• Föneböna

nostalgitripp av barnfilmer!

här sitter jag och min sambo och pratar barnfilmer!
    vi är överens om att astrid lindgren gjort många bra filmer, för att inte tala om böckar.

det är så många barnfilmer och serier vi minns, men inte riktigt kommer ihåg vad dom hette.

beppes godnattstund, fragglarna, flåklypa grand prix, ja det är en del barnprogram vi skulle villja att vårat barn fick se!

vad har ni för barnfilms/serie favoriter?

• Svar på tråden nostalgitripp av barnfilmer!
  • lillsmurfen

Drutten och krokodilen. Kommer ni ihåg dom?
    Kommer oxå ihåg ett program om häxan Hedvig hon som hade en uggla på taket kommer inte ihåg vad programmet hette bara....

• NoAngel

lillsmurfen... från A till Ö?

• Fru Engman
    lillsmurfen skrev 2006-05-25 22:33:44 följande:
    Drutten och krokodilen. Kommer ni ihåg dom?Kommer oxå ihåg ett program om häxan Hedvig hon som hade en uggla på taket kommer inte ihåg vad programmet hette bara....
    Drutten Och Jena?
    Från A-Ö...
    ♥Hanna&Lillis♥
  • NoAngel

Vad hette det där med Lill Lindfors och Magnus Härenstam som Direktören..?

Tror hennes rollfigur hette "Miljor" och han kallades för Dirren..

Hon sjöng för honom när han gjorde sig illa något i stil med..
    "Stackars Dirren tulle lille, otur har han jämt vår kille.
    Tulle lille, tulle lu, så skrämmer vi det onda BU"

Någon som vet vad jag menar??

• RadixLecti

Doktor Snuggles, Agaton sax, Det var en gång: rymden, Pannkakan... finns hur många som helst.

• Föneböna

disneytajm med lasse åberg är också en gammal goding!

jim och piraterna blom!!! så bra barn film!!

min sambo envisas med ett program som gick på 80 talet, som kan ha heta "näsan" eller "peta näsan" men jag har ingen aning någon som vet vad han pratar om??

• Föneböna

"rädda joppe död eller levande" jag va så jä*la rädd att joppe skulle försvinna föralltid varje gång...

• RadixLecti

Pojken med guldbyxorna var grejer. Fasen vad man önskade att man hade dem när man var liten.

Svar på tråden nostalgitripp av barnfilmer!