• SofiaD

Planerad igångsättning?

Någon som ska eller har blivit planerat igångsatta pga förlossningsrädsla? Eller av andra orsaker? Hur har ni upplevt förlossningen i så fall? Hur sattes ni igång? Många frågor, men jag vill veta ALLT!

♥♥♥Älskar mina barn - mitt allt! Nu gravid med trean! BF 21/7 -07♥♥♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-31 16:01:06:
    Vänder frågan ffa till omföderskor eftersom igångsättning sägs bruka vara jobbigare för förstföderskor.
  • Svar på tråden Planerad igångsättning?
  • Ciccilionaa

Varit på UL-bebisen mår bra och beräknas vara ca 3600.
    Fick ligga under CTG också 30 min för att kolla hjärtljud och sammadragningar-helt ok.
    Var nu öppen 1,5 cm, dvs det har tagit 5 veckor att öppna sig 0,5 cm!!! Oj oj.... det ser inte lovande ut!!

På måndag morgon ska jag ringa förlossningen kl 10 för att se om de kan ta emot mig för igångsättning. Det var redan 4 inbokade före mig.. Kanske blir det inte av förrän tisdag? Får se...

Hoppas hoppas bara bb vill titta ut av sig själv i helgen!! Vill egentligen inte bli igångsatt- vidrigt förra gången!

Hoppas att alla vi som vill ha bebis till helgen får det!

C

• SofiaD

zasata
    Jag har gråtit på varje bm besök när förlossningen kommit på tal sedan v 24, så det behöver jag inte anstränga mig för. Jag vill inte ha någon igångsättning över huvudtaget längre, utan det är snitt vi vill. Min bm menade att jag hade både humanitära och medicinska skäl, så jag hoppas det räcker för att övertyga läkaren också. 

♥♥♥Mina barn - mitt allt! Nu gravid med trean i v 36, BF 21/7 -07♥♥♥
  • Millis1981
    zasata skrev 2007-06-20 22:40:59 följande:
    min bebis låg på +16%enligt det och föddes i v37+2 och var då 46cm och vägde 3225gram var beräknad till 4a kg. men de sägs att förlossningen blir lättare om bebisen är lite större för då kan den hjälpa till mer själv!
    Jag fick viktuppskattning båda gångerna och de stämde, tråkigt att det inte gjorde det för dig.
  • SofiaD

Millis
    Fast Zasatas viktuppskattning stämde väl, det var väl födelsevikten som beräknades till 4 kg? Bebben föddes i v 37+2 och då är det ganska rimligt att att den vägde 3200 g tror jag. Fast jag fattade kanske fel.

♥♥♥Mina barn - mitt allt! Nu gravid med trean i v 37, BF 21/7 -07♥♥♥
  • Millis1981

Det tänkte jag inte på, såklart det måste varit så

SofiaD skrev 2007-06-25 16:08:30 följande:
    MillisFast Zasatas viktuppskattning stämde väl, det var väl födelsevikten som beräknades till 4 kg? Bebben föddes i v 37+2 och då är det ganska rimligt att att den vägde 3200 g tror jag. Fast jag fattade kanske fel.
  • SofiaD

Millis
    I vilken vecka gjorde du viktuppskattning? Vad blev resultatet? 

• Millis1981

Jag gjorde den i v.36 (tror jag det var) och vikten då var 3800, han vägde 4300 vid förlossningen v.39

• Ciccilionaa

Efter midsommarstången gick vattnet....

Kl 2:13 på midsommardagensmorgon föddes världens finaste prins!
    Vår prins nr 2, en liten Jacob.

Lycka till alla andra,
    Mamma C

• magnus älskling

cicilionaa: stort grattis, skönt att det löste sig.

v.28
  • SofiaD

Grattis!!!

Svar på tråden Planerad igångsättning?