• Flisan79

Solskenshistoria

Här ska ni få en solskenshistoria: Jag och min man träffades 98 och bestämde ganska snart efter det att låta det bli när det blir, dvs inga preventivmedel. Efter ca 2 år började vi undra när det skulle bli egentligen och startade en utredning. De kunde inte hitta några fel och vi hamnade ganska snabbt på karolinskas infertilitetsavdelning. Först fick jag hormoner som stimulerar ÄL ett par månader men det fungerade inte så vi satte igång en härva med 3 IVF som alla misslyckades. docktorn var förbryllad då han hade trott att det skulle gå utan problem. Efter de gratisförsöken fick vi ta n paus då vi inte hade pengar till privata försök. Vi fortsatte försöka på egen hand eftersom att ingenting sa att det inte skulle kunna gå på det sättet. Nu i våras tänkte jag beställa tid i Falun till hösten för fler IVF försök och tänkte att medans jag väntar kan jag ju försöka allt annat så länge. Med inget att förlora for jag till naturapoteket oc inhandlade diverse prearat.

Det här åt jag: Rosenrot extra stark 2/dag, Multikvinna (vitaminer)maxdos, Omega 3 3/dag samt Bisolvon 3/dag (slemlösande)
    Min man åt: Zinktabletter 3/dag, Multiman maxdos, Omega 3 3/dag samt Bisolvon 3/dag.

Alla tabletter utom Bisolvon hittar du på Naturapoteket. Bisolvon är reseptfritt och finns på vanliga apoteket.

Vitaminerna och omega 3 äter ni varge dag. Zinken och rosenroten äts från mensens första dag till ÄL. Bisolvonet räcker det med att äta i en vecka tom ÄL.

Tro att jag blev förvånad men det fungerade

Jag är idag i v 16 och hoppas att allt fortsätter som det ska.

• Svar på tråden Solskenshistoria
  • skrattigtjej
    Flisan79 skrev 2006-09-29 13:22:28 följande:
    Skrattigtjej: Vad spännande . Berätta så fort du testat.
    jo de blev minus
    mamma trodde de va för tidigt
    men ja ha så mkt att ge livet ännu
    så ja ska inte skynda fram de
    ja känne att jag måste nog tänka lite
    jag försöker först och främst få jobb osv
    ja ska kopla bort barn tankarna helt nu ett tag
    se vad som händer..
    ist fokusera på de viktiga i livet och försöka att få så  bra relation till sambon som möjligt..
    så länge ha ja ju syskon barnen och roa mej med och min bästis son
    så ja  inte helt lott lös
    ja ska försöka söka jobb med
    i helgen nu snart kl 16.00 ca ska ja te halmstad
    så vi sees på söndag..
    krama
    Emmy
  • LillaMi

3 dagar kvar till BIM Lördag ,söndag ..MÅNDAG!!!
    ...Men jag tycker mig känna lite mensvärk då och då.. men försöker förtränga det

Ja Vill Ja Vill Ja Vill...

.... ÅÅåååhh Va´jobbigt d é!!

• LillaMi

Skrattig tjej;

Det är bra att du kan se det på et sättet.
    Och det är ju jättebra om du har saker att reda upp, att göra det innan ni skaffar bebis!

Massa kramar..

• skrattigtjej
    LillaMi skrev 2006-09-29 14:06:27 följande:
    Skrattig tjej;Det är bra att du kan se det på et sättet.Och det är ju jättebra om du har saker att reda upp, att göra det innan ni skaffar bebis!Massa kramar..
    JO
    man suckar ju så hemskt
    ja vet inte om jag överlevet denna helgen
    min kompis e ju så järans självisk nu mera
    hon e typ mer sur i min närvaro
    de känns som hon e förändrad
    ush ja vill gärna förstå henne
    men ja orka snart inte mer
    Emmy
  • LillaMi

skratt tjej;
    Vad är det med din kompis?

• skrattigtjej
    LillaMi skrev 2006-09-29 14:33:35 följande:
    skratt tjej;Vad är det med din kompis?
    ja hon ha ju sin son

nu måste ja göra mej oning
    ha en trevlig helg ala
    Emmy
  • LillaMi

2 dagar kvar till BIM

Vad jobbigt det är att vilja så mycket så man bara spricker..

Men det känns inte lika hoppfullt idag..

• LillaMi

Flisan 79;
    Tyvärr kom den otäcka mensen precis nä den skulle!!
    men det är "bara" att ta nya tag..
    Ska ringa efter utredning imorgon!

• Flisan79

LillaMi: Hu, vet hur du känner dig. Vad du än gör, ge inte upp. Utredning låter som en bra idé tycker jag. kanske de kan ge ett svar som är behandlingsbart. Tyckte själv nästan att jobbigaste var att de inte visste vad som var fel, hur behandlar man det lixom? Hade ju tur nu som prövade på egen hand.
    Du kan väl fortsätta att underätta mig hur det går. Du kan ju skriva i min gästbok. Kram

• L M

Är ny i detta forumet - intressanta inlägg och värdefull information

Har dock en liten fråga till orginalinlägget: Av vilken anledning skall även mannen ta Bisolvon?

Tack för svar!

• LillaMi

Längtar mycket;

För att simmarna ska ta sig fram lättare genom.. haha... f*n jag hittar inte ordet.. slemmet.. haha

(¯`°?.¸ ♥ TvåVillBliTre♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Solskenshistoria