Hata soc!! Va f*n ska vi nu göra??
Jag är så fruktansvärt arg och besviken på socialen i min kommun!! För lite mer än 2 veckor sen anmälda jag min syster och hennes man för vanvård av deras två barn. JAg anmälde öppet och med reten av min familjs stöd.
Det är den 4 anmälan av det slaget de får på sej (en anonym och skola dagis)
JAg förklarade för mannen på soc hur svårt det var för mej att anmäla min egen syster men att jag för barnens skull ändå gjorde det.
HAn sa att de skulle ta allvarligt på det och väga in tidigare anmälningar.
Barnen är aldrig rena, huset är hölsovådligt barnen kommer aldrig ut på aktiviteter och är otroligt osäkra socialt pga det. De får fixa egen mat på morgonen och föräldrarna sover osv.
MEn det förkommer inget missbruk eller fysisk misshandel. Det beror på min systers handikapp och hennes mans ointresse för barnen.
Idag fick min bror ett mess av syster som nu vägrar prata med oss, att utredningen är nerlagd!!!!
VA fan ska jag/vi göra nu då? BArnen ska inte behöva leva så..
Sjukt besviken.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-04 23:49
Min bror har nu varit i kontakt med min vår syster och hon säger att de skickat in ansökan om att få hjälp med barnen men inte vad det handlar om för hjälp..
Det kommer tydligen dröja ett tag innan de får svar där men hon ska träffa soc på tisdag igen.
Betyder det att utrednigen är utredd verkligen, snälla kan någon förklara??
Hon pratar ju inte med oss än och det lär ju dröja. Känns jävligt hårt för det innebär att barnen inte kommer komma ut alls nu på ett tag.