Inlägg från: Tate |Visa alla inlägg
  • Tate

Bebis i Blekinge 3

Stumpan - har du köpt mycket kläder? Själv har jag släpat upp klädkartongerna ur källaren. Ska se om vi får bekräftat att det är en flicka på ultraljudet på måndag, då kanske jag köper lite till

Ah har spacklat och slipat och donat i taket i barnrummen, och målat fönsterkarmar. Nu ska jag försöka spotta ur mig något spirituellt i krönikeform.

Usch vilka sammadragningar jag har. Kanske ska sluta klättra runt på stolar och slipa tak?

• Tate

Stumpan - ha,ha, jag gillar hundoverallen! Och sverigedressen. Sambon vet väl om att fotbollsvm antagligen är över innan bebisen tittar ut?

• Tate

Ja, trevlig midsommar allihop! Hoppas att inte allt regnar bort

• Tate

vikkis - jag har för mig att jag sett dopklänningar på Tummetott (Amiralen), men jag är inte säker. Ring de vanliga barnbutikerna och fråga, det borde ju finnas.

• Tate

Apoteket har slutat med amningstoppar, i alla fall kunde personalen inte hitta dem i sin lista.

Ul idag! En tös på 1250 gram sisådär!

Oh, äntligen åska! Gud vad skönt! Men jag kanske ska stänga av datorn då?

• Tate

evaeng - Äh, det var ju jag som missförstod. Har ju just beställt något som också kallas för amningstopp och är en mjuk bh man kan ha i början när brösten är sådär stora och ömma, och på natten om man har läckande bröst. Jag vet att de sålde sådan på apoteket tidigare så det var väl därför jag gjorde den kopplingen. De där andra amningstopparna kallar jag för amningströjor, och de är nog snäppet dyrare än 75 kr även på minimundus...

• Tate

annione - Det är lugnt, jag undrar också vilken storlek jag har... Jag hade 75 D innan första graviditeten, nu skulle jag tippa på att omkretsen snarare hamnar på 85. Vilket är konstigt för så mycket fett har jag inte just på revbenen, å andra sidan så har jag aldrig mätt omkretsen innan utan bara konstaterat att 75 sitter bra. Nåja kupan är väl D forftarande med tanke på att även den ökar med omkretsen. Jag tycker att toppen funkar utmärkt för stora bröst - om man inte begär för mycket stöd. Som jag skrev tidigare är det ju främst en topp för att sova i, men jag använde den även när jag tvättade det fåtal riktiga behåar jag har. Dessutom är den bra att dra över vanliga behån med extra värmeinlägg mellan när det är kallt, ellr om man behöver behandla en mjölkstockning. Jag har både storlek L och XL, men L ger ju mer stöd.

• Tate

Hoppas det gick bra hos bm idag eio!

Jordgubben - Hur tänker du sy amningskudden? Kanske vore något att ta efter, de är så dyra och jag saknade ett bra stöd förra gången.

Hm, undrar om man vågar åka till IKEA i helgen, det lär väl vara fullt kaos i Kalmar? Jag orkar inte med att stå och köa i flera timmar!

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3