• Föneböna

nostalgitripp av barnfilmer!

här sitter jag och min sambo och pratar barnfilmer!
    vi är överens om att astrid lindgren gjort många bra filmer, för att inte tala om böckar.

det är så många barnfilmer och serier vi minns, men inte riktigt kommer ihåg vad dom hette.

beppes godnattstund, fragglarna, flåklypa grand prix, ja det är en del barnprogram vi skulle villja att vårat barn fick se!

vad har ni för barnfilms/serie favoriter?

• Svar på tråden nostalgitripp av barnfilmer!
  • siamesen

Jupp, de var ingen direkt action pa Slas

• Föneböna

nu ska jag försöka sova lite. god natt!!

• W41

Oh, I´ m old! Men första minnet, vad gäller barnprogram, är: Jonsson och söner. Handlade om nå' n slags verkstad(mekanik?)??
    Sedan Aron i kojan, med Stig Bergkvist(snyggingen, där!). Detta är mina absoluta tidigaste barnprogramminnen.
    Så givetvis Anita och Televinken dessa var FÖRST.
    Och barnkalendrarna från 70- talet.......bl. a med Carl- Gustaf Lindstedt, m. fl(Broster, Broster).
    "Från A till Ö"= en(senare) favorit!
    Men mina barnprogramminnen började i slutet på 60- talet/ början på 70- talet.
    Är jag ensam här om detta?!

• Meduziz

Är det NÅGON som minns barnprogrammet "Solens barn"?

Jag har frågat på MÅNGA communitys men det är ingen som minns den serien.

• mowglina

Alla Astrid Lindgrensfilmerna bla "Gulldockan", "Sjörövare i skogen", "Kajsa Kavat", "Hoppa högt" etc. Ja ni vet, alla dom där kortfilmerna var helt underbara!!

Sunes Jul var helt bäst oxå....(har forfarande kvar vhs banden )

"Ebba & Didrik" och "dårfinkar och dönickar" var nått som snurrade mycket i videon med!

"Fem myror är fler än fyra elefanter" "Rädda Joppe"  Listan är oändligt lång!

• NoAngel

Meduzis..

Vad handlade det om?

• Föneböna

jag kommer i håg ett barnprogram som handlade om typ herr vinter fröken vår... som var såå bra

jag hade en gammal vertion av narnina (otecknad) som jag brukade titta på!!

• Elli47

Hmm... jag tillhör en av de få som gillade "Vilse i pannkakan" och så något som hette "Fröken ensam hemma gungar gungstol" eller något liknande... Finns det andra som sett dessa???

• lillsmurfen

Den norska serien hette den inte "professor Drövels hemlighet" eller nåt sånt!
    Slutade alltid på något konstigt sätt och så visade det sig vara något löjligt enkelt.
    Vilse i pannkakan får jag allergiska utslag av *ryser*
    Och ni minns väl då oxå lillstrumpa och systeryster Halloj sicken skit jag tyckte det var.

Svar på tråden nostalgitripp av barnfilmer!