Bebis i Blekinge 3
Jordgubben -Häftigt tyg! Men exakt hur är det tänkt att man ska använda amningskuddar för att de ska ge bäst stöd? Har sett vissa som är smalare i ena änden, och hajar inte riktigt principen...
Jordgubben -Häftigt tyg! Men exakt hur är det tänkt att man ska använda amningskuddar för att de ska ge bäst stöd? Har sett vissa som är smalare i ena änden, och hajar inte riktigt principen...
Ylle - Inget fotbollslag för dig?
Mira - skicka hit ding unge med flugsmällaren så kan våra spindlar hålla henne sysselatt...
Ylle - mer duschväder än badväder idag tycker jag. Men vi badar inte annars heller, jag skar av mig halva fingret häromdagen, och det går inte många dagar utan att sonen skaffar sig nya skrubbsår på knäna.
Dessutom är jag lat och tycker att det är bekvämare att sitta i en solstol med magen i vädret och fötterna i badpoolen samtidigt som jag någorlunda glatt och pedagogiskt uppmuntrar ungen till att "hälla vatten på mammas ben"
mira - jag har en tillfällig billig prenumeration just nu.
Heja Annione!
Åh, IKEA, jag vill också. Sist tittade vi ju bara på kök. Och apropå det måste jag säga att det är intressant att IKEAS lådspärrar inte passar i vårt nya IKEA-kök. Exakt hur tänkte de där?
Tja, jag vill ha dem i översta lådan. Med sidostyckena på lådorna går ju ända upp, så där kan jag inte fästa dem. Alltså får jag sätta dem under bänkskivan. Men jag kan inte sätta dem i själva bänkskivan för då går inte lådan att stänga. Så jag försökte sätta dem i själva bänkskåpet, i "brädan" som skivan vilar på. Fast då kan jag inte ha någon av IKEAS insatser för bestick i lådan, för de tar emot. Och det är ju för att jag har bestick och knivar i lådan som jag vill ha en lådspärr.
Jag har även de gamla varianterna av lådsrärrar, kanske funkar de bättre. De nya spärrar liksom från två håll, så när jag försökte använda dem så fastnade de gärna i ett läge där lådan stod på glänt och varken ville in eller ut. Men det funkar säkert bra - på andra typer av lådor
Hade de varit snäppet längre hade de funkat i mina lådor. irriterande. Börjar undra var jag ska förvara saxar och knivar. Vill ju läsa det här innan jag låter sonen sova i sin stora säng (han måste gå genom köket för att komma till vårt rum, och han är lite klåfingriga av sig), och snart behöver vi ju spjälsängen till nästa unge!
eio - hon undrar väl varför ni gömt hennes säng så länge!
Grattis jordgubben!
Vad är det för dag den 13:e? *förvirrad utan kalender*
Grattis till Theo, Vera, och grattis till Josefina, Jordgubben!
vera - vi köpte vår på coop, för sisådär 70-80 kronor. Det var i och för sig undre förrra graviditeten, men de har väl säkert sådana fortfarande.
Grattsi Marmelade!
Bor du långt ut i skogen lönnemåla?
Grattis på födelsedagen eio! Kanske blir det någon annans födelsedag idag också...
En del säger ju att slemproppen inte är ett säkert tecken, men ett tecken är det likväl. Om jag var du skulle jag nog ta det lite extra lugnt och begära hem lite god hämtmat istället.
Det börjar bli väldigt spännande i alla fall, eio! Du får hålla oss uppdaterade, hör vi inte ifrån dig regelbundet så kommer vi genast misstänka att en liten bebis anlänt!
ah! Nu har vi en vallgrav! Så tryggt det känns, inga inbrottsförsök inatt! Och de har lovat att fixa vindbryggan innan jag ska till mvc imorgon... (I klarspråk har de grävt ut för dräneringen och vår nya hall. Samt kapat telefon och internetledningar ett antal gånger)