Välkommen till Barntorget
Måste ju testa att systemet fungerar som första inläggsskrivaren...
Måste ju testa att systemet fungerar som första inläggsskrivaren...
En annan bra sak vore iof sig att om man nu stänger trådarna så kunde man väl låta TS vara tillgänglig för tilläggskommentarer även efter stängningen, då minskar ju problemet med att datumet går ut, man kan starta en ny tråd och lägga in en länk i TS
Jag tycker att medlemstrådarna ska vara för evigt, men att resten inte skulle vara det. jag tycker det varit hemskt störande att i medlemstrådarna komma ihåg att göra en ny tråd när den gamla håller på att ta slut så tummen upp för att det äntligen har kommit en sån't här.
Kanske borde vara möjligt att välja själv om man vill starta en evighetstråd eller någon som stängs efter en viss tid.
Coolt, har inget minne av "Barntorget" faktiskt, trots att jag varit mkt aktiv på nätet sen 1996 typ. :) Kan man se någonstans när man blev medlem? Tror jag "lurkade" rätt länge iofs.
*1994 skulle det stå* Fast föräldrasajter var inte av intresse förrän 1998 iofs och då var det den konkurrerande sajten som va "roligast".
Jag har varit medlem sedan 25 Juli 2003 och då hette det Familjeliv!
Ser framemot när dessa finesser blir verklighet även på BT..
Har inte läst tillbaka så någon annan kanske har gett förslaget på att TS borde kunna stänga tråden så det inte går att skriva i dem mer om det är gjort nya?! Vore detta en möjlighet?
Kanske kunde man tom kunna ta bort en tråd som är totalt inaktuell: ex om man lagt ut info om en träff ett speciellt datum som varit.
Jag fick en liten nostalgitripp när jag hittade den allra äldsta tråden på FamiljeLiv. Forumet startade Måndagen 16 Juni 2003 kl 11:18.
Så här står det på Wikipedia:
"När paret Charlotte och Patrik Högberg skulle gifta sig 1999 sökte de på nätet efter tips och råd, men de tyckte att de hittade väldigt lite på svenska. De startade då webbsidan Bröllopstorget, där de samlade den fakta de tyckte saknades. Webbsidan blev mycket välbesökt och de fick många tips, förslag och kommentarer via e-mail. För att enklare kunna sprida dessa skapade de ett forum där läsarna själva kunde tipsa och kommentera direkt.
När paret födde barn 2001 noterade de att även småbarns- och familjesidorna på nätet var eftersatta på svenska och de startade webbsidan Barntorget som redan från början hade sociala nätverksfunktioner som forum och bloggar och mindre innehållsstyrt material. Den startade i juni 2003 och bytte senare namn till Familjeliv."