Navel piercing!!
Tog hål i naveln förra veckan och nu de senaste dagarna har det börjat bli lite rosa kring hålen så att säga!! det är inget var i eller så men det kliar!! någo nsom vet om jag ska oroa mig eller ej??
Tog hål i naveln förra veckan och nu de senaste dagarna har det börjat bli lite rosa kring hålen så att säga!! det är inget var i eller så men det kliar!! någo nsom vet om jag ska oroa mig eller ej??
*Frejaloke* jo men som sagt så vet man ju ej när man lyckas och det kan ju ta år och dar innan man är där på den dagen!! har gått och velat detta i över fyra år nu så nu var det dags!! man lever ju bara här och nu så då vill jag ej ångra allt det jag ej gjorde, ångrar hellre det jag har gjort än att gå och grunna på det man skulle ha gjort=) ja ja vart vimsigt jag vet=)
jag hade problem med min piercing och alsolsprit och lorhexidin o.s.v. är "FÖRBJUDET" på piercingar.
helosan salva och riktig piercing rengöring som inte torkar ut ska man ha.
tro mig...jag hade infektion i flera år p.g.a. att jag använde fel rengöring.
och se till att få det läkt nu innan sommaren för annars kan det växa utåt...
ring en seriös piercare och be om råd!
barbarella.se har en del information.
MEJG
men är ju inte en oseriös piercare utan bara jag som vill ha information!!
har fått en blankett om hur jag ska göra! men sen var jag inne och fråga han om att det skulle va så och då sa han att jag kunde använda lite alsol sprit för att torka ut varet!! men vi får se hur det går!
jag har precis som du, fått rådet att använda alsolsprit...av en seriös piercare.
men det visade sig att andra piercare absolut inte rekommenderar det.
det läker inte av sånt...
jag kämpade länge med mitt och inte förrän jag bytte rengöring fixade det sig.
jag menar inte att din piercare är oseriös eller något illa emot dig.
men min piercing sprack p.g.a. fel vård och det är inget jag vill rekommendera...det gör ont och blir ett fult ärr.
gjorde om mitt och använde mig av en rengöringstvål.
det läkte jättefort och visade aldrig några tendenser på varbildning eller irritation.
trots att jag hade svårt att hålla tassarna borta.
pillrig som jag är
Ja ja idag var piercingen rätt så fin!! inget rinnigt var utan stelnat och det tar jag som att bra tecken!!Tvättar varje dag med ANTISEPTIC BODY SOAP som det står är för piercingar och tatueringar!! har bestämt mig för att det är bara det jag ska köra åp nu och inga andra "tillsatser" utan vi får se hur det blir.. blir det värre får jag väll ta ut den inte mer än det! men plåstret och lite bomull emmellan funkar fin fint=)
TS
Det tog typ ett halvår innan min läkte helt, men när jag pierca mig fick jag en superbra flaska som jag skulle tvätta det me (minns inte vad den hette), men det kändes mycket bättre när man tvättat bort alla baciller
Går tillbaka där du pierca dig o hör me dom, dom BORDE ju veta vad som e bäst. Men tyvärr får man passa sig, inte alla piercare e legitimerade, så vissa kan ju inte ett skit
Men som nån skrev, klorhexidin, den e oxå skitbra!! Ta den annars, o glöm inte, man får inte bada o sola när man e nypiercad (har inte läst hela tråden så vet inte om nån redan har skrivit det)
gissar att det var den jag hade och tvättade med oxå.
låter smart att köra på en och samma sak, sammansättningarna i olika rengöringar kan ta ut varandra och skapa irritation.
plåster eller hudtejp över för att undvika friktion är bra.
önskar dig lycka till med din piercing så att du kan visa upp magen på stranden i sommar med stolthet
och en till sak som vissa skrivit här, att man måste ta ut piercingen vid graviditet, det är väldigt inviduellt.
jag vet tjejer som haft sina kvar under hela tiden medans jag vet andra som fått ta ut sin efter bara några veckor.
jag är i v.23 nu och har kvar min än så länge utan problem.
klorhexidin ska du absolut inte använda eller alsolsprit , det torkar ut huden och skapar ärrbildning, Det bästa är Provon eller Koksalt och vanligt vatten . varför den är röd runt om beror nog bara på att den är lite irriterad
Ja jag kör på med min bodysoap så får vi se!! och ta ut den är ju inte aktuellt i dags läget, måste ju bli gravid först=) men men har ju rätt så många kompisar som lisslyckats med sin navel piercing så därför jag är lite orolig!! men är ju bara på första veckan än så det blir nog bättre får man hoppas!=) jo tvålen så att säga är från barbarella så har hört att dem är bra så vi kör på det!!
stina83- man misslyckas inte med sin piercing om man sköter den rätt. tycker det låter som att du inte alls fått några bra skötselråd, och att bli förvånad (och ovillig) av läktiden tyder ju bara på att du inte läst på så bra innan du tog den.
Som sagt, det står i skötselråden hur du ska göra i sånt fall. Står där inget om någon annan tvätt än tvål och koksalt, så använd inte heller något annat. Råden finns för att såret ska läka så fort som möjligt, ingen annan anledning.