Inlägg från: Annione |Visa alla inlägg
  • Annione

Bebis i Blekinge 3

Lönnemåla: Fin klänning, det blir nog fint med de band du tänkt dig.

Otroligt att det är svalare idag. Sambon med Febern är nog borta men han är fortfarande rätt hängig.

Och ikväll blir det lugnt på stan igen.
    Hoppas det är bra med er!/A

• Annione

God morgon! Varmt idag med Skulle kunna flytta in i duschen, praktiskt om vattnet skull gå oxå... Men jag vill iof inte se ut som ett russin. Jaja.
    Har tvättstugan idag och det var så svalt och skönt i trappuppgången och i källaren, men där kan man ju inte heller stå och glo hur länge som helst. Känner mig lite gnällig idag för den underbara smärtfriheten som infann sig under 5 dgr har försvunnit. Nya tag med foglossningen from i lördags, på vä sida nu. Suck. Är rätt glad att det med stor säkerhet är max 1 månad kvar tills bebben tittar ut.
    Sambon har fortfarande feber och har rosslat halva natten. Han är med andra ord skittråkig!
    Som tur är kommer troligen Jordgubben och räddar mig med sitt sällskap under dagen.
    Jaja hoppas ni andra mår ok i värmen!

Blekingetösen: Det går rätt fort efter att halvtid har passerats!

• Annione

småtokig: Jag hade svart kjol och grön/vitmönstrat linne. Jag hade med stor säkerhet den största magen av alla gravidmagar så du lär komma ihåg om du såg mig

• Annione

Hej på er! Här är från BLT så ni vet!

Måndag 10 Juli 2006 15:18
    Koka dricksvattnet i Ronneby

RONNEBY Ronnebys dricksvatten kan vara förorenat av E-kolibakterier.
    Miljöteknik råder nu alla som får vatten från Ronnebys vattenverk att koka vattnet i minst tio minuter innan det används. Detta gäller Ronneby tätort, Ronnebyhamn, Listerby, Johannishus, Saxemara, Trolleboda och Kuggebodahalvön.

• Annione

Stumpan:
    jo vem har inte det... Köpte en 6 pack mineralvatten nu.
    Jag hämtade en babybox på små hjärtan i Karlskrona och det var giltiga kuponger i den.

• Annione

God morgon!
    Japp 10 min ska vattnet kokas, står i BLT texten som jag la in igår. Hoppas ni läser

I em skulle de få nya provsvar, hoppas det är ok. Trist att koka vatten nu...

• Annione

Vi spolade lite extra, men det verkar som att det inte var något fel trots allt.

BLT
    Tisdag 11 Juli 2006 14:04
    Inga bakterier i Ronnebys dricksvatten

Vattnet i Ronneby är drickbart.
    Vid lunchtid kom provsvaren som visar att det inte finns några colibakterier i dricksvattnet.

? Vi har fortfranade inte spårat källan till föroreningen, men dagens provsvar visade att vattnet går att använda igen, säger Angela Sjösten, ansvarig på Miljötekniks kundtjänst.

Ville avvakta
    Redan i fredags visade preliminära analysresultat att vattnet från Leråkra vattenverk kunde vara förorenat av E-colibakterier, men tillsynsmyndigheten, i det här fallet miljö- och hälsoskyddskontoret, ville då vänta med att gå ut med information till allmänheten tills de definitiva provsvaren kommit.

• Annione

Hej på er! Jo det var ju lite lurigt med vattnet. Tur att de inte gick ut med det redan i fredags... Då hade jag nog fått hormonbryt när de sen meddelar att det var fel med proverna... Tänk att koka vatten en hel helg i onödan!

Vi kör oxå med hemliga namn, precis som du Stumpan har vi sagt att det är ju trist om det ploppar ut en Anton om man har varit helt inne på Ramus Vi får väl se vad det blir. Har väl inte alltför många dagar kvar nu. Typ 10 kanske...

Idag är sambon rätt pigg, själv har jag ont i halsen och känner mig skruttig. Skitkul. Jaja. Får väl hålla mig till att slappa. Idag klarar sambon att fixa maten.

Hoppas ni mår fint!/A

• Annione

Stumpan: Jo jag ska... Lite feber oxå. Skit skit... Det som stör mig mest är att jag har hört att bebisen kan vänta med att titta ut om mamman är sjuk. Inte precis vad jag önskar... Vill ju ha min lilla bebbelur på utsatt datum ju

• Annione

Stumpan: Jo jag hoppas ju att det är tillfälligt, men sambon var ju sjuk över en vecka med feber...

Jordgubben: Jo men du vet hur det är med männen, man måste iallafall förklara hur man blir ompysslad och det är ju nästan lika jobbigt som att bli ompysslad

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3