• My 2

    Moderatortråden

    Hejsan alla FL-medlemmar

    Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

    I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

    Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

    Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

    /Moderator

  • Svar på tråden Moderatortråden
  • ming

    Jag vill också veta! *stora bedjande valpögon*

    Och jag undrar fortfarande vem Kajsans troll var, hon skulle ju ta reda på det när sökfunktionen kom igång väl?

  • giz

    tror jag måste maila patrik........min inbox är ruggit tom......den måste vara trasig

  • Bebis

    NÄ men ni, vilka gamar ni är

    Jag tänker absolut inte börja sprida misstankar om nån jag e så osäker på själv. Så ut o lek i forumet med er nu.

  • Glass

    Jag blir också nyfiken...

    En sak har jag tänkt på...
    Tänk om man själv skulle bli misstänkt för att vara ett troll, inte ett sånt där gulligt troll som Giz är, utan ett riktigt elakt troll. Vad händer? Kollar Patrik upp en då eller stänger han bara av en? Får man försvara sig eller hur blir det?

    Nu är jag ju ganska övertygad om att åtminsone några här inne vet att jag inte är något troll, men...

  • My 2

    Glass: Det första Patrik kollar är om de uppgifter man angett vid registreringen stämmer, det är nämligen inte tillåtet att uppge falska personuppgifter vid registreringen. Om de inte stämmer kollar han också om personen ifråga kanske har flera konton - han använder sig då av flera olika sätt att identifiera de datorer vi surfar från.

    Ofta är "trolleriet" väldigt uppenbart men i mer svårbedömda fall antar jag att hans "eller fria än fälla"-princip gäller. Du lär få ett mail till den mailbox du angett vid registreringen om han vill dig något

    Lady N: Du kan maila en eller flera av oss, och / eller redaktionen. Det beror på, i många fall är det flera medlemmar som misstänker samma sak samtidigt och då samlar vi hop det och skickar ett mail till Patrik/redax. Den av oss som får meddelandet lägger ut det i vårt stängda forum där övriga kan fylla på med information. Vi brukar också i förebyggande syfte ta skärmdumpar av krypin / trådar etc som kan komma att behövs i "bevis"-syfte senare.

    Det är sunt att vara lite misstänksam, men gå inte omkring och tro att alla är troll De flesta av oss är helt vanliga, ärliga och morliska människor

    /Moderator MuminMy

  • giz

    hahahaha så om jag nu skrivet vid telenr på registreringen som ex: L8PV

    dåååååå kan mastern typ tex döda mej....

    jag har ju som princip att inte sprida mitt tele på registreringar........dessutom e det ju ett hemligtnr och jag har ju rätt att inte ge ut det då....... PAAAAAAAAATRIK jag är inget hemskt troll *skriker desperat i cyber*

  • N E A

    Jag har oxå fel tele nr, vill inte ge ut det jue

    Men allt annat stämmer....döda inte mej heller...pleaaaaaaaaaase

  • piffan

    Kommer ni öppna nån ny moderatortråd nu när denna snart dör av 3-månadersgränsen??

    Länkarna ni den härifrån då??

  • My 2
    Klipper lite från texten ni läste (?) när ni registrerade er:
    OBS! Alla uppgifter nedan är obligatoriska och måste vara korrekta. Familjeliv äger rätt att villkorslöst ta bort konton och tillhörande hemsida samt verktygsinnehåll vid felaktiga eller manipulerade uppgifter.

    Har ni hemligt nummer och inte vill uppge det föreslår jag att ni meddelar redaktionen det så att ni inte blir borttana av misstag för en sådan grej.

    /Moderator
  • giz

    upppppppsssssssssss tog faktiskt förgivet att hemligtnr inte var obligatoriskt att uppge. (springer snällt å ändrar i mina uppgifter, vem vet patrik kanse behöver datahjälp ngn gång å ringer till experttrollet )

  • giz

    men venus du har inte ngn som flåsar de i nacken jag har hittat en jättekul tråd å väntar med spänning med hur resultatet blir på den

    villen? den med kopieringspappers vikt så klart

  • ming

    Bebis-> Är det den tråden jag tror?
    Om anonymiteten alltså!

  • Gvk

    Hej!

    Det är något fel på min meddelandesida.
    Jag kan inte sända meddelanden till folk som inte redan finns i min chat.

Svar på tråden Moderatortråden