• stina83

Navel piercing!!

Tog hål i naveln förra veckan och nu de senaste dagarna har det börjat bli lite rosa kring hålen så att säga!! det är inget var i eller så men det kliar!! någo nsom vet om jag ska oroa mig eller ej??

• Svar på tråden Navel piercing!!
  • Banana82

absolut INTE alsolsprit, just för att det är uttorkande, då blir det dels längre läktid om du har otur för det kan reta upp huden och såret (som din oläkta piercing är) och det kan bli väldigt fula kanter på piercingen av det

• Ananak

finns speciel tvål du ska använda, prata med piercaren om vad du ska använda..konstigt att du inte fått den informationen

• stina83

jo jag har den tvålen och rengöringen som jag fick av han!! men alsol spriten är just för att det ska torka ut lite i och med varet i hålet!! men har kommit på att jag kan sätta som ett stort plåster över det och det gör att jag ej kommer åt det så mycket och då gör det inte så ont längre och är inte lika mycket irreterat!!

• mye

det kan vara så att det läker lite om du kanske har dragit lite i den..jag kunde få så och har även det ibland i min läpppiercing... tvätta med parfymfri tvål typ provon (jätte bra) om det kliar stryk lite med en torr topz runt hålet!

• stina83

Mye! tack ska försöka! har ju även hört med att det läekr om det kliar men då skulle det nog inte vara!! idag har det irrtareat väldigt mycket men får hoppa det blir v´bra snart! har ju som sagt lyft väldigt mycket denna veckan och då är ju magen i vägen så det är nog därför det blivit irretrat med får hoppa det lugnar sig över helgen=)

• mye

ta på lite is om det blir irriterat allt för mycket!

• stina83

Mye! oki ska testa det! men men alla säger ju att naveln är det mest svår läkta så får väll se hur det går!

• frejaloke

Varför pierca sig när man vill bli gravid, du kan ju ändå inte ha kvar den under hela graviditeten? Jag fick ta ut min...

• mästerkattenistövlar

Stina83- INTE alsolsprit. Köp klorhexidin i stället, eller något annat mer vänligt mot kroppen. Vart har du piercat dig egentligen, om du inte fått några exakta skötselråd eller läktider? Låter ju inte så bra det där...

• stina83

jo då jag har fått läk tider och så!! men man blir ju förvånad att det ska ta sån tid! vill ju ej det!! oki ska köpa klorhexidin istället!! alsol sprit sved satan när jag tog på det!! men har ju som sagt satt et kirurg plåster över så jag ej pillar på det! och det märks att det blir bättre, fast man har tyckt att man ej pillat på det så mycket endå!! men man är ju pille lisa!! men mindra var i dag i alla fall!

Svar på tråden Navel piercing!!