Bebis i Blekinge 3
Blekingetösen: Jag ska ta reda på vart fyllningen är beställd. De kommer att tro att jag saknar dem massor när jag hör av mig redan på måndag
Återkommer med info!
Blekingetösen: Jag ska ta reda på vart fyllningen är beställd. De kommer att tro att jag saknar dem massor när jag hör av mig redan på måndag
Återkommer med info!
Blekingetösen: Haha. De kommer inte våga ringa mig. De tycker redan att jag har jobbat för länge. De tycker att jag för min skull borde ha tagit ledigt för typ tre veckor sen och bara ha jobbat halvtid de senaste månaderna innan dess. Men men. De vet att det inte hade gått. Skönt att känna sig så behövd
Jordgubben06: Ja vi har kulfyllning men även vadd. Det är ju patienterna som syr för eget bruk så då får de ju bestämma vad som passar dem bäst. Jag vet inte vilken diameter det är på kulorna men jag ska ta reda på det på måndag. Kanske vet det på fikat
Hej på er! Är det nån som har tips på vart man kan köpa stora blomkrukor? Blomsterlandet är under ständig uppsikt, så något annat tips tack
Och vart kan man köpa billiga lakan och örngott till bebben? Vill ju ha lite extra av det och på IKEA har de ju sina egna mått så det är ju kört.
Tate: Om du hittar nån kurs kan du väl säga till så kan jag skicka med min sambo Han är dock inte klantig, bara livrädd för att skruva fel. Vi var oxå på IKEA idag, skulle bara ha småsaker dock så det blir inga svordomar och slitande av hår än på ett tag. Kommer väl när han ska skruva ihop spjälsängen, som förvisso inte ligger alltför långt fram i tiden...
Blekingetösen: Jag har ingen symaskin, funderade annars på att köpa stora lakan och dela på två. Sen känns det lite för snart för att jag ska orka engagera mig i tillverkning av saker, jag har ju inte det som hobby precis som du vet. Bor i lägenhet så det behövs ingen bygghjälp än. När det väl blir dags "bjuder" jag nog ner pappa, två av mina bröder och syrran då har jag ett helt bygglag som är toppen på allt de tar sig för. Det är krukor att ha inomhus kan jag tillägga och de ska då helst vara lite "piffiga" och ej i plast. Dessa sökkriterier har försvårat det hela en massa...
Blekingetösen: Jo IKEAS är mindre. Jag ska kolla inne i Karlskrona oxå. Det svåra är att hitta bara lakan och örngott till spjälsängen, det är mest set. Kan ju påpeka att IKEAS täcken är 110X125 och de flesta mått ute är 100X130. Madrassen ligger nog på typ 55X112 i bäddmått och den jag har och de jag sett i katalogerna har mått 60X120. Jaja.
Jag hade ju sagt till bebben att jag ville vara ledig åtminstone en helg och hinna till IKEA, så nu får vi se hur länge den stannar kvar Har förvisso lovat den marknadsnougat om den håller sig inne tills efter Tosia oxå.
Ha det fint!
Tate: Jo Jysk är mitt hopp, ska dit idag. Vi har ju inte så många andra affärer här i Ronneby som kan tänkas ha sånt billigt.
Kan varna för att leta på IKEAs sida för det är massor som står där som inte finns för att det utgår ur sortimentet. Gjorde den upptäckten igår. En trevlig men rätt uppgiven tjej sa (förmodligen efter att ha blivit tillfrågad 700 ggr): De har inte uppdaterat hemsidan och lagersaldona ännu de ska så fort som möjligt!
Kalmar borde iof ha de mesta som står att det finns i deras lager, tycker att de inte borde ta in saker som sla försvinna liksom.
Min första semesterdag idag! Sol dessutom. Ska till Jysk och MAXI, sen fika. I em kanske till Amiralen.
Ha en skön dag!/A
Hej på er! Hoppas alla mår fint!
Till er som ska sy amningskudde, detta företag beställer mitt jobb från. De säger att frakten är lite dyr. Men jag har inga prisuppg så ni får väl ringa å höra! www.comforta.se
Skön dag idag! Slappat som bara den med Jordgubben06 och Vera79
Skickar fram denna lite igen...
Vi som väntar
knäppgök 28/5
Frida1977 9/6
gravidanina 13/6 Olofström
Snaraoalice 16/6
ClinE 15/7- Karlskrona (Torhamn)-Alexander född '02
Annione 22/7 - Ronneby
jordgubben06 3/8 -Ronneby
vera79 7/8 - Ronneby
Kaiija 12/8
Ina 73 14/8
marmelade 20/8 Karlskrona
Stumpan 6/9 - Ronneby
MormorVädervax 8/9 - Ronneby
Eio 12/9 - Rödeby - Eric född-01
Soffs 13/9
Tate 20/9 - Lyckeby - Samuel född -04
Honeypie84 30/10 - Ronneby
föneböna 1/11 - Ronneby
Lilah 20/11 - Karlskrona
Blekingetösen 25/11 - Karlskrona
vintrar 1/12 - Karlskrona
Madde1986 18/12 - Karlskrona
Nicoles mamma 22/1 - Ronneby
------------------------------------------------
Vi som har fått våra små bebisar:
StoltMama 30/1-05 (Son) Karlskrona
mira 23/7 -04 (dotter) Ronneby
Helena2 26/8-05 (en dotter) Ronneby/Kallinge
Nellan78 30/12-05 (en dotter) Kallinge
Liljan77 17/1 (en prins)kallinge/belganet
Jonah -Underverket kom den 17/1 (en son)- utanför Karlskrona.
Sanna1 24/1 (en son)
Cila74 29/1 (en son 26/1)
Bella 87 2/2 (en son)
Porslinsdockan (Flicka 4/2 -05 )
Angelbabe 18/2 (Fick en dotter den 4/2)
Pyjamas 26/2 ¨- Rödeby - ( Fick en dotter den 8/3)
Joje 1/3 (Fick en son den 27/2)
Maalisen73 17/3-Ronneby-Filippa född-02, Viggo född 20/3-06
Xera 25/3 - Jämjö - Ebba född -03, Theo född 4/4-06
AnnSofie 21/4 (son 4/3 som skall heta Hampus)
JohPet 23/4 - Karlskrona - (fick en son 20/4)
Lilla Draken -Karlskrona - Noah född 24/4
Lönnemåla 28/4 Karlskrona - Märta född 060421 kl: 03:08
Nene 3/5 Karlshamn - Olivia född 3/5 kl 06.53
Vikkis - Kallinge -4/5-(fick en flicka 5/5) -son tidigare 020402
Ohlsson Kallinge, fick en flicka, Maya den 14maj kl.02.37´
evaeng 2/6 - Karlskrona - Jonathan född 8/6 kl 16.02
JCMK 11/6 Inglatorp- Simon född 31/5 kl.14,10
Pusselbiten86 20/5- Bromölla- Noah född 26/5 kl: 16.53
Sessibell 16/5-Sölvesborg-Ebba född 4/6 kl: 18.34
Norrland77 5/6 - Bromölla
Kahlo 30/4 -
Höstbebis 22/5
Solen82 23/5 - Mörrum
cocacarro Kallinge - Zacharias född 25/3 kl 23.16
Småtokig: Tack för den infon!
Sol idag med. Värmen är rätt ok när man gör så lite som möjligt och får fylla på med en piggelin eller kallt mineralvatten då och då
Hoppas ni får en skön dag trots värk och värmeslag!