• Majken

    Deluxpinglornas sommar-noll-femmor nr 19!

    Vi är ett gäng glada & trevliga Deluxpinglor som har hängt ihop här på FL sedan hösten 2004. Vi har följts åt genom försöken att bli gravida, våra graviditeter, våra förlossningar, våra barns första 3 år och är nu inne på deras fjärde år - tänk vad tiden rusar....!! Förvånad

    Dessutom har några av pinglorna fått barn nr 2 och fler småsyskon väntas i vår lilla tråd framöver!

    Det här är Deluxpinglornorna, våra "sommar-noll-femmor" och deras småsyskon
    2005
    16/5: Lyllo – en dotter – Majken + lillasyster Kajsa 22/4-2007
    19/5: Jofimiel – en son – Elliot
    27/5: VildaMaria – en son – Vilhelm
    3/6:  Majken – en dotter – Malvina
    6/6:  A lie – en son – Widar + lillasyster Vendela 10/9-2006
    8/6:  LabLover – en dotter – Lily + lillasyster Iris 16/3-2008
    9/6:  Kardemumman – en son – Felix
    11/6: Börnen – en son – Emil + lillasyster Maja 16/11-2006
    19/6: Decemberflicka – en dotter – Hannah + lillebror Elias 16/1-2008
    20/6: Missisola – en dotter – Ebba
    24/6: Ninnie - en dotter - Elicia + lillasyster Elvira 1/10-2008
    29/6: Lopez– en son – Max
    23/7: Tösagumman – en son – Elliot + lillebror Henning 29/3-2007
    1/8:   Malin med Tim – en son – Tim + lillebror Måns 11/3-2008

    Växande mage finns hos

    Missisola - BF 12/12-2008


    Love my M-girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 10:24
    17/12: Missisola fick en Alva!!
  • Svar på tråden Deluxpinglornas sommar-noll-femmor nr 19!
  • N i n n i e

    *host snörvel* Nu har tjejernas megaförkylning slagit rot i mig. {#lang_emotions_undecided} Och Elvira är fortfarande dålig. Vad har vi gjort för att förtjäna alla dessa infektioner, majken??! Vi som är så goa fina pinglor! {#lang_emotions_wink} Gnäll, gnäll...

  • LabLover
    A lie: Låter som en helkväll! Min lilla tik löper och med gammeltikens urinläckage blir det en del torkande just nu. Hon ska dessutom bara ha en tablett/vecka så det kanske dröjer innan vi ser något resultat?

    Vi har köpt en cykelkärra idag! Så klart kom det mer snö igår men jag hoppas kunna inviga den på tisdag när det är dags för dagis.
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Missisola

    *har blandat till en Cosmopolitan* 

    ...håller ju på att plöja SATC boxen...så nu måste man ju zippa lite på drinken

    Snart pizza och sen MELLON...se om jag hinner skriva referat i kväll - beror på kidsen(och Cosmon..)


    Alva is here!!!!!!!!!!!!!
  • Majken
    N i n n i e skrev 2009-02-28 11:00:46 följande:
    *host snörvel* Nu har tjejernas megaförkylning slagit rot i mig. Och Elvira är fortfarande dålig. Vad har vi gjort för att förtjäna alla dessa infektioner, majken??! Vi som är så goa fina pinglor! Gnäll, gnäll...
    Instämmer, vad har vi gjort för ont?? Sååå himla trist att det bara går runt i våra hem/liv just nu. Har nu uppe på allt åkt på nån form av ögoninfektion, i natt kladdade ögonen ihop sig så jag knappt fick upp dem i morse. Det känns bättre idag men fortfarande en känsla av "grus i ögonen" som inte är helt bekväm?

    Här hemma har småtjejerna precis lagt sig men vi har våra ungdomar hemma ikväll och det ska snart ätas taco-paj med dom till mellon!
    Vinet drack vi tyvärr upp hela flaskan igår, det är ett såååå himla gott vin (Conde de Valdemar, en reserva *tipsar*) så ikväll blir det Aqua Tallåsen med hemmagjorda bubblor

    Ha en skön kväll pingles
    Love my M-girls
  • Missisola

    Vet inte om det var Dagens Cocktail eller bara startfältet som fick en lite okoncentrerad...


    Agnes - Proffsig, ok - men ... ja... intetsägande låt TYVÄRR!!!


    Star Pilots - plagiatvarning eller ej...detta var en av kvällens två bra låtar... Man togs tillbaka till TopGuntider!!! Fame Factory Johan gör en Tom Cruise


    Susanne Alfvengren - Veckans "Rickfors"...kom, sjöng...försvann...Så trist!!!!


    Anna&Maria - Trodde de skulle ha en bättre låt - inte i närheten av Marias låt förra året... Tror tyvärr att de flesta höjde ögonbrynen åt Marias skumma urringning...


    Thorleifs - Var RIKTIGT orolig att det faktiskt skulle gå till Globen, med tanke på Chrille Sjögrens skräll förra året... De hade sagt att detta var en riktigt schlager....URSÄKTA???


    Sarah Dawn Finer - Trodde faktiskt hon skulle ta en av Globenplatserna direkt...inte för jag gillar såna låtar, men proffsigt var det!!! Kempe kan han!


    Next 3 - Näää....näää...vad mer kan man säga? Nää


    Malena Ernman - andra bästa låten...Kempe kan verkligen skriva toppensaker...TYVÄRR sänker hennes operaröst refrängen eftersom man inte hör ett jota av vad hon sjunger...Resten av låten är ju kanon! Kanske Kempe skulle sjungit den själv...han sjöng ju Vincero såååå bra...


    Alva is here!!!!!!!!!!!!!
  • decemberflicka

    Mina favoriter var Sarah Dawn Finer och Star Pilots. Anders tyckte dock att Star Pilots var alldeles för mycket Top Gun-plagiat för att vara BRA. Jag, som inte är ett lika stort TG-fan tyckte låten var skitbra.
    Sarah är som vanligt proffsig som f-n!


    Hannah 19/6-2005 & Elias 16/1-2008
  • A lie

    Miss isola har gjort det igen! jag kan inte annat än att hålla med


    ♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
  • N i n n i e

    Sämsta omgången hittills tycker jag... Eller är jag bara för fökyld och allmänt negativ!?

  • Tösagumman

    Heeej! Idag har jag haft en otroligt rolig dag Fyra timmar med några vänner, lite make-up artister och proffsfotografer, och ett par klädbyten....en del av resultatet går att beskåda i mitt galleri. Jag berättar mer senare, nu ska jag gå ner och prata med min man lite...

    Kram på er!

  • LabLover
    Tösagumman skrev 2009-03-01 20:16:09 följande:
    Heeej! Idag har jag haft en otroligt rolig dag Fyra timmar med några vänner, lite make-up artister och proffsfotografer, och ett par klädbyten....en del av resultatet går att beskåda i mitt galleri. Jag berättar mer senare, nu ska jag gå ner och prata med min man lite...Kram på er!
    Fina bilder! Gillade särskilt den med spegeln!
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • A lie

    Jaha då kommer vi tydligen inte undan längre.. bäst det var då jag uppdaterade sidan så var man inne i betaversionen, som väl numera då är alfaversion, elelr vad det nu kan heta

    Vad irriterad jag är på mig själv just nu.. trodde vi hade möte idag.. men var nästa vecka.. jaja hoppas få lite annat gjort på jobbet i stället idag...


    ♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
  • Lyllo

    God måndagsmorgon!

    Vilken fantastisk vinterdag vi hade igår i Stockholm. Vi var ett helt gäng kompisar som var ute och åkte pulka och långfärdskridskor och fikade i solen. Härligt

    I lördags var vi i Hammarbybacken för att M skulle få prova på slalom för första gången, men det var milslånga köer. Inte riktigt läge att börja med ett uttråkat kallt barn första gången. Vi gick upp och tittade i barnbacken och drack varm choklad i ett stort tält istället. På kvällen var vi på middag och våra barn var uppe till kl. 22.30 innan de bröt ihop och vi fick kasta oss hem.

    Hoppas alla sjuklingar snart kryar på sig!

  • VildaMaria

    Jag har tillfrisknat under helgen efter att ha proppat Echinaguard och vitaminer (placebo-effekt ) Spelade till och med match, vi fick tyvärr däng i seriefinalen med ett ynka mål, men det ser ut som om vi kommer att avancera en division ändå, bara tre matcher kvar och andraplatsen hyfsat säkrad (?)

    Annars har vi packat packat och packat och är nu 100% klara för flytt! Vi bara väntar på lastbilen...

    Missisola och schlager-genomgång = klockren.

    Nu kan jag inte koncentrera mig mera, ska till banken 14:30 sen har vi nycklarna i handen så jobbet kommer inte se röken av mig mer idag efter det

  • A lie

    Åh vad spännande VM. gissar att vi här i tråden inte heller får se lika mkt som vanligt av dig ett tag frammöver... men hoppas du ivf hinner in med någon rapport då och då


    ♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
  • Majken

    Kikar in en snabbis från jobbet, men gillar INTE den nya versionen (ännu i allafall?)

    Är som sagt på jobbet även om jag fortfarande känner att jag går på "halvfart", tar en ren kontorsdag idag för att försöka ta ifatt vad som hänt under tiden jag varit borta?

    Har huvudvärk och känner mig en aningen stressad över att se högarana av papper på skrivbordet samt en megamängd med mail i inkorgen VM:
    Lycka till - kul att få nycklarna idag!! Dec:
    Lycka till med starten på din utbildning idag! Mello:
    Orkar inte ens kommentera den - i särklass den sämsta omgången hittills

    Tillbaka till jobbet....


    Love my M-girls
  • Majken

    Kan inte komma in i glassen, oerhört frustrerande då jag ändå ser att det finns ett inlägg riktat till mig där?

    Har ni andra samma poblem eller är det bara jag som är tillfälligt (?) portad därifrån?


    Love my M-girls
  • A lie
    Majken skrev 2009-03-02 12:18:56 följande:
    Kan inte komma in i glassen, oerhört frustrerande då jag ändå ser att det finns ett inlägg riktat till mig där? Har ni andra samma poblem eller är det bara jag som är tillfälligt (?) portad därifrån?
    Hjälp nu höll jag på att anmäla inlägget då jag skulle citera! jaja man vänjer sig väl

    jag kan inte heller komma in i glassen. försökte både via bloggar-favoriter - inget hände och via decemberflickas sida - bloggar där det hela tiden kom upp att sidan inte kan visas.

    men har du inte läst det senaste inlägget? det skrevs för nästan en vecka sedan 8onsdag 25/2...

    Dec: Hoppas det gått/går bra första dan i skolan idag!!

    Nu måste jag jobba igen. har varit iväg på 2h långlunch och kört ett svårt men roligt aerobicpass
    ♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
  • Majken
    A lie skrev 2009-03-02 14:03:30 följande:
    Hjälp nu höll jag på att anmäla inlägget då jag skulle citera! jaja man vänjer sig väl jag kan inte heller komma in i glassen. försökte både via bloggar-favoriter - inget hände och via decemberflickas sida - bloggar där det hela tiden kom upp att sidan inte kan visas. men har du inte läst det senaste inlägget? det skrevs för nästan en vecka sedan 8onsdag 25/2...Dec: Hoppas det gått/går bra första dan i skolan idag!!Nu måste jag jobba igen. har varit iväg på 2h långlunch och kört ett svårt men roligt aerobicpass
    Okej, inte bara jag alltså?
    Aha...då vet jag vad inlägget handlar om - trodde det tillkommit något nytt?
    Love my M-girls
  • decemberflicka

    Det har gått bra idag, det var bara vanligt upprop och så visades vi runt till de lokaler vi ska vara i. Verkar vara väldigt trevliga lärare, de andra eleverna vet jag ingenting om än.
    Det blir första "riktiga" dagen i morgon, så då har jag nog lite mer att berätta...


    Hannah 19/6-2005 & Elias 16/1-2008
Svar på tråden Deluxpinglornas sommar-noll-femmor nr 19!