• Kristin89

Nått bra om Jehovas

Kan nån säga nått bra om Jehovas? Jag har mest bara hört dåliga saker så nu vill jag veta om det finns några bra över huvudtaget alls?

• Svar på tråden Nått bra om Jehovas
  • kivirush
    Vibban01 skrev 2014-12-01 16:08:24 följande:

Ett djur går vart dom vill om inte människan stänger deras väg.

Solen har blivit cancerframkallande efter det vi sabbat naturen.

Så de har fri rörlighet. Men har de fri vilja?

Så folk i varmare länder fick mörkare pigment av någon annan anledning? Då de(vi) var mörka långt innan industrialiseringen?
    Säger lite vad jag vill.
  • Vibban01
    kivirush skrev 2014-12-01 16:31:24 följande:
    Så de har fri rörlighet. Men har de fri vilja?

Så folk i varmare länder fick mörkare pigment av någon annan anledning? Då de(vi) var mörka långt innan industrialiseringen?
    Noas barn var av olika hudfärg en svart, en gul och en vit.

Av alla arter finns det variationer.
  • kivirush
    Vibban01 skrev 2014-12-01 18:15:49 följande:

Du svarade aldrig på frågan om djurs fria vilja.

Jaha. Så att Noa, som jag antar var ifrån arab regionen fick barn (med samma person?) och producerade avkomma med olika hudfärg(och genetiska skillnader)? Spred sig dessa barn till olika regioner efter för att aldrig mer nämna sina syskon?
    Säger lite vad jag vill.
  • kivirush

Så att du menar att människan är en art? En del av däggdjuren då.
    Säger lite vad jag vill.
  • Vibban01
    kivirush skrev 2014-12-02 08:00:52 följande:
    Så att du menar att människan är en art? En del av däggdjuren då.
    Du resonerar med dig själv ser jag.
  • motherof4

Skulle du kunna ge mig ett skriftställe på det?

• kivirush
    Vibban01 skrev 2014-12-02 08:18:40 följande:

Du resonerar med dig själv ser jag.

Oh, om du ser det i andra borde du se när du gör det själv.

Men vad menar du annars med?

Eller pratade du fortfarande om (andra) djur? Menar du då att enbart vissa djur har fri vilja?
    Säger lite vad jag vill.
  • Vibban01
    kivirush skrev 2014-12-02 09:08:11 följande:
    Oh, om du ser det i andra borde du se när du gör det själv.

Men vad menar du annars med?

Eller pratade du fortfarande om (andra) djur? Menar du då att enbart vissa djur har fri vilja?
    Nu resonerade du med dig själv igen.
  • kivirush
    Vibban01 skrev 2014-12-02 14:07:26 följande:

Nu resonerade du med dig själv igen.

Har djur fri vilja?

Och vad menade du med "Av alla arter finns det variationer."? Att vissa djur har fri vilja och andra inte?
    Säger lite vad jag vill.
  • motherof4

Eftersom Vibban inte vill prata med mig så kan väl Du fråga henne i vilket skriftställe det står att Sem Ham och Jafet hade olika hudfärg? En svart en röd och en gul som hon skrev. Även mina ungar har olika hudton men det betyder inte att den ene ser ut som en afrikan en som en asiat och en som en indian.

De där JV alltså och hitta på sina egna lösningar. >.<

JV tror inte att djuren har någon egen vilja. Bara instinkt. De tror att människorna ska styra över djuren och att de finns till för människorna att äta.

Fråga henne också varför djuren dör om döden var ett straff för människorna från Gud för att Adam och Eva syndade. Eller var i Bibeln det står att djuren dog i paradiset?

JV har så många egna slutsatser som inte står i Bibeln. "Det finns inget som tyder på att djuren skulle få evigt liv" Nähä, men vad finns det som tyder på att de Inte skulle få det då?

Det finns så många saker som JV "vet" trots att det inte står i Bibeln. Som att barnen till alla dem som inte blivit JV också måste dö i harmageddon (även om de aldrig fått välja sida) för att de är föräldrarnas ansvar. Den rättvisan. Som om någon som döms till döden i en domstol utan tvekan skulle få sina barn avrättade i samma veva eftersom att de vore hens ansvar. Inte ens människor gör sådant, men Gud som ÄR kärlek... Jo jo...

kivirush skrev 2014-12-03 08:17:32 följande:

Har djur fri vilja?

Och vad menade du med "Av alla arter finns det variationer."? Att vissa djur har fri vilja och andra inte?

• Iarwain

Fick besök av JW igår.
    Jag försökte bjuda in dom på kaffe, men de nappade inte riktigt, efter att jag kommit med viss kritik de inte hade något svar på.

• motherof4

Spännande. Vad var det för kritik?

Iarwain skrev 2014-12-03 13:33:50 följande:

Fick besök av JW igår.

Jag försökte bjuda in dom på kaffe, men de nappade inte riktigt, efter att jag kommit med viss kritik de inte hade något svar på.

• Iarwain
    motherof4 skrev 2014-12-03 13:38:40 följande:

Spännande. Vad var det för kritik?

Jag ställde egentligen bara frågan om varför de tror på en bibelöversättning gjord av en anonym grupp snarare än den samlade språkexpertis som översatt till bibel 2000.
  • Vibban01
    Iarwain skrev 2014-12-03 13:33:50 följande:

Fick besök av JW igår.

Och den kritiken är
Svar på tråden Nått bra om Jehovas