Inlägg från: Annione |Visa alla inlägg
  • Annione

Bebis i Blekinge 3

Godmorgon! Solsken i Ronneby Ska åka till IKEA idag sen till svägerskan och sniffa på hennes lilla tjej som är 10 dagar idag. Mysigt! Själv har man 8 v kvar till bf...
    Hoppas ni får en toppendag!/Annie

• Annione

Fy vad det är grått idag. Å grannen ska jag lägga över knät och ge smisk när jag ser honom... Vet dock inte riktigt hur med tanke på att han är längre än mig och min mage nog är i vägen. Det får bli muntligt smisk. Han och hans kompisar levde rövare inatt. Vid 2:30 gick jag ut och sa att de fick dämpa sig för jag behövde sova. -Vi ska gå snart sa han. De gick in men typ tre minuter senare var de ute igen. Vid 3:15 gav jag upp och satte mig och kollade på Kalla spår som jag hade spelat in för att jag var för trött för att sitta uppe... Nåja. Somnade till vid 5 men det blev inte mycket sömn.
    Sov en timma på soffan nu på dagen.

Gubben sitter på sovrumsgolvet och skruvar ihop byrån vi köpte igår. Jag har inte hört några svordomar ännu så det går nog bra

Svägerskan lilla tjej var riktigt mysig, storasyster var mycket vaksam -Annie tänker ta bebisen mamma! Blev kommentaren när pyret hamnade i mitt knä. Jaja, hon lugnade sig när hon insåg att hennes mamma blev fri att leka med henne en stund

Måste ut och handla lite mat idag. Känns som en dag att sitta under mysfilt och kolla på film men det finns ingen frukost tills imorgon, ingen lunch till jobbet och ingen frukt hemma så det är bara att ta sig i kragen och gå ut. Skönt i och för sig med frisk luft.

Hoppas ni har en fin dag!
    Nån som ska till förlossningen på studiebesök på onsdag förresten?
    /Annie

• Annione

evaeng
    Nope jag bor i lägenhet, men det är en uteplats precis under vår balkong, den är allas med används i princip bara av den grannen, hans kompisar och hund, han kommer direkt ut på den från sin dörr.
    Jag tänkte hämnas när bebben kommer, då kan grannen få ta den på morgonen Jag har 8 v kvar till bf.

Jag har nog lite frågor på lager till studiebesöket.

Ha det bra!

• Annione

LillaDraken! Vad kul att allt är bra. Jag har varit lite fundersam över vart du hade tagit vägen! Hoppades att du var helt uppslukad av ett litet pyre

Någon mer än jordgubben å jag som ska på studiebesök på förlossningen imorgon?
    Jag kommer att ha jobbarkläder på mig så jag blir lätt att känna igen

Hoppas ni inte har blivit allt för blöta i regnet!/Annie

• Annione

Tate: Hoppas man ju inte att bebben ska ploppa ut 8 v för tidigt. Jag jobbar ju 4 v till... Men vill den ut så kommer den när den vill antar jag

• Annione

Sessibell: Jag kramar lite på magen åt dig Sätter nog fart i natt ska du se

• Annione

Jordgubben: Japp vi lär väl ses Som sagt har jag min fina "landstingsuniform" på mig så jag är lätt att känna igen!
    Vi får fråga massor så det blir givande!

• Annione

Jag tyckte glukosbelastningen var ok. Det jobbiga var ju att man inte hade något i sig innan. Så det blev något av en sockerchock. Men det var som riktigt söt citronsaft bara. Iskallt i ett stort glas så jag tyckte att det var lätt att få i sig.

Underbar dag vi har haft idag. Synd bara att jag jobbade till 16:15 och sen hade fackmöte tills nu. Men vi satt iallafall ute på mötet.

Jag har inte riktigt börjat räkna dagarna till bf, det känns tillräckligt nära att säga att det är mindre än 7 v kvar..
    Hoppas alla mår bra!/A

• Annione

Å så bra att det blir fika i Brunnsparken, då kan jag kanske vara med
    Det är väl ok om man inte anmäler sig än utan kommer med fikakorgen om man kan?
    Hoppas det är bra med er!/A

• Annione

Tate: Jag funderade oxå på det med dricka och jag tycker det verkar klokt om var å en tar med det de vill ha att dricka. Men jag är bara en av alla fikamammor

Åh så skönt med fredag! Har nu bara 14 arbetsdagar kvar! Så skönt så skönt! Igår fick jag ont i ryggen igen. Ilar ner i höften. Det är ok när jag sitter eller ligger still. Men att gå är ett h....te. Fick låna en TENS apparat på jobbet att ha över helgen. Det är rätt skönt, men det hjälper hitills bara för stunden och det känns skumt att ha den surrande i häcken hela tiden
    Jaja. Undra om det ska vara så de sista 6 veckorna... Jag som har tänkt gå och handla lite småsaker till hemmet och till bebben. Suck! Känns lite hopplöst precis när man har ont. Fast för övrigt mår jag ju fint så jag ska ju inte klaga! Bebbeluren buffar runt, men det känns att den tycker att det är trångt där inne. Undra hur det blir när den ska heja på fotbollsmatchen med pappa sin imorgon Börjar kännas väldigt nära bebbelurens "tittut"-datum nu... Och folk trillar bort från vänta-listan.
    Jaja. Blev lite långt detta
    Hoppas allt är fint med er!/A

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3