• Föneböna

nostalgitripp av barnfilmer!

här sitter jag och min sambo och pratar barnfilmer!
    vi är överens om att astrid lindgren gjort många bra filmer, för att inte tala om böckar.

det är så många barnfilmer och serier vi minns, men inte riktigt kommer ihåg vad dom hette.

beppes godnattstund, fragglarna, flåklypa grand prix, ja det är en del barnprogram vi skulle villja att vårat barn fick se!

vad har ni för barnfilms/serie favoriter?

• Svar på tråden nostalgitripp av barnfilmer!
  • scrapparlotta

NoAngel: Jag vet mycket väl vilken du menar, men kommer inte ihåg vad det hette. Har några gånger då vi har pratat här hemma om gamla barnprogram försökt berätta om detta program, men ingen tycks komma ihåg den. Det var ett av mina favoprogram i alla fall.
    Hoppas nån annan här vet vad den heter.

• Föneböna

sommarlovs morgon med fredde och peter!!

• RadixLecti

Trazan och Banarne. Att ingen nämnt den?

• Föneböna

kommer någon ihåg radioteatern "tordyveln flyger i skymningen"?
    den tyckte jag var sååååååå bra, och spännande när jag var liten!! men nu kommer jag inte riktigt ihåg den...

• lillsmurfen

Ja från A till Ö hette den nog

Och doktor snuggels vem kan glömma honom

• Föneböna

vilken är den bästa jul kalendern tycker ni??
    jag sitter och funderar men kommer inte på...

• NoAngel

Vad hette det med "Staffan och Bengt"?
    Ni vet, när de gjorde olika experiment..?

• NoAngel

Föneböna..

Jag gillade julkalendern med "Astro och Myta" (Johannes Brost var Astro), minns inte vad den hette heller.. *hjärnsläpp*
    Men den handlade om stjärnbilderna.. och julkalendern var en stor stjärnkarta som man klistrade bilder på istället för att öppna luckor!

• karin november

Julkalendern med han som tog av sig en grå mössa så blev han osynlig! Åh vad jag gillade den. Men vad hette den???

• RadixLecti

Grekisk mytologi, va? En gammal tant (glömt vad hon heter) som läste?
    Stjärnhuset, eller något liknande, har jag för mig.

Svar på tråden nostalgitripp av barnfilmer!