Inlägg från: Tate |Visa alla inlägg
  • Tate

Bebis i Blekinge 3

Oh, det är ju här ni är! Tack snälla Mormor Vädervax för länken, fast det tog ju ändå några dagar för mig att hitta hit lite virrig bara...

Hoppas att ni alla har haft en trevlig helg! Själv har vi varit ute i trädgården och snickrat med byggtimmer hela dagarna, det tycket sonen var jättekul. "Pappa grrrräva!" hojtade han hela tiden, och "Banka, banka spik!", med plötsliga avbrott för "Blomma! Fiiiin" och "!Grrräs".

Mitt boande börjar få allt större proportioner. Men nu är tvättstugan fin (min rygg har dock inte hämtat sig efter golvläggandet), och trädgården förvandlad till byggarbetsplats. Dessutom har vi börjat rensa i källaren. Ingen som vill ha en något defekt torktumlare eller en stor fullt fungerande frysbox? Ni kan få en massa trasiga lister och böjda spikar på köpet...

• Tate

eio - åh, men dina lister kanske känner sig ensamma? Jag kan ta med mina till träffen så får de sällskap de också!

Imorgon är det dags för nästa UL! Håll tummarna för att allt ser bra ut och att jag får se en snopp eller snippa! I vecka 24 borde det väl vara någorlunda lätt att se om bara bebisen sammarbetar? Och om ungen envisas med att hålla händerna mellan benen så slår jag vad om att dte är en pöjk!

• Tate

Oj, vilka tider är det på förlossningen? Å andra sidan har de väl inte ändrat så mycket sedan sist Dessutom vill jag inte att ett besök på förlossningen ska ge bebisen i magen konstiga idéer Förra gången var jag där två månader innan beräknad förlossning, och helt plötsligt några dagar senare bestämde sig sonen för att komma ut.

• Tate

Annione - Nej den här gången försöker jag uppfostra bebisen i magen. Uppenbarligen började jag för sent med sonen... Lite lustigt, förra graviditeten pratade vi med bebisen magen och sa att vi längtade så mycker efter den. Numera säger båda jag och min man saker i stil med "oh, pappa längtar så mycket efter att få träffa dig (och så med barsk röst) men bara för det så behöver du inte komma ut innan september!"

Och grattis till lilla draken - jag missade helt ditt inlägg!

• Tate

Nu har vi varit på ultraljud, och allt såg bra ut! Och dessutom så fick vi veta att det antagligen är en liten flicka i magen! Känns jättehäftigt, men overkligt. Min man började yra om att han inte evt hur man tar hand om flickor, och dte vet jag väl knappt heller. Pojkar är enkla - de har en snopp och är de nakna så drar de i den hela tiden Och så kissar de rakt upp i ansiktet på en om man inte är försiktig...

• Tate

evaeng - Jag är i vecka 24 så det var ett extra UL. Jag går varje månad för de vill hålla lite koll på mig den här gången så ungen håller sig inne så länge som möjligt. Eller i alla fall tills den är fullgången, 42 veckor behövs inte tycker jag...

Det där med handlandet känner jag igen, aj aj vadmycket extra grejer det blir ibland. Tur att ni fick tillbaka kortet i alla fall. Även om ni spärrade det så är det skönt att uppleva att det finns ärliga människor!

• Tate

ClinE - Oj, tur att du inte fastar! Det hade ju knappast gett mera ork!

• Tate

Så, nu har vi blivit av med torktumlaren i alal fall. Bara frysen kvar. Verkar inte som om någon vill ha den. Var lämnar man in gamla frysboxar? Bubbetorp? Visst måste man betala någon slags avgift eftersom det är miljöfarligt?

Hm, och hur får man in den i bilen?! Jag tänker då inte bära något!

• Tate

Grattis till Ebba! Så söt hon är, hon ser så "vis" ut på något sätt på kortet, som om hon redan besitter all gammal visdom som finns!

Men det gör de kanske när de föds, sedan skrubbar vi det långsamt av dem...

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3