• Föneböna

nostalgitripp av barnfilmer!

här sitter jag och min sambo och pratar barnfilmer!
    vi är överens om att astrid lindgren gjort många bra filmer, för att inte tala om böckar.

det är så många barnfilmer och serier vi minns, men inte riktigt kommer ihåg vad dom hette.

beppes godnattstund, fragglarna, flåklypa grand prix, ja det är en del barnprogram vi skulle villja att vårat barn fick se!

vad har ni för barnfilms/serie favoriter?

• Svar på tråden nostalgitripp av barnfilmer!
  • kidA

ååhh jag älskade lillstrumpa o syster yster.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Föneböna

jag tyckte att han som gjorde lillstrumpa och syster yster var läskig.. jag får rysningar när jag tänker på honom..

• Betty Boop

"Ballongen spricker" var kul! Det var ett dockskåp där dockorna blev levande på natten. Nån som kommer ihåg den?

Och "Barnen i Uhlenbush"! Det var på tyska och en tant översatte hela tiden. Huvva!

• Betty Boop

NoAngel
    "Svenska Sesam " hette programmet med Lill Linnfors och Magnus Härenstam!

• NoAngel

Betty Boop.. Aha! Ringer ingen klocka, men säger du det så..!
    Och Barnen i Uhlenbush! Det var det där med en animerad tupp i inledningen va!? Som blev överkörd och tappade alla fjädrarna tror jag..

Profesor Baltazar!

• Betty Boop

NoAngel
    Ja det var en tupp i inledningen! Och sen var det en brevbärare med i handlingen minns jag!

• Trynträ

Serien om Silas gillade jag för jag tyckte han som spelade huvudpersonen var så snygg.

• Trynträ

Å så var det en kvinna som läste om Fröken Smith den elakaste häxan i världen. Tyckte det var jättespännande.

• lillsmurfen

Ja dockskåpet kommer jag ihåg! Jag älskade den ju

• ängeln83

Jag letar efter några serier som jag såg som liten.
    Har brainstormat med folk men ingen kan minnas att dom sett nåt.
    Ena var med en syster som gröp ner i ett hål bakom en rosenbuske, och kom ner tills sin syster som hade dött?. Minns att det var paradiset, och dom red på hästar genom en skog...och kom till ett fält med massa människor o godis o grejer. Lite luddigt kanske, någon som känner igen?

• Elli47

ängeln83, du menar Allra käraste syster av Astrid Lindgren, den gick faktiskt på TV i våras/vintras nångång!

• ängeln83

Eva37
    Jaaaaa, så heter den ju.
    *lessen i ögat att jag missade det*
    får googla efter den :)

• ängeln83

Någom som vet vart man kan få tag på Allra käraste syster av Astrid Lindgren...
    MÅSTE verkligen hitta den. :)

• riot

Någon som kommer ihåg barnprogrammet där Mark Levengood klättrade ner under jorden på en stege och där nere var det ett mysigt rum. Han satt i en stor fåtölj och läste sagor har jag för mig. Det är ett väldigt starkt minne men ingen jag pratar med kommer ihåg det. Någon här kanske?

• Föneböna

åå allra käraste syster tycker jag är kanon!!
    vad heter den med pärlorna(halsbandet) och rövaren, som astrid lindgren gjort?

• mumsisen

vita stenen & trolltider (julprogramm)

• ängeln83

Föneböna:
    Letar också efter den filmen, heeeelt underbar.

Svar på tråden nostalgitripp av barnfilmer!