Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Eurovision Song Contest-tråden!!

Kanelflicka, och de saknade väl tonartshöjning??

Tellarosa, på en hårdrocksfestival ska det givetvis vara hårdrock. Men ESC är ingen schlagerfestival eller balladfestival eller jazzfestival, nej det är inte specifikt för en viss musikstil. Så den jämförelsen haltar rejält.

• Jennie med ie

Kanelflicka, såja såja... Alla är tillåtna att göra ETT misstag....

• Jennie med ie

Jag tycker att de fotbollsmålvakter som inte tar bollen med händerna inte hör hemma i fotbolls-VM, fastän reglerna säger att de inte får lov att göra det på en passning från egen spelare... För JAG tycker det var bättre förr när de fick ta med händerna, så alla som inte gör det hör inte hemma där, oavsett vad reglerna säger.

Ungefär så?

• Jennie med ie

Shoegal, keyboardisten påminner om nån figur i en B-film... men jag kan inte för mitt liv komma på vilken...

Jag kan väl säga som såhär, att av döma av diverse intervjuer och liknande så verkar monstren Behind the mask vara betydligt mer ödmjuka och sympatiska än de flesta andra artisterna, carola inräknat.

• Jennie med ie

Tellarose, det beror såklart på hur de ser ut

Ärligt, du förstod inte liknelsen va?

• Jennie med ie

Shoegal, nej, jag tror inte det är det. Jag förknippar nog figuren med vatten eller kloaker eller nåt... Mysigt

• Jennie med ie

Tellarose, jag tycker såklart den var hur relevant som helst. Självklart, tycker jag, är det reglerna och ramarna som satts upp för tävlingen som avgör vad som hör hemma där och vad som inte gör det. Sen får gemene man tycka vad sjutton han eller hon vill om det, men att som många säga att t ex Lordi inte hör hemma där för att det inte är schlager när tävlingen faktiskt inte är en schlagertävling är rätt... korkat...

• Jennie med ie

Tellarose, nej men att säga att vissa saker inte hör hemma i vissa sammanhang fastäm ramarna och reglerna för detta sammanhang gör att det visst hör hemma där. Att hitta på egna regler....

• Jennie med ie

Ungefär lika korkat att säga att Brasilien inte hör hemma i VM för att jag tycker det är roligare när det bara är europeiska lag

• Jennie med ie

Ja Tellarose, jag vet att det är din åsikt, inte trodde jag du framförde någon annans...

• Jennie med ie

Inte bara helt OK, jag tycker de har en kanonlåt...

• Jennie med ie

Finland vann ESC och Sverige kom 5:a.
    Sverige vann hockey-VM och Finland kom 3:a.
    Tänk så det kan bli

• Jennie med ie

7. Och Andreas Lundstedt umgås alltid med 5 polare från världens alla hörn och de står alltid tillsammand...

• Jennie med ie

xxmeyaxx, undrar om hon alltid tar den där höra tonen varje mening också

• Jennie med ie

Sodaspring, man får tycka precis vad man vill om saken Men helst utan att bli tyken och otrevlig mot meningsmotståndarna och gasta om påhopp t ex.

• Jennie med ie

Rokka Jill. Vad är rätt stil då? Och varför är just det rätt stil? Har en viss musikstil patent på _melodi_ och _sång_ och _låt_?

• Jennie med ie

F.ö gillade jag Rumäniens låt också...

• Jennie med ie

Apropå stilar, visst "saknades" det operainslag i finalen igår? senaste årens trend... är den död? Inte mig emot

• Jennie med ie

Hmm, man röstade alltså på Lordi antingen för att man tyckte låten var dålig men älskar monster eller för att det var just Finland?? Jösses så fjantigt...

Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!