Inlägg från: Tate |Visa alla inlägg
  • Tate

Bebis i Blekinge 3

Förresten - viktökning 0-8 kilo. Jaha, den gränsen var ju passerad. Tre kilo på två veckor någon? Och elva härliga veckor kvar! Var ska det här sluta? Igår såg jag något stort och äckligt på baksidan av låret, och jag var nära att skrika hysteriskt åt min man för att han skulle komma och ta bort det. Men tydligen var det min rumpa. Vad f-n gör den där nere?

• Tate

Fy fasiken vilken värme! Och elektrikerna har varit här i två dagar nu från klockan 7.30 på morgonen, men idag innan de gick meddelade de att de inte hann klart, så diskmaskinen blir tyvärr inte inkopplad. "Så nu får du handdiska i fyra, fem veckor tills vår semester är slut" meddelade de brutalt. Så grymt att säga till en höggravid! Och nu när jag inspekterade arbetet såg jag att fryssladden är för kort och inte räcker till uttaget de gjort - så jag kan inte ställa tillbaka frsyen heller! Och i bruksanvisningen står det att man inte får koppla med förlängningssladd! Vad ska jag göra nu då?

*suck*

• Tate

annione - Tack för förslaget, men jag tror att män som inte har något tvingande band till den gravida kvinnan som står för utbrottet snare har en tendens att avlägsna sig...

blekingetösen - Frysen kommer de och fixar i alla fall. Det andra kan jag knappast bli förbannad på eftersom de var snälla och kom så passa snabbt när jag mitt i köksrenoveringen upptäckte att eluttagen inte räckte till. Och sedan visade det sig naturligtvis vara mer komplicerat än det jag bett om (dvs nya uttag) eftersom vår elcentral inte skulle klarat den belastningen, så de fick bygga ut den och dra nya kablar, etc...Varför blir det alltid så när man renoverar?

Fast å andra sidan kunde de sagt från början att de inte skulle hinna allt, så kanske jag kunnat hitta någon annan.

Äta upp glassen och kakorna hade jag dock gärna gjort - om det inte redan var gjort förstås

• Tate

Men, vad Är ett glidlakan? Låter som ett intressant sätt att pigga upp sexlivet på...

• Tate

Grattis till ClinE!

Eio - Men visst måste det vara fler på listan som har fått men inte uppdaterat! Alltså ligger vi till och med en bit över mitstrecket!

• Tate

lönnemåla - nä, vilken trist attityd från din far! Husvagnssemestrar komer det ju fler av, och de går ju att anpassa litegrann kanske, men döps gör man ju oftast bara en gång i livet.

• Tate

Nyss hemkommen från Lund och min systers bröllop. Vår son var yngst på bröllopet. De andra med små barn hade varit smarta nog att ordna barnvakt. Fast alla våra barnvakter var ju på bröllopet... Å andra sidan går det tydligen alldeles utmärkt att mata en 21-månaders unge med pannbiff samtidigt som han springer upp och ner i en trappa. Däremor var det svårare at få i sig någonting själv...

Passade på att shoppa lite också. Vilken skillnad det är på utbudet. Polarn och pyret på Nova i Lund hade rea, och ta tre betala för två på alla reavarorna. Och då bestod 90% av den stora butiken av reavaror. Och alla storlekar fanns. Här tycker jag oftast att det är en halv klädstång med reavaror i märkliga storlekar.

Å andra sidan spar man ju hemskt mycket pengar när man inte lockas att köpa på sig en massa "onödiga" saker. Såsom snygga gravid och amningskläder till sig själv.

• Tate

Blekingetösen - Äh, klart att de är onödiga! vi ska bara vara mjölkkossor framöver!

Hm, undrar varför jag ens går upp ur sängen? Kan man inte bara beställa hemleverans av matvaror och gå klädd i täcke hela dagen?

• Tate

Blekingetösen - Äh, klart att de är onödiga! vi ska bara vara mjölkkossor framöver!

Hm, undrar varför jag ens går upp ur sängen? Kan man inte bara beställa hemleverans av matvaror och gå klädd i täcke hela dagen?

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3