• Nica74

    Vi över 30 som väntar smått i mars-08, del 4

    Fortsättning på tråden då jag hoppas att vi fortsätter hålla kontakten.


    Mamma till Hugo-98, Milo-00, Irmelin-05 & Tin-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-14 11:17
    Lista över våra småttingars ankomst:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m30434261.html
  • Svar på tråden Vi över 30 som väntar smått i mars-08, del 4
  • maras

    Hej,

    Har inte hunnit in här alls då man har fullt upp på dagarna samt att jag har fullt upp på kvällarna med mina Me&I visningar oxå
    Oj snö ute Nica låter inte kul...här har vi iallafall över 10+ grader fortfarande!

  • Nica74

    Nej det tar på humöret. Men å andra sidan så ger jag mig rätt att lägga mig och sova på fm när Tin sover och de andra är på dagis/skolan då det är så dåligt väder .


    Mamma till Hugo-98, Milo-00, Irmelin-05 & Tin-08
  • LabLover

    Oj, snö

    Här har det varit OK väder idag. Mulet men 20 grader. Kom en regnskur för en stund sedan men nu är det uppehåll igen.

    Livet bara rusar förbi. Är det här det blir Nu vaknade lillasyster, storasyster sitter i badbaljan.

    KRAM


    ♥ Underbara döttrar födda juni 2005 & mars 2008 ♥
  • Pytti P

    Hej på er!
    Här har ni mig och en underbar liten kille! Som sover! Det blev inte mer än tre timmar i natt så han är trött. Gick ut och drog runt honom på kullersten och lät honom ligga kvar i vagnen när jag kom in...

    Äntligen lite tid över för FL!

    Här har varit lite tufft. Jobbig förlossning (har sytt både här och där, förlorat mycket blod och fått en nerv i kläm), men nu börjar det ordna sig, kan sitta ner och går helt okej (benet har varit lite konstigt i.o.m nerven).
    Börjar att landa har haft lite kolik här hemma, men det har blivit bättre.

    Nu skall jag försöka sova lite också, hoppas att jag får lite mer tid för er framöver.

    Vi hörs

  • Nica74

    Hej på er.
    Det märks att de flesta har flera barn för oj vad det är lugnt här .

    Här har barnen badat för första gången i år. Kanske inte låter så tidigt för er söderut, men här brukar man inte kunna bada innan midsommar. De badade iofs inte i sjön utan i dammen i parken.

    Tin är den lugnaste unge jag varit med om. Dagtid antingen sover hon eller sitter och tittar i babysittern, med undantag för lite mat ibland. Efter 18-19 på kvällen kan hon bli lite mammig och tuttig, men hon säger inte många pip då heller.
    Vi har just skaffat ny dator då den gamla varit lite puckad ett tag så jag har inte kunnat uppdatera bilderna. Men nya kommer så snart som jag kan.


    Mamma till Hugo-98, Milo-00, Irmelin-05 & Tin-08
  • Pytti P

    Ja här är det verkligen lugnt

    Har en liten fråga.
    Får ni någon egentid?
    Hur mycket tid tar era respektive den lille/lilla?

    Vi hörs när vi hörs.

  • maras

    Halloj!

    Har inte skrivit här i tråden på länge då jag har fullt upp med jobb, barn, hem, hus o så min lille Max oxå men han är en sån snäll o go liten kille som alltid är glad då han är vaken...fast han sover rätt mkt fortfarande, hela nätterna sover han nu förutom en amning vid ca 4 sen går han upp vid 9 en riktig sjusovare...

    Så härligt nu när sommaren är här, jag sitter o solar o njuter av värmen o Max han sover på dagarna eller ligger på en filt i skuggan så jag får faktiskt mkt egentid på dagarna tycker jag

    Ha det gott i värmen!

  • Baby Pettsson

    Tiden vid datorn är onekligen begränsad till ett minimum nu förtiden. Men det beror faktiskt inte så mycket på Nora utan på att jag håller på men mina projekt förfullt. Just nu är det den gamla häcken runt huset som har blivit kasserad och ersatt med en ny samt att jag håller på att bygga en grind vid entren. Vill passa på att vara ute så mycket som möjligt nu när det är så fint väder.
    Morgonen startar oftast med en ordentlig långpromenad i raskt tempo (får ju inte börja springa än...)Ett riktigt skönt sätt att kicka igång dagen! Därefter är det väl oftast full fräs med att hinna med och göra en massa innan de andra två kommer hemfrån skolan. oscar är nu inne på sista veckan med sina gipsade ben (hälseneförlängningen) och det skall bli underbart att få ta bort det i nästa vecka. Han är tapper i denna sommarvärme!

    Ha det gott tjejer och njut av era små och sommaren!!

  • Pytti P

    Jag har fått ryggskott

    Tyckte precis att jag börjat hämta mig efter förlossningen och tänkte att nu äntligen...

    Tji fick jag, suck!

  • LabLover
    Pytti P skrev 2008-06-17 12:58:28 följande:
    Jag har fått ryggskott Tyckte precis att jag börjat hämta mig efter förlossningen och tänkte att nu äntligen...Tji fick jag, suck!
    HU, det var inte kul.

    Kanske skulle ge mig i kast med en uppdatering men det får bli senare. Nu är det snart dags att hämta storasyster på fsk och sedan har vi stämt träff med maken och ska storhandla.
    ♥ Underbara döttrar födda juni 2005 & mars 2008 ♥
  • Nica74
    Pytti P skrev 2008-06-17 12:58:28 följande:
    Jag har fått ryggskott Tyckte precis att jag börjat hämta mig efter förlossningen och tänkte att nu äntligen...Tji fick jag, suck!
    Nej vad jobbigt.

    Själv har jag fått en vagel under ögonlocket som snart driver mig till vansinne. Att något så litet kan vara så irriterande.

    I morgon bär det av till mina föräldrar för midsommarfirande. Vi är den lilla familjen i år (dvs. killarna är hos sin pappa) men vi ska ha med några kompisar och deras dotter som är som Irme gammal.
    Mamma till Hugo-98, Milo-00, Irmelin-05 & Tin-08
Svar på tråden Vi över 30 som väntar smått i mars-08, del 4