• A lie

    Höstcafe för vilsekomna USDP 2007

    Det har varit jättelåg aktivitet i vår förra tråd och jag undrar var alla är.. ja några av oss har behövet att vara lite mer privata än på FL, vi finns här http://www.miumu.com/phpbb/index.php?mforum=ursuperdeluxepi, men var är alla andra? Jag hoppas att ni snart hittar hit, cafeet är alltid öppet och fyllt med nybakat för den/de pinglor som hittar hit och vill dela med sig om sitt liv idag till oss andra

    **************************************************************************

    Vi började alla på planerabarn och har hunnit blivit gravida, inte blivit gravida, fått missfall, x och barn. Vissa har fått eller väntar tom småsyskon och för någon pingla är tom barn nr 3 på väg - OK de första var tvillingar ), medan någon fortfarande kämpar på genom den långa väntan på ett adoptivbarn.

    Under åren som gått har våra liv kommit att utvecklats åt olika håll, vi har privatliv, i de flesta fall barn och i vissa fall jobb som tar vår tid och ork. Vissa pinglor tittar in så gott som dagligen medan andra bara finns i perforiet och läser. Alla är de välkomna för en gång urdeluxepingla - alltid urdeluxepingla. Allt enligt Nancy Drews netikett för en urdeluxepingla:


    - en deluxepingla deltar precis så mycket eller lite hon för tillfället orkar
    - en deluxpingla är en pingla i hjärtat även vid viss tids frånvaro
    - en deluxepingla bryr sig om alla pinglor även om inte allas inlägg kommenteras
    - en deluxepingla är alltid välkommen även om hon inte orkar eller hinner läsa ikapp tidigare inlägg
    - en deluxepingla vet att då hon kommenterar andras eller allas inlägg är det en extra deluxebonus i de andra pinglornas tillvaro men absolut inget tvång
    - en deluxepingla kan vara grov i mun, sarkastisk i tonen eller nästan smärtsamt uppriktig- dock alltid en lady i själen

    Till detta vill jag tilläga att vi ofta ser olika på saker och ting - något som vi ser som berikande snarare än hämmande. Dvs ingen ska känna att dens åsikt är mindre värd bara för att den är i minioritet alla är vi olika...

    VÅR FÖRTRÄFFLIGA LISTA
    ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥
    DeLuxe-prinsessor/prinsar födda under 2005:
    ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥
    A lie: 6/6 BF 11/6 Widar vikt: 3685 gr Längd: 51 cm
    LabLover: 8/6 BF 20/6 flicka vikt: 3080 gr Längd: 50 cm
    NancyDrew: 22/6 BF 17/8 Leia vikt: 1676 gr Längd: 40,5 cm
    Malin med Tim: 1/8 BF 20/7 Tim vikt: 4960 gr Längd: 53 cm
    Calamity Jane: 31/8 BF 10/9 Elvis vikt 3860 gr Längd: 48 cm
    Blixten: 7/9 BF 4/9 Amanda vikt: 4165 gr Längd: 52 cm
    Chiqita75: 5/10 BF 30/9 Lucas vikt: 3976 gr Längd: 54.5 cm
    Bonnmoran: 21/10 BF 9/11 Elias vikt: 2260 gr Längd: 48 cm Axel vikt: 2130 gr Längd: 44 cm
    Sara84: 28/10 BF 31/10 Denise vikt: 3305 gr Längd: 50 cm
    Önska: 5/11 BF 28/10 flicka vikt: 3550 gr Längd: 53 cm
    Zandrama: 29/11 BF 6/12, Vidar vikt: 3680 gr Längd: 50 cm

    ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥
    DeLuxe-prinsessor/prinsar födda under 2006:
    ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥
    Kajsa Kavat: 10/2 bf 12/2 Thea vikt: 3450 gr Längd: 52 cm
    horselover: 24/2 bf 9/3 Hugo vikt: 2950 gr Längd: 47 cm
    Pyret78: 4/4 bf 25/3 Ellen vikt: 3000 gr Längd: 49 cm
    Skrotten: 11/4 bf 30/4 Oscar vikt: 3740 gr Längd: 51 cm
    Phetra: 20/5 bf 29/5 Ludvig vikt: 3765 gr Längd: 52 cm
    Stjärnflocka: 27/5 bf 20/5 flicka vikt: 2250 gr Längd: 47 cm
    Hobnob: 5/6 bf 15/6 Sixten vikt: 4128 gr Längd: 52 cm
    Cina UrDeluxePingla: 26/6 bf 11/7 Vendela vikt: 2925 gr Längd: 48 cm
    Axa: 18/7 bf 15/7 flicka vikt: 3880 gr Längd: 53 cm
    A lie; 10/9 bf 14/9 Vendela vikt: 3305g Längd 48cm
    Lilla Morran; 25/10 bf 21/10 Noel vikt:3470 cm Längd: 51 cm

    ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥
    Deluxeprinsar/prinsessor födda2007;
    ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥
    Zandrama; 15/3 bf 13/3 Svante vikt: 4050 gr Längd: 54 cm
    Nancy Drew 24/7 BF 6/8 Lucine Längd: 47 cm, Vikt: 2940 gr
    Chiqita 12/8 BF 10/8 Josefine vikt 4428 g, längd 54 cm
    Kajsa Kavat 18/8 BF 15/8 Alvin Vikt: 4030 gram, Längd: 52 cm

    ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥
    Deluxeprinsar eller prinsessor som väntas under 2007:
    ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥
    + Bonnmoran BF 14/10
    + Önska BF 30/12

    ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥
    Deluxeprinsar eller prinsessor som väntas under 2008:
    ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥
    + Malin med Tim BF 7/3
    + LabLover BF 20/3
    + Horselover BF 9/4

    ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥
    Deluxepinglor i väntans tider på adoption:
    ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥
    minisork vår ursuperdeluxepingla som är upphovskvinna till den allra första deluxetråden här på FL är mer i sin blogg www.minisorkfunderar.blogspot.com än här i väntan på att bli mamma till ett barn från Kina någon gång 2010.

    ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥
    Deluxepinglor i bebisverkstan (Inte helt tillförlitlig, vem vet vad andra smyger om? Cool)
    ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥
    Cina
    Axa


    ♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-12 19:37:33:
    Ännu en deluxeprinsessa föddd under 2007:
    Bonnmoran 6/10, bf 14/10 Irma, vikt 3395 gr, längd 51 cm .
  • Svar på tråden Höstcafe för vilsekomna USDP 2007
  • LabLover

    Jaha, det är väl bara en tidsfråga nu innan jag inte kan smygsurfa på jobbet

    Kommer inte längre in på vårt lite mer privata forum från min jobbdator

    De har spärrat en massa olika andra sidor också t ex Aftonbladet och Blocket.


    ♥ Underbar dotter f. juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 24 mars 2008 ♥
  • levalivet

    Malin - bra tips med att frossa i goda saker! Undrar om det räcker med all den choklad jag redan proppar i mig, kanske lika bra att börja med annat gott också

    På tal om magar så är min lite annorlunda också denna gången. Lite toppigare, längre ner och framförallt är jag smalare över lår, höfter osv. En riktig "pojkmage", trots att jag inte tror på sånt... Fattar inte att jag inte har lagt på mig mer, har ätit fruktansvärt onyttigt med massa hamburgare, chips och godis. Har gått upp 12 kg hittills, och förra gången gick jag upp 16 allt som allt.

    LL - trist att du antagligen inte kan smygsurfa på jobbet längre!

  • Axa

    Malin:
    Jättefin mage !!

    önska:
    Håller med alla andra om att det känns som att tiden har gått jättefort !! Hoppas att Malins trevliga frossartips hjälper och att bebisen stannar kvar i magen ett tag till om det är det du vill...

    Nettan:
    Trist ...

  • Malin med Tim
    Axa skrev 2007-12-12 20:41:48 följande:
    Malin:Jättefin mage !!önska:Håller med alla andra om att det känns som att tiden har gått jättefort !! Hoppas att Malins trevliga frossartips hjälper och att bebisen stannar kvar i magen ett tag till om det är det du vill... Nettan:Trist ...
    Hej Axa!

    Tack! Spanande du in vagnen också Igår fyndade jag en sk sommarsufflet för 200kr, helt ny! Alltid kul att shoppa på rea!

    Trevlig Lucia alla!
  • Axa

    Malin:
    Ja, vagnen såg jag så klart också !! Jättesnygg !! Har sett två sådana "live" också, gillar verkligen sufletten !! Hur ser sommarsufletten ut?

  • Axa

    Malin:
    Jättesnygg (och säkert ännu snyggare i orange) !!

    Passar på att önska alla en GLAD LUCIA samt flaggar för kort på min lilla pepparkaksflicka samt NUPP-bild i min graviditetsdagbok (alla här borde stå i min adressbok, men säg till om ni inte kommer in där) !

  • Cina UrDeLuxePingla

    Hej hopp!

    Läget? Stör jag mitt i lussekatts- o pepparkaksbak?

  • A lie
    Cina UrDeLuxePingla skrev 2007-12-19 15:25:40 följande:
    Hej hopp!Läget? Stör jag mitt i lussekatts- o pepparkaksbak?
    Inte alls är så nyfien på hur det är med dig och stor-vendela
    ♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
  • LabLover
    Cina UrDeLuxePingla skrev 2007-12-19 15:25:40 följande:
    Hej hopp!Läget? Stör jag mitt i lussekatts- o pepparkaksbak?
    Wow! Jag höll nästan på att tuppa av!
    ♥ Underbar dotter f. juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 24 mars 2008 ♥
  • Axa

    Cina:
    Håller med föregående pinglor !!! Vill också ha en lägesrapport !!

  • horselover

    Vinkar till alla, Cina jättekul att se dig, det var alldeles för länge sedan! *ställer in lite glögg och pepparkakor, saknar caféet*

  • Cina UrDeLuxePingla

    Yippey o yohoo! Här är allt sig likt! Glögg o pepparkakor - man tackar! *grabbar en näve o kastar mig på divanen*

    Nu ska ni få höra tjejer... *sänker rösten o viskar*
    vi är i verkstaden igen...
    Skulle därför behöva era superkrafts-tummar om det är ok? GIck ju vägen sist (och det var enkom tack vare den solidariska tumhållningen, det är jag säääker på ).

    Stor-Vendela mår fint tack! Hon är ett sjukt friskt barn faktiskt - har knappt haft en förkylning ens! (peppar, peppar, fingers crossed).
    MIML jobbar o står i - mycket i Norgeland numera. Så jag har ett par kvällar i veckan som jag borde kunna viga åt lite FL'ande...

    Kul att se att tråden lever! Trodde alla flyttat till RR. Sist jag kikade förbi var det lite taskig stämning... Skönt att se att vi är förbi det!
    Låt ropen skall - alla för en, en för alla! *vinkar med mina dammiga pom-pom's*

  • Cina UrDeLuxePingla

    Vad gulliga ni är pinglor! *blir alldeles rörd*

    Vilket välkomnande... Jag förtjänar er inte! *slår händerna för ansiktet på värsta såpa-manér*

  • LabLover

    Idag har jag fyndat. Var på Kosta Outlet och de hade mammakläder från PO.P. Det blev tre toppar och en tunika för endast 425 kr

    God Jul om vi inte ses igen innan dess. Det är mycket nu med huset fullt av amerikanare.


    ♥ Underbar dotter f. juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 24 mars 2008 ♥
  • Axa

    Cina:
    Självklart håller jag tummarna för dig !! Är det några dagar som jag ska hålla dem extra hårt är det bara att hojta till ...

    Nettan:
    Alltid kul att fynda, men ännu roligare när det är mammakläder med tanke på att tiden man använder dem är begränsad !! Vilken dag kommer ni att öppna julklapparna förresten (med tanke på amerikanarna)?

Svar på tråden Höstcafe för vilsekomna USDP 2007