• Fragile Angel

Kan du HLR

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Svar på tråden Kan du HLR
  • Dame72

Frågan kanske skulle lyda: Har du utbildning i HLR? För att säga att man kan, det kan vara svårt när man aldrig gjort det i skarpt läge.
    Men jag säger det igen. Det viktigaste är att göra NÅT, det blir INTE fel. Det som blir fel är om ni inte gör nåt, då dör garanterat patienten (om inte ambulans är på plats inom några minuter, ja går ju såklart inte att exact säga nån tid)

• plutto

Jag lärde mig det i skolan och har utfört det en gång. Tyvärr var det redan försent.
    Skulle inte påstå att jag kan det nu...

• Dame72

Man behöver träna en gång om året

• timberhochmandie

Nej, det kan jag inte påstå. Har väl visserligen fått lära mig nån vända i simskolan och nån vända på högstadiet, och tror mig väl ha ett hum om teorin fortfarande men med tanke på hur länge sedan det var jag fick någon praktisk övning får svaret bli nej.

• Rosagul

Hr du gått den nya utbildningen uppmanas allmänheten att träna vartannat år och sjukvårdsperonal minst 1 gång per år.

• ciwm

Nej men jag önskar att jag kunde. Borde verkligen ta mig själv i kragen och anmäla mig till en kurs.

• W W
    Eisa skrev 2008-03-13 12:39:03 följande:
    Ni kan inte alls HLR, ni bara TROR att ni kan./Jobbar i vården och vet att HLR precis ändrats
    jag kan det nya också
  • CarlHerman

Ja, har fått både den gamla och den nya utbildningen där man ändrat antal inblås och antal kompressioner och även ordningen. Och där heimlichmanövern inte heter heimlich längre

• Bei Bei

Nice, snacka om tryggt sällskap

Nazeeya skrev 2008-03-13 22:54:59 följande:
    Ja, jag är sambo med en ambulanssjukvårdare som uppdaterar mig emellanåt
    ♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
Svar på tråden Kan du HLR