kjejsarsnitt?
Jag vill hemskt gärna göra kjejsarsnitt ist för att födda vaginalt, jag är så himmla rädd för att födda vaginalt, tror någon att man kan få göra KS ist för vaginalt?
Jag vill hemskt gärna göra kjejsarsnitt ist för att födda vaginalt, jag är så himmla rädd för att födda vaginalt, tror någon att man kan få göra KS ist för vaginalt?
Jag har vart mer eller mindre orolig inför varje förlossning. Men det finns aurora som jag tycker du ska ta upp med din bm sen, och be att få prata med en bm där. Dom kan berätta om förlossningens olika steg + de olika smärtlindringar som finns. Du kanske skulle kunna be att få komma in så fort förlossningen sätter igång, och få en tidig eda, sen att dom bedövar dig bra i underlivet då det är dags att krysta ut barnet. Dock är det ju som sagt att föredra att man känner smärtan där, för att minska risk för att brissta. Men dom kan säkert tillsammans med dig göra upp en bra förlossningsplan.
Ja absolut! Det är deras jobb att få kvinnan att känna sig så trygg som möjligt inför förlossningen. Jag gick där efter jag födde mitt andra barn. Och dom kom med olika alternativ då vi kunde planera förlossningen så gott det gick. Jag blev tex erbjuden en igångsättning och olika saker under själva förlossningen. Nu snittades jag med tredje men dom var jättebra stöd!
Jag födde i Västerås. Nej alltså jag var inte rädd för smärtan, så jag hade inte mer än eda vid första och fjärde barnet. Har aldrig haft nån bedövning i underlivet och sist hade jag ingenting förutom i 20 min efter att jag öppnat mig 10 cm. Det funkar jättebra ändå. Jag var rädd för att nåt skulle hännda med barnet pga komplicerade förlossningar innan.
Det går säkert bra ska du se!!! Tycker du ska prata med din bm sen och be att få komma och prata med en aurora bm om dina rädslor. Dom är jättebra att prata med.
Du måste ju ringa MVC först och boka tid för inskrivning.. sen när du kommer dit får du träffa den bm du ska ha genom hela graviditeten.