Inlägg från: Tate |Visa alla inlägg
  • Tate

Bebis i Blekinge 3

Åh, jag känner mig som en nya människa! Inte nog med att jag var och klippte mig i tisdags, igår hade maken ordnat barnvakt och sedan kidnappade han mig för en shoppingrunda, lite jordgubbar i solen på en brygga, och middag på restaurang! Vilken ovan känsla att vara hemifrån utan barn, de gånger det skett det senaste året är lätträknade

Så idag har jag energi att vara världens bästa mamma, baka bullar, fylla poolen och plaska. Och läsa fem miljoner Totteböcker - eller "totten" som sonen säger.

Det blir nog Kalmar och Ikea imorgon. Vill ju ha nytt kök nu! Men jag vill inte ens spekulera i hur mycket människor som kommer att vara där...

• Tate

Vikkis - så otroligt duktig du är på att sy! Du kanske får ta upp beställningar på dopklänningar här i tråden..

evaeng - Oh vad skönt, jag är grymt avundsjuk kan jag säga. Jag har en tand som konstant krånglar och som kostar multum att laga.

• Tate

eio - åh, grattis till makens hemkomst! När skulle han ha kommit egentligen?

• Tate

Puh, heldag på ikea, och sedan riva ut gamla köket var ju ingen höjdare som höggravid. Ah, varför är man inte rik och kan anlita någon som gör allt? Och varför är det semestertider just nu så att jag omöjligtvis kommer att få tag i elektriker och rörmokare, och får leva i röran tills september...Och varför gifte jag mig inte med en händig man? (Det borde finnas kurser för klantiga akademiker...)

Dumma, dumma mig...

• Tate

Blekingetösen - Vi har för närvarande inte råd att hyra in någon med mindre klantighetsgrad Om man inte kan göra en byteshandel förstås. Min man är jättebra på korrekturläsning, både svenska och engelska och även tyska. Oj vad ofta vi har nytta av det i hemmet! Han kan även skriva och formulera sig på ett fantastiskt sätt. Men det hjälpte inte alls när taket läckte.

Äh, det slutar alltid med att jag gör skiten. Ni skulle sett mig förra gravditeten i åttonde månaden när jag balanserade ovaför källartrappan och kittade om fönstret ovanför. Nu har jag skruvat ihop de fördömda skåpen - vilket f-n inte var så lätt när man liksom inte kan böja sig ordentligt och klämma in magen i hurtsen när man ska skruva de innersta skruvarna. Det underlättades ju inte av att jag hade min son i knät som entusiastiskt jublade "skruva", "banka", "koja". För tydligen har vi inte byggt köksinredning, vi har byggt kojor...

För övrigt vara naturligtvis två av lådfronterna redan repiga, jag åker inte tillbaka till Kalmar med dem, de får banne mig skicka nya. Annars får jag ett graviditetshormonsutbrott på dem!

• Tate

Blekingetösen - Tack!

Tja jag är bra på mycket. Bland annat är jag nog den enda jag känner som kan kissa fyra gånger på en timme. Dessutom kan man använda mig både som sågbock och brädfasthållare. Det senare innebär att jag placerar alla mina vackra och stadigt ökande kilon ovanpå valfri bräda, och sedan är det bara att börja såga av den, alternativt borra en massa hål, eller vad man nu vill göra med en bräda som garanterat inte rör sig en milimeter.

Fast jag är faktiskt ganska händig själv, men jag saknar verkligen den där biten att kunna förlita mig på att något blir gjort, och bara då och då kolla till arbetet och säga saker som "oj vad långt du har kommit" och "så fint det blir" och "vill du ha lite kaffe?"

• Tate

Men oh, jag har ju läste en massa psykologi, så jag kan ju alltid ge lite gratis terapi. Känner du dig inte lite deppig eller kanske manisk? Om du känner efter riiiiiktigt noga? Liiiite hängig är du väl? Är det inte joooooooobigt att det är så varmt? Och det där spacklet som ni ska ha på övervåningen, vad är det egentligen det ska dölja?

• Tate

eio - Man kan ringa deras lagersvar också. Jag gjorde det innan vi åkte, och den galna tanten ville ge mig alla ordernummer, och hyllplatser. Ordernumrena är typ niosiffriga, och sedan tillkommer fyra siffror. Gånger sisådär 34 eftersom allt i kök är förpackat för sig, varje litet gångjärn måste ha sin egen hylla och sitt eget nummer...

• Tate

Blekingetösen - Visst - jag ringer dig inatt när jag varit uppe och kissat åt dig, så vet du att du slipper göra det sedan. Ska vi säga klockan ett, klockan tre och klockan fem?

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3