Nått bra om Jehovas
Kan nån säga nått bra om Jehovas? Jag har mest bara hört dåliga saker så nu vill jag veta om det finns några bra över huvudtaget alls?
Kan nån säga nått bra om Jehovas? Jag har mest bara hört dåliga saker så nu vill jag veta om det finns några bra över huvudtaget alls?
Ett djur går vart dom vill om inte människan stänger deras väg.
Solen har blivit cancerframkallande efter det vi sabbat naturen.
Noas barn var av olika hudfärg en svart, en gul och en vit.
Av alla arter finns det variationer.
Skulle du kunna ge mig ett skriftställe på det?
Du resonerar med dig själv ser jag.
Nu resonerade du med dig själv igen.
Eftersom Vibban inte vill prata med mig så kan väl Du fråga henne i vilket skriftställe det står att Sem Ham och Jafet hade olika hudfärg? En svart en röd och en gul som hon skrev. Även mina ungar har olika hudton men det betyder inte att den ene ser ut som en afrikan en som en asiat och en som en indian.
De där JV alltså och hitta på sina egna lösningar. >.<
JV tror inte att djuren har någon egen vilja. Bara instinkt. De tror att människorna ska styra över djuren och att de finns till för människorna att äta.
Fråga henne också varför djuren dör om döden var ett straff för människorna från Gud för att Adam och Eva syndade. Eller var i Bibeln det står att djuren dog i paradiset?
JV har så många egna slutsatser som inte står i Bibeln. "Det finns inget som tyder på att djuren skulle få evigt liv" Nähä, men vad finns det som tyder på att de Inte skulle få det då?
Det finns så många saker som JV "vet" trots att det inte står i Bibeln. Som att barnen till alla dem som inte blivit JV också måste dö i harmageddon (även om de aldrig fått välja sida) för att de är föräldrarnas ansvar. Den rättvisan. Som om någon som döms till döden i en domstol utan tvekan skulle få sina barn avrättade i samma veva eftersom att de vore hens ansvar. Inte ens människor gör sådant, men Gud som ÄR kärlek... Jo jo...
Har djur fri vilja?
Och vad menade du med "Av alla arter finns det variationer."? Att vissa djur har fri vilja och andra inte?
Fick besök av JW igår.
Jag försökte bjuda in dom på kaffe, men de nappade inte riktigt, efter att jag kommit med viss kritik de inte hade något svar på.
Spännande. Vad var det för kritik?
Fick besök av JW igår.
Jag försökte bjuda in dom på kaffe, men de nappade inte riktigt, efter att jag kommit med viss kritik de inte hade något svar på.
Spännande. Vad var det för kritik?
Fick besök av JW igår.