Inlägg från: Annione |Visa alla inlägg
  • Annione

Bebis i Blekinge 3

Skicka fram listan lite. Så jag kan ha koll på de före mig Antar att Eva snart flyttas upp.

StoltMama 30/1-05 (Son) Karlskrona
    mira 23/7 -04 (dotter) Ronneby
    Helena2 26/8-05 (en dotter) Ronneby/Kallinge
    Nellan78 30/12-05 (en dotter) Kallinge
    Liljan77 17/1 (en prins)kallinge/belganet
    Jonah -Underverket kom den 17/1 (en son)- utanför Karlskrona.
    Sanna1 24/1 (en son)
    Cila74 29/1 (en son 26/1)
    Bella 87 2/2 (en son)
    Porslinsdockan (Flicka 4/2 -05 )
    Angelbabe 18/2 (Fick en dotter den 4/2)
    Pyjamas 26/2 ¨- Rödeby - ( Fick en dotter den 8/3)
    Joje 1/3 (Fick en son den 27/2)
    Maalisen73 17/3-Ronneby-Filippa född-02, Viggo född 20/3-06
    Xera 25/3 - Jämjö - Ebba född -03, Theo född 4/4-06
    AnnSofie 21/4 (son 4/3 som skall heta Hampus)
    JohPet 23/4 - Karlskrona - (fick en son 20/4)
    Lilla Draken -Karlskrona - Noah född 24/4
    Lönnemåla 28/4 Karlskrona - Märta född 060421 kl: 03:08
    Nene 3/5 Karlshamn - Olivia född 3/5 kl 06.53
    Vikkis - Kallinge -4/5-(fick en flicka 5/5) -son sedan tidigare 020402
    Kahlo 30/4 -
    Ohlsson Kallinge, fick en flicka, Maya den 14maj kl.02.37
    Sessibell 16/5-Sölvesborg
    JCMK 11/6 Inglatorp- Simon född 31/5 kl.14,10
    ----------------------------------- ----------------------------

Vi som fortfarande väntar:

Pusselbiten86 20/5
    Höstbebis 22/5
    Solen82 23/5 - Mörrum
    knäppgök 28/5
    evaeng 2/6 - Karlskrona
    Norrland77 5/6 - Bromölla
    Frida1977 9/6
    gravidanina 13/6 Olofström
    Snaraoalice 16/6
    ClinE 15/7- Karlskrona (Torhamn)-Alexander född '02
    Annione 22/7 - Ronneby
    jordgubben06 3/8 -Ronneby
    vera79 7/8 - Ronneby
    Kaiija 12/8
    Ina 73 14/8
    marmelade 20/8 Karlskrona
    Stumpan 6/9 - Ronneby
    MormorVädervax 8/9 - Ronneby
    Eio 12/9 - Rödeby - Eric född-01
    Soffs 13/9
    Tate 20/9 - Lyckeby - Samuel född -04
    Honeypie84 30/10 - Ronneby
    Lilah 20/11 - Karlskrona
    Blekingetösen 25/11 - Karlskrona
    vintrar 1/12 - Karlskrona
    Madde1986 18/12 - Karlskrona
    Nicoles mamma 22/1 - Ronneby

• Annione

Tate: Så du tänker på det du måste hinna med innan din bebbe kommer... Jag har oxå börjat fundera på det. Hehe. Jag är annars en sån som har börjat packa minst två veckor innan vi ska resa bort. Men häromdagen frågade sambon om jag hade packat BB-väskan. Han såg lite svettig ut när jag sa nej. Men jag lugnade honom med att han bara behöver se till att MVC-mappen och min plånbok kommer med.
    Jaja

Underbart väder idag med. Vi har köpt en golvfläkt. Kommer ihåg förra sommaren när vi letade i alla affärer och de var slut. Så nu fick det bli införskaffning av det innan supervärmen kommer.
    Hoppas ni har en skön helg!/A

• Annione

Tate: Haha. Var det din bebbe som fick konstiga idéer efter studiebesöket på förlossningen? Jag var lite orolig för det men den höll sig i skinnet
    Jo det är en del jag vill ha ordning på här hemma såklart. Vi bor i lägenhet så det är inte så mycket att fixa med. Men det är lite sånt där man har tänkt att man ska fixa och nu känns det som att det skulle vara skönt att ha gjort innan bebbeluren kommer. Typ omplantering av blommor, sortering av innehållet i sambons garderober etc. Jag funderar nog mest över att jag inte kommer orka eller hinna med det sen när bebbeluren har kommit. Men man hinner så lite när man kommer hem från jobbet, är rätt trött då och så är det ju lite kompisar man vill träffa. Jaja. Det blir nog bra
    Tittar du på fotbollen eller? Sambon sitter och är rätt högljudd, så även om jag inte tittar känner jag mig involverad i fotbollen

• Annione

Tate: Hehe. Jag kollade lite på slutet och sa väl typ : Nu då! Vid en målchans. Gubben sa: Oj vilket engagemang. Jag svarade att man behöver ju inte skrika för spelarna hör en ju inte iallafall. Jag fick en mycket konstig blick...

• Annione

Stumpan82: De hade blandat min glukosdrink med lime redan, så du kanske inte behöver använda din egen

Sol idag, å varmt. Vi ska iväg och kolla efter blomkrukor och lite annat smått att piffa upp hemmet med.
    Sen är det lite städning som gäller. Och såklart ska väl gubben hojta framför fotbollen
    Ha det skönt!/A

• Annione

Jag tycker oxå vi tar med dricka var och en! Jordgubben och jag pratade om det på föräldragruppen idag och tyckte att det nog var lättast! Hehe jag har inte ens anmält mig Men det är för att jag inte är 100 på att jag kan komma än. Men det lutar åt att det blir så. Tar gärna med mig något om det behövs, men det känns som att det är rätt mycket fika nu Sambon är lite avundsjuk

Vilken värme det är idag, hoppas på det utlovade regnet imorgon faktiskt.

Ha det fint!/A

• Annione

Stumpan82: Om du menade :men det är många som kommer... I know. Men jag menade att jag gärna tog med något som inte var just kaka eller annat fikabröd eftersom det är rätt mycket av den varn just nu

Jag känner bara jordgubben från föräldragruppen. Annars ingen vad jag vet
    Har bott i Blekinge sen 04 så det ska bli kul att träffa lite folk som inte är jobbrelaterade!

• Annione

Vikkis: Klokt faktiskt. Kanske skulle köra på det istället?
    Eget fika helt och hållet, vad säger ni andra?

• Annione

Glömde... ClineE: Skönt att den "kullerbyttade" så villigt! Har en kompis där de vände bebben och han var 54 lång och vägde över 4 kg då så hon upplevde det som väldigt speciellt, hon trodde han skulle komma upp i halsen .

• Annione

eio: Hoppas du hittar bättre i Ronneby för det är där Brunnsparken ligger... Det är skyltat så det är inte alltför besvärligt skulle jag tro.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3