Inlägg från: Annione |Visa alla inlägg
  • Annione

Bebis i Blekinge 3

ingen hinnsvepning, ingen koll ens... Bara vänta!

• Annione

Jag lovar att skriva om jag är hemma! Sambon har sagt att han tror bebben kommer tidigast torsdag om den tänker komma självmant.
    Så jag får väl sikta in mig på det.

Jordgubben: Jag är oxå supertrött idag. Sover ju kass på nätterna och idag har jag varit uppe sen 7. Sen blev det ingen mitt på dagen vila, men det var trevligt att träffa lite folk!

Morden i Midsommer idag, tror ni att det är tillräckligt spännande för att bebben ska sätta fart?

• Annione

Hej hej! Kanske skulle åka till IKEA, då kanske bebben skulle få för sig att komma ut...
    Nåja, jag ska försöka få med sambon ut till lite affärer. Vi ska inte ha något speciellt, men det är så trist att bara glo i lägenheten eller på Ronnebys utbud. Och jag vågar inte åka iväg sjäv faktiskt...

• Annione

Blekingetösen: Ja tyvärr jag är här... Jo det blir väl affärer åt Karlskrona hållet. Tänkte nog ta Rusta och lite sånt. Man hittar alltid bra- å - ha saker där Sen vill jag har lite nya växter så vi tar nog en sväng in på blomaffären oxå. Jaja.

• Annione

mormor: Morden i Midsomer är en brittisk deckarserie. Å den var inte så ruskig igår tyvärr

eio: mitt undertryck var inte så bra igår så jag skulle ta det lite lugnt. Men jag behövde inte oroa mig så länge det inte flimrade för ögonen...

• Annione

Stumpan: Jysk har för 39:90, det var de billigaste jag hittade när jag letade. Fanns i en massa färger. Sen har Coop, kommer inte ihåg vad de kostar för de var tillfälligt slut när jag var där.

Skönt med detta väder idag tycker jag. Känns som ett bra "surarväder" är ju lite sur för att bebben inte kommer och det känns så fånigt att sura när solen skiner

• Annione

mira: japp R-by har slutat med mammakläder, för liten butik för att ha det i sortiment

• Annione

Lite snabb där. Skulle ju skriva att de hade fyllt på med bebiskläderna i reasnurran igår. Köpte inget dock. Köpte två nattlinnen till mig. Kan ju vara skönt att ha några fräscha när man troligen inte hinner/orkar klä på sig mer

• Annione

mira: vi fick vårt första nr härom dagen.

• Annione

Jaha, kunde alltså ha följt med till IKEA eftersom bebben ej vill komma idag heller. Men hade jag åkt hade den säkert satt igång. Hur man än vänder...
    Hoppas allt är bra med er. Tycker att det var toppen med allt regn som kom idag.

• Annione

Blekingetösen: Jag blev väldigt besviken när Kalmar vann slaget om IKEA. Är ju bortskämd med IKEA när Jag bodde i Örebro. Tog ca 30 min med buss, å 15 min med bil från mig. Så då kunde man bara åka iväg för att man blev sugen på nya gardiner eller något smått att piffa till hemmet med. Jo det har regnat rätt rejält, vi fick köra 70 på motorvägen när vi körde hem från Rusta.

• Annione

Nej men hej på er!
    Här var man saknad minsann... Men sorry girls ingen bebbe!
    Har dock varit inne och provat en av sängarna mest hela dagen...
    Observation pga ev havandeskapsförgiftning. Fick åka hem i kväll på villkoret att jag inte gör någonting utan bara vilar.

• Annione

Jo det var skönt att det inte var havandeskapsförgiftning, men jag fick väldigt tydlig info om att det kan gå fort så för att jag skulle få åka hem var det nogrann genomgång om alla symtom jag skulle vara uppmärksam på samt att jag ska till mvc och ta blodtryck gärna två ggr imorgon... Sen hoppades de iof att jag bara skulle behöva vara hemma ett litet tag ikväll och sen komma in och klämma ut den envisa varelsen jag har i magen. Den trivdes alldeles utmärkt sa de.
    Skrämmande var att bm vid undersökning kunde känna bebbens huvud och hon hade inte direkt mycket av pekfingret inne då. Hon tyckte att det var konstigt att den inte kommit än med tanke på hur väldigt långt ner den var. Oj oj. Kanske ska vara orolig för att den ramla ut i toan

• Annione

Det kom iallafall många bebisar idag. Vi hörde ju en del förlossningar under dagen. Kan inte uttala mig om nån lät som jordgubbens

• Annione

Nej det var inte avskräckande, men man blev väldigt rörd av varje barnskrik man hörde.
    De sätter helst inte igång. Har tid för bedömning på måndag. Troligast är ju att det blir då om den inte kommit. Troligare nu när det har tillstött lite mer. Jaja. Den som väntar på något gott

Imorgon loggar jag nog in sent så ni vet. Har ju inte sovit sen natten mellan tisdag och onsdag så jag ska försöka mig på en sovmorgon. Men förhoppningsvis är det ju av helt annan anledning jag inte är inloggad.

• Annione

Mitt undertryck var förhöjt i tisdags hos bm, hon sa att om jag fick kraftig huvudvärk skulle jag ringa förlossningen och höra mig för. Så så blev det inatt. Trodde huvudet skulle explodera. Och vid ankomst hade jag 101 i undertryck mot mitt vanliga 70-75. Så de blev lite svettiga.

• Annione

Jo man hoppas och hoppas

Mira: Ganska tidigt i min graviditet drömde jag att jag födde på köksgolvet. Så vi får se om det var en sanndröm... Det som var jobbigt i drömmen var att jag var orolig för parketten. Vi har inget riktigt kök utan det går ihop med vardagsrummet. Jag satt på skarven mellan kökets plastmatta och vardagsrummets parkett... Hehe. Undrar om jag bryr mig om det skulle hända på riktigt?

• Annione

Lina: Tur att det var du som skvallrade Jag kunde hålla mig

Kan säga att jordgubben fått en underbar liten flicka som jag redan har träffat. Jag hälsade på Vera och Jordgubben på BB (när jag fick tillåtelse att rymma lite från min observation.) Så två små underbara bebbar försökte tala om för min bebbe att den skulle komma ut. Just nu känns det inte som att den har lyssnat...

• Annione

mormor: jotack jag mår hyfsat. Rejält tryck neråt kan jag ju lugnt säga. Men det är ju skönt på sitt sätt

Har precis kommit hem från bm. Mitt blodtryck var bra och bebbens hjärtljud lät fint. Bm fick knuffa runt en bra stund för att bebben skulle vakna. Jag tyckte att det var skönt att den sov...
    Jag är vansinnigt trött. Känns som när man var "ung" och hade härjat för många dygn i sträck utan riktig sömn

Nu känns det rätt ok att vänta igen för jag vet att det är ytterst troligt att jag blir igångsatt på måndag. Å då är det ju inte så många dagar kvar.

• Annione

nu ska jag lägga mig och vila. Hade ju order om det... Men det blev ju ingen sovmorgon precis... Jaja.
    Dyker upp framåt kvällen, eller förhoppningsvis inte

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3