• TinkyWinky

Nåt som minskar sötsuget/hunger??

Jag är hungrig jämt o undrar om det finns nåt som minskar hungern?
    O e sötsugen jämt.
    Nån som kan hjälpa mig???

• Svar på tråden Nåt som minskar sötsuget/hunger??
  • brokig

Men ni lagar väl mat på kvällen? Gör dubbelt så mycket mat så har du matlådor både till dig och mannen. Jag är oftast döhungrig när jag kommer hem för lunch och då är det guld värt att ta fram gårdagens middag och äta till lunch. Äter man ingen lunch så blir det lättare en chokladbit i affären eller några onödiga eftermiddagsbullar. Vill man inte äta gårdagens mat så kan man frysa ner gårdagens mat och äta förra veckans överblivna kvällsmat från frysen. man slipper inte undan om man alltid kör efetr dte här systemet.

• TinkyWinky

det blir ofta mat över o visst jag äter det dan efter men ja äter inte en portion utan två. varför äter jag så mkt? jag menar , det är mkt mera än min sambo o han jobbar o blir hungrig. säger alltid att jag måste minska på matren men då e jag ju hungrig.. det är bara så jobbigt..

• TinkyWinky

missygbg: jo det är jobbigt. man vill ju inte laga mat bara till sig sj. men när jag gör det så blir det så mkt. o jag äter alltid för mkt. kan ej hjälpa det- är ju hungrig.. fast att jag äter frukost så ofta jag kan o äter middag som blir över fråbn dan innan så är man foirtfarande fruktansvärt sötsugen.. jobbigt!

• Rigmor Mortis

Minska på maten och fyll upp med grönsaker istället. Och drick ett glas vatten före maten, så orkar du inte så jättemycket. Drick mycket vatten över huvud taget, under hela dagen. Och ge dig ut och gå efter maten, då är du inte i närheten av godis när sötsuget sätter in (om du inte går till affären förstås )

• MissyGBG

TinkyWinky: Jag lagar mat på helgerna och då har jag mat som kan äta i veckan.
    Men man är ju så himla sötsugen. Ibland vet man ju inte vart man skall ta vägen. Man vill bara ha snask eller något annat söt.

• brokig

Köp inte hem något snask och ta aldrig med plånboken när du går ut för att gå, då kan man liksom inte smita in och unna sig en glass eller chokladkaka.

Grönsakstipset och vettentipset är jättebra. Dra inte in på maten, utan byt ut de delar som inte känns nyttiga. Rivna morötter, ärter, broccoli, blomkål, majs etc är jättegott att fylla upp tallriken med.

• ebben

men HALLÅ-även om man äter vanlig bra mat så kan man ha ett vansinnigt sötbehov! Jag VET,har haft så.
    MEN kromtabletterna dämpade absolut det.Var väldigt skeptisk.......men det funkade.
    OCH att äta morötter eller annat grönt då man är sötsugen FUNKAR EJ!

• MissyGBG

ebben: Tack. Äntligen någon som säger att det inte hjälper med morötter och annan "kaninmat". Jag har nämligen aldrig märkt att det har hjälpt att ta en morot eller annan grönsak.

• ebben

Nä,är man GODIS sugen så ÄR man.inte alla morötter i världen skulle hjälpa då.

• skriva

Öka proteindelen i din kost. SKIPPA socker och snabba kolhydrater.

Ät druvor när du är sugen på sött. Håll sockerkonsumtionen till helgerna. Ät absolut inte sötningsmedel.

Socker ger sötsug.

Svar på tråden Nåt som minskar sötsuget/hunger??