Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Eurovision Song Contest-tråden!!

Vinner Carola?
    -Nope.

Gräsligaste outfiten?
    -Hittills får jag väl säga Silvia Nights Island.

Tjusigaste outfiten?
    -Jag har inte hittat nån riktigt tjusig klänning i år...

Tabbarna och misstagen.
    -Att skicka carola...

Sjunger någon falskt?
    -Ja OH ja!

• Jennie med ie

Jag köpte ESC skivan idag. Och har t ex lyssnat på Finlands låt utan att SE dem för första gången. Och nog katten är låten BRA.. Det har jag tyckt innan också men inte varit säker på att deras "utstickande" inte påverkat mitt omdöme *s* Sen kan de både vinna och förlora på att se ut som de gör men jag stendiggar den. Och dem...

Annars tycker jag Greklands låt är stark, synd att hon i videon ser ut som en h*ra bara... Hoppas hon ser lite mer smakfull ut på scen. Rysslands är bra, men synd att hans dåliga engelska uttal förstör lite... eller ganska mycket...

Fast flera av mina favvisar gick inte vidare, Andorra (Sense tu, kraftdull ballad av en kraftig kvinna) och Estland (Sandra sjöng bättre än Carola dessutom) t ex....

De jag gillar bäst är sällan de som ligger i top, fast de senaste två åren har varit undantag I år tror jag mycket på Rumänien och Ryssland, tror att nån av dem vinner. Får jag bestämma av de två så: Ryssland.

• Jennie med ie

"Carola har tappat rösten!"
    det hade jag också gjort om jag skrikit sådär...

• Jennie med ie

Muminmamma, var det värre än i videon? För där såg hon verkligen ut som en medelålders h*ra tyvärr... Kan det vara värre??

• Jennie med ie

Nötkaka. Jag är inte heller förtjust. Men dels tycker jag den är mindre dålig på negelska än på svenska, och dels är så många andra låtar apkassa så det krävs inte mycket för att vara bland de bättre Kanske det som hänt?

• Jennie med ie

Nu såg jag klippet, det såg ut som om hon fått nån spasmisk ryckning eller nåt Anna Vissi alltså..

• Jennie med ie

Muminmamman, ja det ska ju stämma överens med låten också. Vissrligen är det lidelse i den också, men inte såååååååå *s*

• Jennie med ie

Jösses vilken fånig rubrik: "Rösten håller inte, Sveriges seger hotad". Som om den vore given annars men nu är hotad bara för att hon har problem med rösten *s*

• Jennie med ie

Nötnaka.
    Jag har läst rescensioner i 3 eller 4 olika tidningar, Den jag läste i morse gav Ukraina låga poäng *s* De är definitivt inte överens de där "experterna".

Och jag kan inte riktigt släppa att Litauen GICK vidare...

• Jennie med ie

M76, ja jag är förvånad över att t ex Aftonbladet inte nämnt det

SnutteNuttan, tack och lov betyder inte det tvunget att låten är bra I Litauens fall är väl texten och melodin så simpel att det är lätt att komma ihåg den *s*

Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!