• giraffi

    Baluxbaben´s tråd

    Dax för en ny tråd!

  • Svar på tråden Baluxbaben´s tråd
  • Nikegumman

    Hej hej!


    Sorry, jag orkar inte läsa igenom allt men jag har snappat upp vissa saker. .


    JÄTTEGRATTIS Camilla till knyttet i magen!!
    JÄTTEGRATTIS Camilla till husköpet!


    JÄTTEGRATTIS Sophia till boken i magen!! :D (Har jag kanske grattat dig redan?? Kommer tyvärr inte ihåg)
    JÄTTEGRATTIS Sophia till husköpet!

    Här händer det saker och det är såå roligt!!

    Anna-Karin. . hur mår ni därhemma? Hur går det med kockerna? Envisa små rackare det där! Hoppas de försvinner en gång för alla nu!


    Petra! Kul att se dig, Max o Casper!! Max är ju hur söt som helst! Första gången jag såg honom ju! Ang. det här med vagnar. . jag har ju ståbräda till Nike på Elliots vagn (Nikes gamla) och jag tycker det är jättejobbigt att ha det så. . man kan inte gå normalt, utan man får liksom gå på sidan av vagnen el framåtlutad med ankstjärt bakom eftersom den jäkla brädan sticker ut så (dock kanske det finns smalare brädor det vet jag ej). Tungt så in i helsike blir det också. . svårstyrt. Speciellt när det är snö!! Jag har svurit många gånger över detta "ekipage". Jag kan inte bära lillen i BabyBjörn heller. . han är en blyklump och jag har lite problem med ryggen nu.  Nu önskar jag nästan en sådan syskonvagn som du har! När jag bara är ute med Nike så har vi en jättesmidig McLaren.

    Anna. . åh vad skönt att Alexandras provsvar var bra! Vilken lättnad! Undrar vad det är för skumt det där!? Mår ni bra annars?

    Tove! Allt väl? Har ni snö? Blir lite avis i så fall. .

    Sabina, kul att du tittade in en sväng! Vore verkligen kul att se ngt kort på Benson o Juno!

    Här hemma har det varit kaos. Nike har haft två korta svängar av kräksjuka och nu har hon precis blivit av med en öroninflammation. Hur kan det tillverkas så ÄCKLIG medicin? Första kvällen var mardrömslik. . vi lockade med glass eftråt, blandade med nyponsoppa osv men hon var helt galen! vi låg och brottades på soffan. . till sist gav jag upp och tog till ett fult knep. . hon fick välja två godisbitar efter och då funkade det plötsligt galant! 3 ggr per dag i fem dagar. . mycket gottis blev det! Tandborsten fick jobba över.
    Elliot mår bra o frodas. .  lite för mycket känns det som. . han äter ersättning var 3-4 timme, fast nu byter jag ut ett mål på dagen mot puré. Han väger massor. . är snart ikapp Nike :O De använder samma blöjor. . BVC-tanten sa att han inte får bli större nu (i förhållande till sin längd då) för då kan han bli överviktig fortsättningsvis också. För att det är ersättning. Hade det varit bröstmjölk hade han fått bli hur fet han ville i stort sett. Jag blir orolig! Men vad fasen jag måste väl mata honom när han är hungrig!? Jag väntar in i det sista, tills han skriker av hunger : ( Usch!

    Benny har tagit dunderkuren med cellgifter nu under en vecka. Har legat inne på Huddinge.  I förrgår fick han tillbaka sin stamceller som det tagit ur hans blod tidigare. De ska nu "hitta tillbaka" och hjälpa honom när han mår som sämst, vilket han kommer att göra inom några dagar. . då ska han tillbaka till sjukan. Han är hemma ett par dagar nu på permis. Han börjar må dåligt nu, men kommer att må mkt sämre; Illamående, hög feber, diarré, förstörda slemhinnor och annat trevligt! Han kommer nog att få ligga inne i minst två veckor till. : ( Hoppas bara skiten försvinner nu!

    Så. . nu har jag skrivit så det krampar i fingrarna. .  Mycket tveksamt om jag kommer att möta upp den 7:e. . B kommer nog att vara som sämst då och jag kommer nog inte att ha någon lust!

    Kramar

  • cahi

    Liten snabb fråga, vilken tid ses vi i Rålis på lördag? Jag kan när som helst, vore kanske trevligt på förmiddagen direkt? och om barnen skulle få för sig att sova lunch sen kan man ju alltid hinna prata lite med varandra under den stunden
    kram kram

  • djarfur

    Roligt att höra ifrån dig Emma. Jag tycker inte du ska vara orolig ang elliots vikt. så små barn ska man inte hålla igen på maten, tycker bvc tanten snackar skit!! Hoppas också att Bennys monsterbehandling ger resultat. Förstår om du inte orkar komma på lördag även om det hade varit kul.

    Jag vet ännu inte om vi kommer på lördag då vi är lite sjuka igen.... men om vi nu gör det så ses jag gärna på morgonen/förmiddagen. Jag kommer garanterat inte få agnes att sova i vagnen utan måste nog åka hem vid det laget.....

  • Petra28

    Hej!
    Kan när som. Rålispakleken öppnar klockan 11 har jag för mig.
    Tänkte du ge Hannah lunch i rålis, Camilla?
    Sophia, kom iaf Det var så länge sen och vem vet när det blir nästa gång?
    A-K?
    Anna?

    Jag lämnar Max med Elias så jag kan vara med lite mer
    Ska bli kul att ses

  • cahi

    Hoppas fler än Petra och jag kan komma imorgon! Vi kommer vara där ca 0930. Tar med lunch till Hannah men hon är ju ingen mästare på mat så det blir nog inte så uppstyrt, kanske en pastaskruv i farten

  • giraffi

    vi kommer! ca 10-tiden, tar en stund å åka, vi e morgontrötta...
    har knappt varit i rålis dock, men plaskis hittar jag ju till, ringer väl veteranerna annars

    ska bli så kul å ses/ kram kram

    (har inte hunnit läsa ifatt, men tänker på er allihop)

  • AnnaKarin79

    även vi kommer, så länge som jag inte får ngn ny släng av feber under natten. har varit sjuk i veckan .. blää!

    bis morgoen!

    kram

  • giraffi

    hej- tack för igår, roligt å träffa er alla som kom, även om vi nu var lite sena då...

    ikväll ska jag försöka läsa ifatt mig lite om er alla...men nu vankas middag.

    (by the way- det ordnade sig m jobbet, så nu slutar/börjar jag när jag vill det)

    kram kram

  • djarfur

    Hej!

    Tycker också att det var kul att ses även om vi inte stannade jätte länge. Agnes berättade glatt för sin pappa när vi kom hem om "alla barnen", speciellt pratade hon om lukas och också om Alexandra, som hon antagligen kände igen ganska väl. Anna, hon undrade idag om vi skulle åka till er efter att hon sovit och blev mäkta besviken när jag sa att det inte gick.... Det var inte ett lika roligt alternativ att åka till en annan kompis som har en dotter som är 5 månader....

    Härligt med sol idag. Vi var ute hela förmiddagen idag, så skönt att få lite sol i ansiktet i allafall.

    Kram på er

  • djarfur

    AnnaKarin: kommer du ihåg att jag pratade om den där resan till Gran Canaria via mix megapol. Jag har nominerat dig nu, så håller alla tummar för att du skulle vinna en plats och dessutom kunna åka förståss (ha semester att ta ut...).

  • AnnaKarin79

    hehe jag ska hålla tummarna!

    Kul att ses i lördags! Det var prefekt att vara ute några timmar på fm, sen låg jag med gott samvete i soffan på em och kollade på TV.

    Den 14/3 funkar bra för oss ( så vitt jag vet, har glömt kalendern hemma.. men kan inte tänka mig att vi skulle vara inbokade då). Såg att det är finalen i schlagerfestivalen den dagen- kanske kan vara ngt att se ihop??

    Anna - skönt att det löste sig med jobbet. Förstår om du blev lite sur och 'tagen på sängen' i lördags. Skulle iallafall jag blitt.

    Snart hemgång från jobbet, segt att jobba så här sent.

    kram kram

  • djarfur

    vad händer den 14/3 ? det missade jag!

    Sjuka igen, både jag och Agnes, så vi är hemma idag. Känns som om jag aldrig jobbar, antingen är jag hemma och sjukskriven eller så är vi sjuka.

    Jag blir så sjukt trött. Har inte varit frisk sedan någon gång i början på december,

  • AnnaKarin79

    vi tänkte att vi bokar in och ses den 14e mars, om 'alla' kan. Bättre att boka in ngt nu, än att försöka få till en spontan date senare. det blir så lång tid mellan gångerna

    hmm.. vet hur det är att vara sjuk och sjuk och åter sjuk.. Trist som attans.. Hoppas ni blir bättre snart!

    a-k

  • cahi

    Ja visst var det kul att ses!

    Anna, skönt att det löste sig med jobbat
    Sophia, trist att vara sjuka, men snart är det vår och alla baciller förvinner väll då

    Den 14/3 har jag och Hannah tjejhelg. Mattias drar till Karlstad för att festa så vi ses gärna dag som natt eller när det passar er andra. melodifestivalen är ju alltid skoj!

    Fick förresten vår lägenhet såld igår, fick utgångspris och det är vi nöjda med. Tror inte man ska gapa efter för mycket nu för tiden....

    kram till alla!

  • Petra28

    Och jag tycker också att det var roligt att ses!

    O*ch så måste jag vara så där tråkig att säga att den 14 kanske vi har dragit iväg någonstans. E ska försöka få semester och lång helg. Men vi får se.

    kram så länge

  • AnnaKarin79

    synd!! men ni får det nog bra iallafall, ska ni åka alla fyra??

    vilka andra kan den helgen då? Vi kan iallafall, bokar in den helgen!

    Skönt att ni fick lägenheten såld! om inte annat är det skönt att slippa ha fler visningar ..

  • djarfur

    Vi kan den 14/3 och vill jätte gärna ses!!

    Jag har fått veta idag att renoveringen av vårt hus, om vi har tur, blir klart till nästa helg! Vore så skönt då vi ska skola in Agnes på nya dagiset med start på onsdag nästa vecka. Lite tur att Agnes varit sjuk denna sista veckan på dagis, så blir det nästan 1.5 veckas uppehåll iallafall. Tyvärr har vi ju inte hunnit säga hej då på dagiset. Tycker ni att vi borde göra det? Är i valet och kvalet.

    Idag var vi iallafall på dockteatern tittut på söder och såg "dollans dagis". Det var uppskattat av Agnes tror jag och en lagom aktivitet när hon är lite hostig. Har ni varit där? Efter det var vi ute en stund i kylan och sedan sov både jag och Agnes gott i 2 timmar..... Ändå är jag helt mör. Hoppas att min förkylning ska ge med sig nu så man slipper vara trött.

    Ha en trevlig helg!

  • djarfur

    Var håller ni hus?

    Jag har fått reda på alla min provsvar där jag hade rekordlågt järnvärde (ska äta 3 st niferex per dag...), lunginflammation samt streptokocker i näsan. Så kortison och antibiotika för mig. Hoppas jag nu blir frisk.

    Fick veta idag att jag har 47 semesterdagar.... måste ta ut minst 25 av dem så jag kommer ta det istället för föräldraledigt i sommar. Får lite mer pengar då. Sedan blir jag hemma till september 2010, sedan ska jag (om jobbet säger ja) jobba 50% och sambon vara hemma 50% tills januari 2011 då lilltjejen också får börja på dagis.

    Den 28e februari flyttar vi till vårt hus!! Ska bli så kul. Och imorgon börjar Agnes inskolning på nya dagiset. Vi får pendla under inskolningen men det får det vara värt.

  • AnnaKarin79

    ojdå, men skönt att du kollade upp det. Med antibiotika så borde du väl börja känna dig piggare rätt snart, eller?

    så är den 14e bokad nu? ska vi ta tid och plats när det närmar sig?

    hur går det Anna, på nya jobbet? Visst var det i måndags du började?

    med oss är det bra. Jens har varit i Gävle och haft en del föreläsningar förra veckan och denna, så förra veckan och denna har vi maxat vår 'utnyttja barnpassnings'-kvot. . Är så tacksam för att man har föräldrar som har möjlighet att hjälpa till. Inte alla mor/farföräldrar som vill/har möjligheter till det.

    ha det!

Svar på tråden Baluxbaben´s tråd