• alexix

Champix - abstinens?

Hej ..

Jag är nu inne på snart min 5e v med champix.
    Har vart helt rökfri nu i 17 dagar ( Inte ens ett enstaka bloss), men har nu ca varannan dag ganska svår o jobbig abstinens
    Ni som har ätit champix eller har erfarenheter av dom , hur har det varit för er?
    Börjar tro om det är tabletterna som ger sånn abstinens..?

• Svar på tråden Champix - abstinens?
  • Anonym (rökstopp)

hur mycket kostar champix. får man dom hos doktorn

• Anonym (yes)

anonym inlägg 60
    hur, på vilket sätt har hon fått biverkningar?
    jag vill gärna veta eftersom jag blivit dålig, men inte vet om det kan vara champix eller min gamla vanliga magsjukdom.

rökstopp
    dom kostar några hundra, och dom är receptbelagda. läs om dom i fass.se

nån fler som fått biverkningar?

• Anonym (yes)

ts, jag frågar dig igen

först Grattis!
    sen undrar jag, vad menar du med 'abstinens'? liksom 'hur' ?

ingen fler än jag som fått ont i magen, nästan som kramp, av Champix

• alexix

Yes:

jag har haft abstinens redan innan jag slutade röka, o då menar jag inte att jag bara har kännt röksug utan riktig abstinens har det fortfarande...
    testade i lördags att inte ta nån champix , men då blev de 7 reser värre med abstinensen .

blir galen snart , undra hur länge jag kommer att årka , har ju 4 v kvar av kuren ..
    Årkar f*n inte ha abstinens i 4 v till...

• Anonym (yes)

alexis
    jag fattar fortfarande inte vad du menar med abstinens. kan du beskriva det??

• Anonym

Är denna tråd död??? Vill gärna ha mer info ?

• Anonym

min sambo åt dom förut, undertiden han tog tabletterna va han helt rök fri men när han skulle sluta så gick de inte att vara rökfri, så jag tror inte på dom, eller man får kanske välja cigaretterna eller tabletterna, och vad man tycker är bäst och billigast, har vart sambon rökare igen i alla fall. men men sånt e livet!

• Anonym (3:an)

funkar fortfarande för mig... rökfri sen 1 mars (nån gång, har inte riktigt koll), slutade med tabletterna mitten av maj och ska absolut inte börja röka igen. Jag hade ångest över att sluta med tabletterna så jag bad att få fler utskrivna att ha i reserv. Det var skönt att veta att jag hade dem, men jag har inte haft så stort sug att jag börjat ta dem igen.
    Man måste naturligtvis vilja sluta om man ska lyckas. Med champix blir det extremt mycket lättare, men viljan måste finnas.
    Jag är både alkoholberoende och matmissbrukare, så jag har "dålig karaktär" och har lätt för att ta till något, men klarade ändå att sluta... Ingen som känner mig trodde att jag skulle lyckas!!!

• Anonym (rökstopp)

jag har börjat i dag med tabletterna är lite närvös men det ska gå

Svar på tråden Champix - abstinens?