• stina83

Navel piercing!!

Tog hål i naveln förra veckan och nu de senaste dagarna har det börjat bli lite rosa kring hålen så att säga!! det är inget var i eller så men det kliar!! någo nsom vet om jag ska oroa mig eller ej??

• Svar på tråden Navel piercing!!
  • memlis

Hejsan hoppsan!

Jag har haft mitt hål i naveln sedan jag va 18 och nu är jag 23. Orkar inte räkna ut länge det blir :o)
    Jag kan fortfarande få att det blir rosa och kliar ibland. Men det brukar gå över av sig självt efter ett litet tag. Jag kan tänka mig att det kan hjälpa om du tvättar det extra gång.

Lycka till!
    Kram

• stina83

ok tack så mycket!! är ju så nytt så jag vet ju inte själv hur det ska vara!! har ju skräck exempel från kompisar som gjort det och de vart inte lyckade så man är ju orolig!! men själva hålet runt staven ser ut som ett är som inte vill läka typ och lite gult rosa men är ju inte varigt så borde inte vaar någe att oroa sig över va?

• memlis

Jag tror inte du behöver oroa dig. Har du ett speciellt medel att tvätta piercingen med? Annars är det bra om du köper det och verkligen håller det rent. Men som sagt så kan jag fortfarande få lite rosa aktigt som kliar ibland. Oftast om jag har blivit varm och haft nåt tätt över.

• Callistrate

En nagelpiercing tar LÅNG tid att läka. Har haft min i säkert sex är nu... Det var ju ett tag sen så jag kommer inte riktigt ihåg hur det var i början men om jag inte minns helt fel så tog det nog närmare ett halvår innan det var helt läkt (dvs. att det aldrig kom något var..) Som memlis säger, se till att hålla det rent ordentligt bara så är det säkert ingen fara.

• stina83

oki jo jag tvättar det varje dag med sånt medel jag fick från han som piercade mig!! visste inte att det tar så lång tid men som man säger alltid lär man sig någe nytt=)

• Trossens mamma

navlen tar ju mellan 3-9 mån å läka. mintog runt 8-9 innan den va helt läkt. inget rött. inget var eller nåt alls.

bara att tvätta å inte pilla

*Stolt mamma och Ålänning*
  • Banana82

naveln är en av de mest svårläkta piercingarna, kan ta upp till ett år att läka och har lätt för att migrera

• carlinha

Någon här som piercat naveln efter en graviditet med "sladdrig navelhud"? Jag hade piercing förut och funderar på att pierca mig igen.

• stina83

ja ska fortsätta tvätta!! var ju inne och frågade han som gjorde det och han sa att det här inte var det värsta utan vänta ett tag till sen ska du få se alltså det blir värre innan det läker!! men men!! jo skulle jöpa alsol sprit med så det torkar ut det, för det är som det är lite blött/varigt i det! men sen rött kring själva över hålet!! fast på mitt jobb arbetar jag med att lyfta rätt så mycket och då kommer jag ju emot så undrar om det har med det att göra???

• Ananak

fick du ingen information av killen som piercade dig?

har haft x antal piercingar och har alltid fått en folder med info medmig hem....

Svar på tråden Navel piercing!!