• ViLdiNG

Vilka är de nyttigaste flingorna man kan äta till frukost ?

Sitter och äter Special K Red Berries......känns inte som att det är så nyttigt! Känns väldigt sött

• Svar på tråden Vilka är de nyttigaste flingorna man kan äta till frukost ?
  • isisisis

Om man borser från musli så tror jag Havrefras och Rågfras.

Det är vad jag kunnat läsa mig till i artiklar iaf.

Branflakes är oätliga i mitt tycke.

Och då äter jag det mesta som är nyttigt!
    Linfröshots och annat .

• miss Y

De flesta flingor är väldigt söta. När dietister gör tester på flingor brukar all bran komma bra till trots lite för mkt socker. viktväktarna är nog inte så söta, men de smakar skit rent ut sagt.

lägg i okokta havregryn istället tillsammans med linfrön och banan i naturell yoghurt så får du en mkt nyttigare frukost.

• ViLdiNG
    iolanthe skrev 2008-05-24 08:23:16 följande:
    Ops, blev visst nåt fel.Beror ju på vad du går efter också, enligt GI är det all-bran plus, men frågar du t.ex. viktväktarna kan det ju vara nåt helt annat. Weetabix har jättehögt gi-värde, inte bra alls enligt den teorin också.Själv varierar jag mellan vanlig all-bran och special-k. Men då äter jag inte varje dag heller, oftast äter vi gröt.
    Hm , jag vet inte vad jag går efter Jag kör kolhydrater på morgonen, flingor och knäckebröd med philadelphia / kalkon sen försöker jag att äta desto mer proteiner/frukt/grönsaker under resten av dagen. Igår åt vi tex fläskfile och sallad till middag!
    Men det är nog en egen påhittad diet
    Ska ner i min bikini den 21 juni !! Aaah! Och jag tycker jag har ca 6 kilo "kvar" då väger jag 60 kg!

Jag brukar äta havregrynsgröt+krossade linfrön med kanel/mjölk på höst/vinter, men tycker det är svårt att äta något varmt på morgonen när det är varmt ute! .....svårt !

Vad ska man äta på vår/sommar som är bra ?
  • snillis

När vi har jämfört sockernivåer så är Havrefras bäst.

• Prisssan
    Svar på #13
    Citerar mig själv, jättebra frukost som jag ätit i flera år. Håller bra och lätt om man inte är frukostmänniska.
    Prisssan skrev 2008-05-24 08:21:56 följande:
    Du kan blanda ner vanliga fiberhavregryn och linfrö i yoghurt eller fil och ha som frukost. Gott, nyttigt bra för magen.
    Förföljd av små rosa tramsiga moln...
  • ViLdiNG
    isisisis skrev 2008-05-24 08:26:16 följande:
    Om man borser från musli så tror jag Havrefras och Rågfras.Det är vad jag kunnat läsa mig till i artiklar iaf.Branflakes är oätliga i mitt tycke.Och då äter jag det mesta som är nyttigt! Linfröshots och annat .
    Jag gillar müsli och fil/yoghurt! Särskilt den från Willys faktiskt, en genomskinlig påse, billig som tusan. Med nötter i !
    Kan den vara nyttig ?

Rågfras, okej! Dom är ju goda så det är ju skitbra!
  • snillis

Det beror ju på vilken musli man väljer. Start tex är ju typ värre än godis

• miss Y

vi har en musli som är rätt nyttig, osötad, med äpple och kanel - den kan jag varmt rekommendera. det är en svart/orange påse.

start ska du verkligen undvika. jag testade en gång det var som att äta sötade kexbitar.

• ViLdiNG

Ja, allt som heter "Crunchy" ska man undvika Men det är gott som godis som sagt!

• Lizard19

Socker fria .. Kommer inte ihåg vad de heter... runda ringar jätte goda =) De äter jag =)

Det kubike på.....
  • iolanthe

Jag brukar blanda min egen musli: havregryn, havrekli, solrosfrön, linfrön, nötter och russin.

• isisisis

Själv köper jag inga dyra flingor överhuvudtaget.

Jag bryter falu rågrut i filen och har lite linfrö på.

Både biligt och sunt

• Nirtac

Frebacos Kornfiberflakes är goda och innehåller inget socker alls.

• EowynAurora

jag har alldrig lyckats förbli mätt på att bara ha ätit flingor =/ havregrynsgröt är nog överlägset nyttigaste alternativet, o d enda som mättar.

• miss Y

Eowyn:
    Fast det där är väldigt väldigt individuellt. Jag blir inte mätt på havregrynsgröt t.ex. men flungor eller musli funkar bättre. För ngn annan kanske mkt proteiner funkar bättre, medan jag skulle ha svårt om jag inte får i mig ordentligt med kolhydrater på morgonen.

• sweetpea

Frebacos Havreringar äter jag om jag äter flingor på morgonen. Favoriten är dock Havrefras, men det äter jag som godis, för det är så gott.

• Eliannor

Hej mitt namn är Eliannor och jag undrar om chryncy müsli är nyttigt för att jag äter de på morgonen asså inte varje morgon utan då och då

Hej
  • Nyfikna72

Äter man varierat och normalt och i rimliga mängder så kan man äta vilka flingor man vill på morgonen och med det menar jag ju såklart inte att man kan äta start varje morgon utan även variera sig där.

• Beya

Måste ju vara Paulúns osötade flingor. De är goda också:)

Svar på tråden Vilka är de nyttigaste flingorna man kan äta till frukost ?