• Mimza

Skulle du kunna dejta/bli tillsammans med nån som är överviktig?

Ja, skulle du det? Om inte,varför inte? Om personen ifråga "har allt", ser bra ut o.s.v MEN väger kanske liiite för mkt än vad som är brukligt, ska man då ge hnm/henne en chans ändå?

• Svar på tråden Skulle du kunna dejta/bli tillsammans med nån som är överviktig?
  • Vroooooom

Hur mycket övervikt pratar vi om?
    10-20 kilo ser jag absolut inte som något problem. Faktum är att jag tycker min make är bra mycket snyggare när han väger 10-20 kilo mer än vad han "ska" göra.

Hade han däremot haft 50 kilos övervikt kan nog samlivet bli lidande och då skulle jag fundera en extra gång innan jag blev tillsammans med honom.

• Mary Lo

Det viktiga för mig är att han skrattar mycket och har snygga kläder. Lite hull på kroppen skadar inte ett dugg.

Mucósus orificium.
  • Barbammamma82

Nej. Varför ja du jag faller för normal viktiga killar helt enkelt

• TheMilky

Min sambo vägde nära 150 kg när vi träffades, det var kärlek vid första ögonkastet. Dock så gick han ner 40 av dom under vårt första år ihop, jag gick däremot upp 30 Men de ska bort efter graviditeten.

• Daimis

Skulle inte alls ha några problem om killen var överviktig.

• Lillymarleen
    Mimza skrev 2008-04-01 23:34:49 följande:
    Ok, om det är lite mer än liite för mkt då? (och då talar vi inte om 5-10 kg)
    Beror på om jag är kär, intresserad av människan.

Vad har vikten med saken att göra? Är man intresserad och känner sig attraherad så är man.

Skönhet sitter i betraktarens ögon.
  • NovaIzabellaCecilia

Vilken j*vla fråga....

Min sambo är överviktig, och han var det när vi vart tillsammans för 3 år sen oxå...

Det sitter inte i fettet....

• Ellen081227

Jag förstår inte riktig varför man ställer en sån fråga ?
    Jag själv är väl vad man skulle kalla tjock, inte min egna definiton eller min sambos, men allmänheten skulle nog kalla mig för tjock.

Hur ser man på en annan människa med kärlek?
    ja inte blir iaf jag kär i en annan pga av utseendet, visst är det det första man ser, men inte det första jag faller för. Personen i fråga kan ju va helt dum som helst.

Att man ens kan diskriminera folk på det här sättet visar ju bara hur okunnig man är

• TheMilky
    NovaIzabellaCecilia skrev 2008-04-10 14:44:07 följande:
    Vilken j*vla fråga....Min sambo är överviktig, och han var det när vi vart tillsammans för 3 år sen oxå...Det sitter inte i fettet....
    Det är väl ingen dum fråga?
    Man måste ju kunna fråga om ickepolitiskt korrekta saker också. Min sambo och jag är båda överviktiga, och jag väljer hellre en kille med hull än en smal. Men jag tar inte illa upp över att nån frågar.
  • annca

Självfallet! Om det inte är med än 15-20 kg. Föredrar lite att ta i än spetar.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Mary Lo

Jag tycker inte att det är en dum fråga.

Själv dras jag inte till människor med kass musiksmak eller fula jeans. Så ytlig är jag. Kanske det är jättefina killar jag missar, men attraktionen sitter ju mycket i vad man ser och vad det är för slags person. En kille som aldrig läser böcker, inte borstar tänderna eller är hur fet som helst skulle jag inte dras till. Jag tycker att det är oattraktivt.
    Alla har väl sina preferenser och jag accepterar att människor väljer bort mig också, baserat på vad de ser.
    Mucósus orificium.
  • TyskMamma

min man väger 15 kilo för mycket. Jag oroar mig för hans tillstånd och hans ovilja att röra på sig, för att jag älskar honom men jag skulle inte lämna honom p.g.a. hans övervikt. Jag lärde känna honom så, så varför skulle det ändras?

• Queen70

Det handlar väl om preferenser som med allting annat. Självklart måste man vara attraherad av varandra även fysiskt. Sen hur saker utvecklas genom åren, när man redan har en nära relation är ju en annan sak. Jag är själv överviktigt, men skulle detta till trots inte attraheras av en överviktig man. Och väljer således en som attraherar mig. Någon som anser det är oattraktivt med övervikt skulle inte heller välja mig, men det är väl ok?

• Mary Lo
    Queen70 skrev 2008-04-10 17:26:02 följande:
    Det handlar väl om preferenser som med allting annat. Självklart måste man vara attraherad av varandra även fysiskt. Sen hur saker utvecklas genom åren, när man redan har en nära relation är ju en annan sak. Jag är själv överviktigt, men skulle detta till trots inte attraheras av en överviktig man. Och väljer således en som attraherar mig. Någon som anser det är oattraktivt med övervikt skulle inte heller välja mig, men det är väl ok?
    Precis. Jag skiter ju inte knäck över vetskapen om att alla män inte finner mig attraktiv. Var och en väljer ju sin partner av tusen olika skäl och det finns väl inget fördömande och vedervärdigt i att inte välja en tjock person?
    Själv blir jag glad om jag hittar någon över huvud taget som jag inte äcklas på ( ) och skulle således inte bry mig om han var lite fet. 
    Mucósus orificium.
  • puttekula

Spontant måste jag nog säga nej, inget som passar mig i smaken. Några kilo plus är ingen fara

• Anonym (Uääk!)

Nej, aldrig att jag dejtar en man med övervikt. Attraheras inte av lata, oansvariga fläskmagar som struntar i sin hälsa och sitt utseende. Lika avskyvärt som alla vidriga kräk som tjatar om avloppssex i ändan. Samma spyframkallande känslor inför sådana avskräden på samhällets bottennivå.

• Anonym
    Anonym (Uääk!) skrev 2025-01-22 04:37:33 följande:

Nej, aldrig att jag dejtar en man med övervikt. Attraheras inte av lata, oansvariga fläskmagar som struntar i sin hälsa och sitt utseende. Lika avskyvärt som alla vidriga kräk som tjatar om avloppssex i ändan. Samma spyframkallande känslor inför sådana avskräden på samhällets bottennivå.

Tråden är ARTON (18) år gammal, tror inte att ts funderar på detta längre.

Hur lyckades du ens hitta tråden?
Svar på tråden Skulle du kunna dejta/bli tillsammans med nån som är överviktig?