• Gosevännen

    Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd och förbönstråd nr 11

    Hej vänner, både gamla och nya!
    Välkommen till vår elfte tråd!

    Den här tråden är för alla kristna som är eller varit ofrivilligt barnlösa. Här stöttar, peppar och uppmuntrar vi varandra. Vi ber för och tillsammans med varandra. Alla kristna och ofrivilligt barnlösa är välkomna oavsett om man gör utredning, är under behandling och/eller gör IVF. Välkommna är självklart även kristna som funderar på och/eller är inne i en adoptionsprocess.

    Här hittar man också de som hängt med på tidigare trådar, men som nu väntar barn eller är nyblivna föräldrar. Det är roligt att ni tittar in och ger oss uppmuntrande ord på vägen!

    Här är de föregående trådarna:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m9948902.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m12270855.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m15142571.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m18066559.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m21440965.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m24497105.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m27432452.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m29968919.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m32783257.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m35389640.html

    Obs!
    Denna tråd är främst till för oss som är kristna samt barnlösa och vill stötta, uppmuntra och be för varandra. Diskussioner om kristen tro finns det andra trådar för.

  • Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd och förbönstråd nr 11
  • Mrs S E

    Lugn som en filbunke:-/ man har försökt ställa in sig på att gå över tiden. Nu är det jobbigaste alla som frågar hela tiden Man har lite mindre tålamod nu

  • Skrippo

    Rutin UL gick bra. Den lill* växer precis som den ska.
    oron finns där men är inte lika stor. Har till och med vågat börja köpa lite saker.

    Kram på er och Guds välsignelse

  • Gosevännen

    Lycka till Mrs S E när den stora dagen kommer!

    Skrippo: skönt att UL gick bra! Roligt att kunna köpa lite baby-saker också!

    Kramar till alla, hoppas ni har det bra!

  • Mrs S E

    Hej.
    Vår Levi har kommit! den 21 jan vid sju på kvällen kom han. en stor bit. 4386g 56cm lång. Jag fick värkar på tisdag, ganska regelbundet. De började göra mer ont vid 4 tiden på eftermiddagen och halv tio på kvällen åkte vi de 15 milen till gävle, med ishalka på e4 :-/ Vi kom fram efter tolv och var då bara öppen 1 cm. Jag fick något att sova på och så skulle vi se sen på onsdagen om vi skulle få åka hem igen. Vaknade vid sex av de började lite smått igen. De föreslog att vi skulle ge oss ut på stan eller nått, eftersom vi har så långt att åka, och se om det hände nått mer. Vi fick frukost och så men hann aldrig ge oss ut för värkarna tilltog. Vid 12 var jag öppen 5 cm, då fick jag lustgas ett tag. Sen bad jag om ryggbedövning - väldigt skönt. (Jag var väldigt trött då. hade bara sovit 4 timmar på natten och varit vaken sen sju dagen innan)
    När jag hade öppnat mig 10 så hade han ändå inte kommit ner helt, och då avtog värkarna lite så jag kunde vila i säkert en timme sen ställde jag mig upp och de kom igång igen. 20 min av krystande så kom han ut 18.45. STOR kille som sagt. Fick sys, och det tog sin lilla tid. Inte kul.
    Hur som helst... världens goaste kille med massa hår (som jag ville).
    Levi

  • Skrippo

    Mrs S E skrev 2009-01-26 10:44:26 följande:


    Hej. Vår Levi har kommit! den 21 jan vid sju på kvällen kom han. en stor bit. 4386g 56cm lång. Jag fick värkar på tisdag, ganska regelbundet. De började göra mer ont vid 4 tiden på eftermiddagen och halv tio på kvällen åkte vi de 15 milen till gävle, med ishalka på e4 :-/ Vi kom fram efter tolv och var då bara öppen 1 cm. Jag fick något att sova på och så skulle vi se sen på onsdagen om vi skulle få åka hem igen. Vaknade vid sex av de började lite smått igen. De föreslog att vi skulle ge oss ut på stan eller nått, eftersom vi har så långt att åka, och se om det hände nått mer. Vi fick frukost och så men hann aldrig ge oss ut för värkarna tilltog. Vid 12 var jag öppen 5 cm, då fick jag lustgas ett tag. Sen bad jag om ryggbedövning - väldigt skönt. (Jag var väldigt trött då. hade bara sovit 4 timmar på natten och varit vaken sen sju dagen innan)När jag hade öppnat mig 10 så hade han ändå inte kommit ner helt, och då avtog värkarna lite så jag kunde vila i säkert en timme sen ställde jag mig upp och de kom igång igen. 20 min av krystande så kom han ut 18.45. STOR kille som sagt. Fick sys, och det tog sin lilla tid. Inte kul.Hur som helst... världens goaste kille med massa hår (som jag ville).
    Stort grattis!!
  • druttann

    Va kul Mrs S E, stort grattis till er "lille" pojk! :) Så söt han är! Guds rika välsignelser till er! *kram*

  • min o din

    Mrs S E - Vad roligt att läsa om din förlossning! Det var ingen liten kille det!!! Grattis!

    Här går livet sin gilla gång, jag mår jättebra och jag och min man njuter av den här sista tiden tillsammans på två.

    Hoppas allt är väl med er andra!

  • Blåklocka

    Mrs SE, stort grattis till lille Levi. Vilket fint namn! Det är med på min pojknamnslista också! Och vad härligt hår han har
    Och nu är det inte långt kvar för dig min o din! Tiden går!
    Hoppas att allt är bra med alla!
    Kram och trevlig helg!

  • Lilloppan

    Hej!

    Tänkte hoppa in i denna tråden om det går bra! Är kristen och ofrivilligt barnlös. Känner mig nedstämd och ledsen för det mesta. Nu har mensen kommit idag och som vanligt har jag tempat mm mm för att tillslut när mensen startar ramla ned i ett svart hål igen... Känns mycket tungt nu för tiden...

    Var på familjegudstjänst förut och då kändes det lite bättre. Guds välsignelse. Mvh L

  • Mrs S E

    Lilloppan: Välkommen! Har ni försökt länge? Här vet vi hur det känns!
    Själv försökte vi i ca 2 år innan vi fick hjälp av ivf och det lyckades på 1a försöket. nu har vi en liten kille på dryga 2 veckor.

  • Skrippo

    Lilloppan skrev 2009-02-08 20:37:49 följande:


    Hej!Tänkte hoppa in i denna tråden om det går bra! Är kristen och ofrivilligt barnlös. Känner mig nedstämd och ledsen för det mesta. Nu har mensen kommit idag och som vanligt har jag tempat mm mm för att tillslut när mensen startar ramla ned i ett svart hål igen... Känns mycket tungt nu för tiden... Var på familjegudstjänst förut och då kändes det lite bättre. Guds välsignelse. Mvh L
    Har själv varit där och kan förstå hur jobbigt det är. Men här i tråden stöttar vi varandra oavsett.
    Välkommen hit!

    Kram
Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd och förbönstråd nr 11