Inlägg från: Annione |Visa alla inlägg
  • Annione

Bebis i Blekinge 3

Pust och stön! Nån mer än jag som har upplevt att det blir svårare och svårare att städa badrummet ju längre in i graviditeten man är?

• Annione

Jag har inget mot att städa, ja jag är knäpp men det är en annan story Men nu kommer man lixom inte åt. Kan inte böja mig åt speciellt många håll pga magen och ryggen. Otroligt!
    Här har vi uppdelningen: Jag plockar undan (sker konstant och mannen hinner nog inte riktigt fatta att det har varit grejer framme...) Ska väl inte hänga ut mannen förresten men uppdelningen är inte så rättvis om man skriver ner den. Han dammar och dammsuger och hjälper oftast till att bädda rent. Resten sköter jag. Vi har inte riktigt samma syn på när det behövs städas...
    Han stryker dock och det beror på att det till 99% är hans kläder som stryks här. Lagar mat nån gång i veckan. Och plockar i och ur diskmaskinen när han hinner.

• Annione

Jordgubben: Jag tar gärna en glass på tisdag om jag är hemma!

• Annione

Tvärtom: Det är ok att skicka med en handlingslista då va Jag får ju inte följa med... Vågar iof inte heller

• Annione

Vera: Jag har bm kl 9 på tisdag när ska du?

Mormor: Visst är jag väldigt sugen på bebismys, men mest vill jag att den ska komma så jag blir av med ryggvärk, vätskeöverskott och karpaltunnelbesvären

• Annione

Tvärtom: Glass på torget i Ronneby Jag har skrivit en IKEAlista till min syrra redan. Det var lite småsaker som jag hade tänkt fixa i hemmet innan bebben kom, men så fanns inte grejerna på IKEA när vi var där. Suck! Så nu kan det vänta tills syrran kommer och kollar in pyret. Hade ju lixom tänkt pyssla med grejerna när jag gick och väntade....

• Annione

Glass på torget kl 13 på tisdag då kanske?

• Annione

Nej men det går ju inte om du ska var hos vet 13:30, puckojag
    Men kl 12 typ?

• Annione

Blekingetösen: Inköpslista var inte så allvarligt menat från min sida Men jag tackar för engagemanget! Syrran har fått uppdraget redan så risken finns att det är utfört!

Oj va dåligt jag sover nu när det behövs som mest sömn för att ladda. Somnar kortare stunder sen vid 2-3 är det omöjligt att sova. Så jag har varit uppe och läst och plockat undan lite. Sen nytt sovförsök vid 4 slumrar nån timma och sen bara stirra i taket. Suck. Nån som har bra tips på hur man lyckas sova? Jag tror i of att det beror på att jag inte är igång fullt så mycket som jag brukar. Får väl hitta på något ansträngande

• Annione

Jordgubben: Jogga...Nja tror inte det med tack för tipset

Mormor: Det är ju dessvärre inte så mycket på tv på nätterna och filmer är det dåligt med här. Ska väl införskaffa en massa CSI avsnitt. Hade tänkt göra det inför nattamningen, men kanske ska fixa det innan...
    Har tvättstugan idag och ska ev fika med en tjej jag har jobbat med tidigare. Annars är det väl vila som behövs...

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3