Solskenshistoria
Här ska ni få en solskenshistoria: Jag och min man träffades 98 och bestämde ganska snart efter det att låta det bli när det blir, dvs inga preventivmedel. Efter ca 2 år började vi undra när det skulle bli egentligen och startade en utredning. De kunde inte hitta några fel och vi hamnade ganska snabbt på karolinskas infertilitetsavdelning. Först fick jag hormoner som stimulerar ÄL ett par månader men det fungerade inte så vi satte igång en härva med 3 IVF som alla misslyckades. docktorn var förbryllad då han hade trott att det skulle gå utan problem. Efter de gratisförsöken fick vi ta n paus då vi inte hade pengar till privata försök. Vi fortsatte försöka på egen hand eftersom att ingenting sa att det inte skulle kunna gå på det sättet. Nu i våras tänkte jag beställa tid i Falun till hösten för fler IVF försök och tänkte att medans jag väntar kan jag ju försöka allt annat så länge. Med inget att förlora for jag till naturapoteket oc inhandlade diverse prearat.
Det här åt jag: Rosenrot extra stark 2/dag, Multikvinna (vitaminer)maxdos, Omega 3 3/dag samt Bisolvon 3/dag (slemlösande)
Min man åt: Zinktabletter 3/dag, Multiman maxdos, Omega 3 3/dag samt Bisolvon 3/dag.
Alla tabletter utom Bisolvon hittar du på Naturapoteket. Bisolvon är reseptfritt och finns på vanliga apoteket.
Vitaminerna och omega 3 äter ni varge dag. Zinken och rosenroten äts från mensens första dag till ÄL. Bisolvonet räcker det med att äta i en vecka tom ÄL.
Tro att jag blev förvånad men det fungerade
Jag är idag i v 16 och hoppas att allt fortsätter som det ska.