• alienstar

    Bf 13/8-07

    Tänkte höra om det var fler än jag som har BF 13/8 och som vill följas åt för att se hur det går med var och en.. och när bebisarna behagar titta ut..

  • Svar på tråden Bf 13/8-07
  • Pooh Bear

    Hejsan.

    Tack så mkt.
    Jo tycker ju att alla bebisar borde vara här nu.
    Har ju inte hört något på länge så det är säkert så.

    ETT JÄTTE STORT GARTTIS TILL OSS ALLA NU DÅ!!!

    HIPP HIPP HURRA :)
    Hoppas vi håller lite kontakt nu även efter, vore ju skoj e se hur det går för alla å så.

    Många kramar

  • alienstar

    Ja, det tycker jag med!! Får väl se hur många av oss här som kommer att göra det.. vi får väl ha kvar denna tråd fast kanske döpa om den lite sedan..

  • Sommargrynet

    Hej! Stort grattis till alla som fått sina små bebbar! Vår lilla Ida föddes den 25/8 klockan 19.40. Hon vägde 3980 gram och var 54 cm lång. Hon är helt underbar!

  • Pooh Bear

    Grattis sommargrynet.

    Då va vi alla klara då. Härligt att de äntligen kom till oss.
    Många av oss fick ju vänta i en evighet kändes de som ju, men väl värt väntan. :)

    Ja vi får väl döpa om tråden till vi som HADE BF 13/8 ha ha.

    Kram

  • alienstar

    Grattis sommargrynet!!

    BF 12/8

    ~~ingrids mamma - 16/8 Flicka BF+4~~
    ~~simåne - 17/8 Milo BF+5~~

    BF 13/8

    monni
    ~~SaraSnigel - 12/8 Ester BF-1~~
    ~~shelby - 13/8 Flicka BF 0~~
    ~~Ågrenafamilj - 17/8 Tilla BF +4~~
    ~~Cygnus - 20/8 Pojke BF +7~~
    ~~alienstar - Alexander 22/8 BF +9~~
    ~~minibulan - 23/8 Lukas BF + 10~~
    ~~Sommargrynet - 25/8 Ida BF +12~~
    ~~Pooh Bear - 27/8 Thindra BF +14~~

    BF 14/8

    ~~blackangel - 11/8 Flicka BF-3~~
    ~~BCN - 17/8 Felicia Bf +3~~
    ~~pyys - 22/8 pojke bf +8~~

  • pyys

    Hej!
    Grattis till alla! =)
    Hinner knappt sitta här nu känns det som.. dagarna bara flyger iväg! men så underbart det e =)

    kram kram

  • Pooh Bear

    Hej. Hur går det för er alla?
    Bara kollar läget. Här funkar det hur bar som helst hon bara sover å äter å jag känner mig som en helt ny människa har nog inte varit så här pigg på länge...Konstigt nog. Trodde man skulle vara helt slut när man hade två barn... Haha.

    Kram alla

  • alienstar

    Ja Alex äter, skiter och sover.. men får mer och mer vakentid nu.. han börjar beté sig mer och mer som storasyster.. och då är han inte ens två veckor än!! Vill vara med och ska se allt.. inte ligga ner och sprattla heller...

    Annars så har jag fullt upp med att flytta.. vi började flytta in i våran nya lägenhet idag! Hyres.. en fin fyra som jag säker kommer att älska att bo i..när man har fått det att kännas som sitt hem..

  • Pooh Bear

    Hej. Det låter som om han sköter sig ialf. Klart dom tar efter stora syskonen förr eller senare. :)

    Det tar ju ett tag att bosätta sig i nytt hem, men det brukar ju alltid bli bra till slut när man fått allt på plats, å inga kartonger som står överallt. Hoppas ni kommer att trivas i ert nya hem.

    Kram

  • alienstar

    Oh ja.. jag trivs redan fast att man inte har kommit in i det hela än.. har fortfarande massor att ta hem och packa upp.. men det är såååå skönt att äntligen ha sitt egent hem igen!!! Det är guld värt.. Och sen bara det faktum att jag kan ta vagnen om jag ska gå nånstans och inte behöva ta bilen för att det är 2 mil enkel resa till närmaste affär..

  • minibulan

    Hej på er allihop.

    Idag är en riktig njutdag, solen skiner. Lukas sover i vagnen ute, hunden ligger bredvid och vaktar. Man kan hänga ut tvätten så den luktar gott. Hasse och Hugo är på pappa-barn fredag på familjecentralen och leker och stojar.

    Själv ska jag baka lite, torka golven, lägga på polish i köket, fixa mina naglar med lite fransk manikyr.

    Nu är äntligen bergvärmen färdigborrad 190 meter....
    Förhoppningsvis har man eldat i pannan för sista gången.suck

    Lukas är en trivsam liten man, sällskapssjuk, vill sova med mamma men annars väldigt foglig. Gått upp 200 g på 2 veckor, äter bra och sover bra, vill äta en gång på natten, sover till 8 på morgonen. Jag är nöjd och ganska pigg, äter järn ännu och gör mina kniiipövningar.

    Ha en solig och skön helg!

  • alienstar

    Ja.. här är det väl lit em mindre fint.. och vi ska besikta bilen vilket inte alls känns så roligt..

    Storasyster har äntligen börjat att bli sig själv igen vilket är mycket skönt. Tror mest att det beror på att det är bara vi igen.. och inte faster och hennes familj med..

    Lillebror äter och växer.. var och mätte och vägde honom i onsdags.. Han hade gått upp 300 gram sedan sist, på 5 dagarskontrollen.. och han har vuxit 1½ cm..

    Och nu ska vi äta lunch innan vi måste besikta..

  • Pooh Bear

    Hej alla.

    Det låter som om bebbarna växer bra, min lilla stumpa har gått upp 250 på ungefär 1v. Men liten är hon ändå!! :)
    Har lite knip i magen emellanåt,mjölken bara sprutar ut på henne när hon ska käka så det är inte konstigt.
    Annars funkar allt jättbra här, storebror e helt kanon mot henne å även oss. Vill krama å pussa på henne lite väl mkt bara... HAha
    Men de får han gärna.

    Kramisar alla

  • alienstar

    Hejsan alla!

    Hur går det för er?
    Här rullar det på som vanligt.. Ayla älskar sitt nya lekrum och vill vara där inne mest hela dagarna, hon sitter och tittar mycket på sina filmer och leker..

    Alex äter, skiter och sover.. men har nu börjat ha mycket vakentid.. han är nu tre veckor gammal, ska vara med hela tiden och blir lätt uttråkad.. hur roar man en tre veckors bebis?? Han är verkligen som storasyster.

  • Pooh Bear

    Hejsan. Jo här går de fint också. Samma här Thindra bara äter sover, sover, sover å bajsar. Emil har varit lite svartis men de här gått över nu. För stunden ialf. Å nu vakanar hon. Vill ha käk antar jag.
    Kramar

  • alienstar

    Hejsan!

    Tänkte bara titta in och höra hur det går med alla bebisar!

    Här är det väl samma visa som vanligt.. äter, sover skiter.. fast han börjar få mer vakentid och tittar sig runt.. storasyster är väldigt intressant.. så länge hon inte kommer för nära..*s* Skrikandes
    Sen har han börjat att le frivilligt, men han är väääldigt svårflirtatd!!! Förvånad


    ♥ Ayla & Alexander ♥
  • alienstar

    Var på hälsokontroll i tisdags... allt var bara finemang! Nyfödd             1½ månad

    3825 gram         5280 gram

    50 cm                57 cm


    ♥ Ayla & Alexander ♥
  • pyys

    hej hej
    min kille växer så det knakar =)
    nyfödd: 3865g 52cm lång 2 månader: 6700g 62cm lång
    hinner knappt med ju =)

  • alienstar

    Nej det går fort!! Min kille håller på att träna magmusklerna för fullt.. och han börjar hitta händer och fötter!! Han stirrade som tusan på dom igår! Såg för festligt ut.. som vanligt tänkte man inte på att ta kort..


    ♥ Ayla & Alexander ♥ malinsscrapblogg.blogspot.com/
  • Pooh Bear

    Hejsan alla. Ser att några håller sig här å uppdaterar, då kan ju inte jad vara sämre.. Våran "lilla" tjej blir bara större å större. Har gått över 2 månaders strecket nu.. Väger 5870 å är 62 lång så här går det undan.. Hinner knappt med längre.

    Allt väl med er andra??
    Krams

Svar på tråden Bf 13/8-07