Bebis i Blekinge 3
Ja Gaviscon är bra tycker ja oxå!
Har halsbränna till o från!
Ska åka till Jysk nu o kolla läget,även till Lindex tror ja en runda!
Ja Gaviscon är bra tycker ja oxå!
Har halsbränna till o från!
Ska åka till Jysk nu o kolla läget,även till Lindex tror ja en runda!
ClineE:Fina bilder på dina barn,både den nya gossen och den som är storebror.
Ja fortsätt med det snacket så ska du se att bebisen kommer till helgen eller vad tror du!? Inte särskillt kul va!
Ja ja det skulle ju bli lite svalare nu iallafall man får va nöjd med det lilla.
Tänkte baka lite idag tror ja en morotskaka blir det sen får vi se om det blir lite fläta oxå efter Maxi idag måste ha mjölk först.
Kan va bra att ha något att bjuda på sen när bebisen kommit.
Ska åka och bada nu!
måste svalka ner mig efter bak o middagslagning det blev fläskpannkaka i dag gott!!
Annione: Jag tänkte samma tanke som du att om jag bäddar rent så lär det nog hända något i stil med att vattnet går,men imorgon ska ja bädda rent tänkte ja gör det när ja ätit frukost.
Ja hoppas verkligen att det kan hjälpa dig!
Vattnet i Ekenäs va ok inte jättevarmt idag men svalkande!
Min bebis har oxå legat med huvudet neråt ett ganska bra tag och det är jag evigt tacksam för.
Annione: Din bebis är verkligen envis,och det med att den inte riktigt vet vart den ska ta sig ut gäller nog för min bebis oxå för naveln är ständigt utsatt.
Det är ju meningen att min bebis ska anlända på torsdag så vi får väl se om den är lika envis som din Annione!
Lycka till Vera!
Ja det är skönt med lite regn kanske det kan bli lite bättre väder sen när det regnat färdigt!
Annione: Vad du är pessimistisk det är väl inget fel på er båda!
Jag tror nog att det blir en tjej för din del killar brukar inte vara så envisa som din bebis!
Lönnemåla: Jadet låter gott med fika men vet ju ej när man bör ligga i startgroparna och så får ja nog inte åka så långt utan sambon så då följer han med om jag vill eller ej!
Blekingetösen: Jag tittade på programmet på TV4 nu ikväll,inte roligt att va med om något som dom var med om varken att föda 3½ mån för tidigt eller få trillingar som inte är helt friska och även dom lite för tidiga.
Min bebis drabbas inte av förtidigt född iallafall det kan man väl inte säga även om den skulle komma i natt eller imorgon eller vad säger ni....?!
Annione: Vi får väl se vad som händer du vet antagligen att du ska bli mamma till helgen.Skönt va
Ja vi kan ju hoppas att Veras bebis skickar ett telepatiskt mail till din bebis iallafall eller får låna mammas mobil och ringa till er!
Kan säga att jag känner mig lite tjuvtjock i dag vet inte om det betyder något eller bara är det kvava vädret!
Har nu lagt in bild på ammningskudden jag gjort äntligen!!
Ja Annione det blir med säkerhet en augustibebis för oss alla tre!
Trist att din släkt inte har mer semester,men dom får ofra sig en helg framöver och åka ner o titta på en sådan envis bebis.
Tristanya: Du ska nog inte oroa dig så mycket det blir lite psykologiskt av det försök att hitta på något annat projetk att rikta din uppmärksamhet på.
Vet att det inte är så lätt att slå bort tanken på det hela har en hel del i min närhet som har problem med att få barn och har haft i väldigt många år så ta det lugnt!
Ska nog köra till Biblioteket idag en runda och kolla om dom har några bra böcker kanske om barn och att göra saker till barn!
Tate:
Tja eftersom inte jag provat ännu så kan jag inte säga helt men jag har tänkt att man viker den runt sig själv och lägger bebisen på den.
hade tänkt att kanske kunna lägga bebisen där när man vikit ihop den som den är på den ena bilden,vi får se om det är något att ha!
Har suttit och försökt knåpa ihop en clown som jag tänkte hänga i barnvagnen men det är så varmt på våran övervåning att det går bara sitta en liten stund.
Clownen gör ja i pärlor så det tar en "stund" att göra.
Ska titta på TV en stund nu sen gå och lägga mig inte sovit något på dan i dag så det blir nog tidig sänggång idag!
Och Annione vill vi inte höra något av imorgon eller vad säger ni andra!?
Jo om du är hemma men hoppas att du inte är!!
Hej alla!
Är oxå hemma med våran bebis!
Och jag fick en liten flicka Josefina ska hon heta.
Ville bara berätta,går in en annan dag och berättar mer och senare finns oxå bilder på underverket.
Och jag byter oxå plats i listan!
Vi som väntar
Annione 22/7 - Ronneby
Kaiija 12/8
Ina 73 14/8
marmelade 20/8 Karlskrona
Stumpan 6/9 - Ronneby
MormorVädervax 8/9 - Ronneby
Eio 12/9 - Rödeby - Eric född-01
Soffs 13/9
Tate 20/9 - Lyckeby - Samuel född -04
zillah 15/10
Honeypie84 30/10 - Ronneby
föneböna 1/11 - Ronneby
Elothiel 10/11 - Ronneby
Lilah 20/11 - Karlskrona
Blekingetösen 25/11 - Karlskrona
vintrar 4/12 - Karlskrona-Markus född 01
Madde1986 18/12 - Karlskrona
Småtokig 4/1-07 - Karlskrona
Nicoles mamma 22/1 - Ronneby
------------------------------------------------
Vi som har fått våra små bebisar:
StoltMama 30/1-05 (Son) Karlskrona
mira 23/7 -04 (dotter) Ronneby
Helena2 26/8-05 (en dotter) Ronneby/Kallinge
Nellan78 30/12-05 (en dotter) Kallinge
Liljan77 17/1 (en prins)kallinge/belganet
Jonah -Underverket kom den 17/1 (en son)- utanför Karlskrona.
Sanna1 24/1 (en son)
Cila74 29/1 (en son 26/1)
Bella 87 2/2 (en son)
Porslinsdockan (Flicka 4/2 -05 )
Angelbabe 18/2 (Fick en dotter den 4/2)
Pyjamas 26/2 ¨- Rödeby - ( Fick en dotter den 8/3)
Joje 1/3 (Fick en son den 27/2)
Maalisen73 17/3-Ronneby-Filippa född-02, Viggo född 20/3-06
Xera 25/3 - Jämjö - Ebba född -03, Theo född 4/4-06
Cocacarro - Kallinge- Zacharias född 25/3 kl 23.16
AnnSofie 21/4 (son 4/3 som skall heta Hampus)
Kahlo - 30/4 (son 17/4 som ska heta Ville)
JohPet 23/4 - Karlskrona - (fick en son 20/4)
Lilla Draken -Karlskrona - Noah född 24/4
Lönnemåla 28/4 Karlskrona - Märta född 060421 kl: 03:08
Nene 3/5 Karlshamn - Olivia född 3/5 kl 06.53
Vikkis - Kallinge -4/5-(fick en flicka 5/5) -son tidigare 020402
Ohlsson Kallinge, fick en flicka, Maya den 14maj kl 02.37
Pusselbiten86 20/5 - Bromölla - Noah född 26/5 kl 16.53
Höstbebis - 22/5- Albin född 20/5
Solen82 - 23/5 - Wictor född 31/5
JCMK 11/6- Inglatorp - Simon född 31/5 kl 14.10
Sessibell 16/5-Sölvesborg-Ebba född 4/6 kl: 18.34
evaeng 2/6 - Karlskrona - Jonathan född 8/6 kl 16.02
Norrland77- 5/6 (Dotter 16/6 som ska heta Tuva)
Snara och alice - 16/6 -Karlskrona- Emil född 23/6
ClinE 15/7- Karlskrona(Torhamn) En son född 060712 kl: 08:26 - Alexander född 02
Vera79 - 9/8 - Ronneby- Theo född 1/8 kl 09:41
Jordgubben06 3/8 -Ronneby- Josefina född 3/8 kl 9:53
Knäppgök 28/5 - Kille
Gravidanina - 13/6 - Olofström - Kille
Frida1977- 9/6 - Karlskrona
vera: Vi köpte på Karlssons och så köpte vi en slang som var smal som man kan ha som hävert för att få ut vattnet nu när vi inte kan lyfta själva!
Hoppas det gick bra igår när ni kom hem,Josefina sov som bara den så jag fick väcka henne för att hon skulle få mat.
Annars är allt bra!
Jag hade oxå halsbränna lite till och från under sista tiden av graviditeten jag tog Gaviscon tyckte att det var suveränt tycker inte att man ska plåga sig mer än man behöver.
TACK för alla grattis!
Annione hon är kvar på BB hon berättar mer sen.
Har pratat med henne idag!
Jo ikväll ska ja ta mig i kragen och lägga in lite bilder på henne,och även på det vi fått.
Guuud va söta kläder dom har har lääängtat så att få köpa kläder som inte bara är neutrala.
Föneböna:Vi köpte ett set med kudde,filt med en Groda på och en gosisgroda i Ullared när vi var där.
Kudden o filten är i fleece.
Har blid i galleriet.
Ja nu har ja lagt in lite bilder på prinsessan!
Och även på lite saker som vi fått.
Såååå söta saker en sån lite kan få!!
Har idag varit på utflykt till Capio,Lindex o Willys det var ganska jobbigt.
GRATTIS eio på födelsedagen!
Har idag haft besök av distriktsköterskan,och nu väntar vi på mer besök ikväll.
Imorgon blir det till att kolla höfterna på Josefina och så ska vi shoppa lite oxå.
Far-mor o far-far från västergötland kommer i morgon oxå.
Så det är fullt upp just nu men det vet ju en del av er!
vi hörs en annan dag!