• xxJessikaxx

Pergopinglorna del 16

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

-------------------------------------------------- -------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m36567454.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34559385.html

-------------------------------------------------- --------------------------------
    -------------------------------------------------- --------------------------------

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m34788435.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m34207946.html

-------------------------------------------------- ---------------------------------

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-06 18:07
    Hej tjejer ny tråd för oss som fått våra guldklimpar: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m36930253.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-17 06:17
    Ny temptråd
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m37340830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-27 10:57
    Ny plustråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-29 22:21
    Lite statistik över pergon
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-04 08:19
    Ny tråd för oss som fått pergo-småttingar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 20:53
    NY LIST-TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 08:46
    Ny plustråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 16
  • skytt81

timmisen: Hoppas det är nu det händer för er! :)

Jag är själv ett december barn och skulle aldrig någonsin tänka att mitt barn skulle må dåligt av att också vara det! Har inte en tanke på att "undvika" december. Skulle vara så himlans lycklig om det gick vägen över huvud taget.

Igår fick jag bekräftat att vår remiss gått till IVF kliniken för "avancerad" ägglossningsstimulering, med andra ord sprutbehandling.

Är på dag 26 nu efter kur 4... och den här månaden har varit precis som de andra så jag har inget hopp om att jag ägglossat nu heller. Jag har känt mig lite uppgiven ett par veckor. Men jag kommer nog snart ur det! Har ju i alla fall nästa steg i behandlingen att se fram emot.

• Sagn

timmisen: Ett decemberbarn blir lika lyckligt och välskapt som t.ex. ett marsbarn, det kan jag lova. Det finns ju vissa fördelar t.o.m. jag som fyller år sent i oktober kommer att kunna utnyttja ungdomsrabatten på SJ som försvinner när man fyllt 26 betydligt längre än någon som är född i januari =) En annan positiv sak med ett decemberbarn är ju att barnet har ju hunnit bli ett halvår innan sommaren så att man kan vara ute o busa en massa i solen i stället för att pulsa runt i snön. Jag skulle bli så enormt glad om jag skulle bli gravid så jag skulle nog inte ens reflektera över när BF skulle bli.Hoppas att det tar sig denna gång!

skytt81: Skönt att remissen har gått iväg, hur lång väntetid är det nu? Ska du göra IVF eller endast ta sprutor och bli befruktad på egen hand? Jag ska nämligen börja med sprutor i maj, och då endast sprutor. Det är tydligen nästa steg efter pergo, om det inte händer nåt där heller så är det IVF som gäller. Har du inte fått ägglossning av någon av dina pergokurer? Jag har fått ÄL på 4 av 5, men två av dessa har varit sena ÄL på dag 26 resp 28. Denna månad kör jag ostimulerat och har inga förhoppningar på att få ÄL, så om jag inte har fått någon utslag på ÄL-stickan eller någon temphöjning på dag 30 så börjar jag med Provera, så att jag sen kan börja med sprutor. Hoppas att sprutor gör susen på oss båda!

• FallenMadonnaWithTheBigBoobies
    Minnie69 skrev 2009-03-19 02:17:29 följande:
    Vet att jag hade som mensvärk och mådde illa när kroppen tydligen försökte ägglossa efter att det hela hade kommit av sig, kanske är det så även för dig. En gång fick jag tydligen ägglossning när jag mådde sådär och det råkade vara när BIM skulle ha varit så jag hade ju inte tankarna på ÄL, men sedan fick jag mens lika lång tid efter att jag mådde så där "dåligt" som motsvarar min luteala fas. Det var då jag fattade att man kunde må så av en "seg" ägglossning som kroppen verkligen fick kämpa sig till. Just det jag glömde, jag hade även fertila flytningar då, men fattade ändå inte galoppen då jag var så inställd på att det ju måste vara mensen som var på G, eller att man förhoppningsvis var gravid. (Vi missade ju naturligtvis att sexa vid den ägglossningen )
    Jo jag har också haft en massa molvärk och illamående. Det brukar komma när jag borde ägglossa och sen hänger det i tills jag får mens, eller tills jag äter primolut och får mens. Så jag är skengravid i stort sett jämt...
  • Minnie69

Stackare Minimal , känner så väl igen det där med att känna sig skengravid

Minnie69 skrev 2009-03-19 12:54:47 följande:
    Stackare Minimal , känner så väl igen det där med att känna sig skengravid
    Det är ju så vansinnigt frustrerande att aldrig kunna lita på symptomen. Man kan ha molvärk, illamående, ömma bröst och hela kittet och det betyder ingenting.
  • icka76

minimal: Mina symtom när jag väl var gravid var bara ömma tuttar och lite yrsel ett par dagar innan BIM. Så alla de symtom jag haft tidigare cykler var inga skengravidsymtom utan helt vanlig PMS.

icka76 skrev 2009-03-19 13:48:33 följande:
    minimal: Mina symtom när jag väl var gravid var bara ömma tuttar och lite yrsel ett par dagar innan BIM. Så alla de symtom jag haft tidigare cykler var inga skengravidsymtom utan helt vanlig PMS.
    Jo det var lite så för mig med. Jag har mer symptom nu. När jag var gravid hade jag enbart molvärk. Jag trodde mensen skulle komma men den kom aldrig och så var jag gravid. Nu är det tvärtom, symptom utan graviditet. Kroppen är skum.
  • skytt81
    Sagn skrev 2009-03-19 11:21:25 följande:
    skytt81: Skönt att remissen har gått iväg, hur lång väntetid är det nu? Ska du göra IVF eller endast ta sprutor och bli befruktad på egen hand? Jag ska nämligen börja med sprutor i maj, och då endast sprutor. Det är tydligen nästa steg efter pergo, om det inte händer nåt där heller så är det IVF som gäller. Har du inte fått ägglossning av någon av dina pergokurer? Jag har fått ÄL på 4 av 5, men två av dessa har varit sena ÄL på dag 26 resp 28. Denna månad kör jag ostimulerat och har inga förhoppningar på att få ÄL, så om jag inte har fått någon utslag på ÄL-stickan eller någon temphöjning på dag 30 så börjar jag med Provera, så att jag sen kan börja med sprutor. Hoppas att sprutor gör susen på oss båda!
    De har 3 månader på sig att kontakta oss, men troligtvis går det lite snabbare eftersom vi ska börja med enbart sprutbehandling innan det blir IVF. Det kan eventuellt bli en kontraströntgen av mina äggledare innan dess också, jag har inte gjort nån sån ännu. Hur som helst så hoppas jag att de hör av sig snart!

Nej jag har inte fått ägglossning (vad jag vet) med någon pergokur. Har haft ett progesteronvärde som legat stadigt på 0,4 dag 21-22 varje månad. Jag får blödning av mig själv dag 32 eller 33. Så jag behöver i alla fall inte ta tabletter för att få mens. Men lite ägglossning nångång ibland skulle ju inte sitta fel!

Hoppas sprutorna gör susen för oss båda!
  • malinnnnn80
    Minnie69 skrev 2009-03-19 02:17:29 följande:
    Vet att jag hade som mensvärk och mådde illa när kroppen tydligen försökte ägglossa efter att det hela hade kommit av sig, kanske är det så även för dig. En gång fick jag tydligen ägglossning när jag mådde sådär och det råkade vara när BIM skulle ha varit så jag hade ju inte tankarna på ÄL, men sedan fick jag mens lika lång tid efter att jag mådde så där "dåligt" som motsvarar min luteala fas. Det var då jag fattade att man kunde må så av en "seg" ägglossning som kroppen verkligen fick kämpa sig till. Just det jag glömde, jag hade även fertila flytningar då, men fattade ändå inte galoppen då jag var så inställd på att det ju måste vara mensen som var på G, eller att man förhoppningsvis var gravid. (Vi missade ju naturligtvis att sexa vid den ägglossningen )
    Aaaah.. men du, då har jag säkert haft en sen ägglossning då. För jag har också haft flytningar. Åååh.. och vi som inte har sexat ngt - då har jag väl missat ägglossningen, för nu har flytningarna avtagit. Jobbigt att inte ha koll på sin kropp =/
  • Vardagslycka

Hej!
    Någon av er som har haft grymt ont i brösten vid en pergo kur men vid nästa eller någon annan kur inte har kännt ett dugg???

• Mammiztill2

OBS DENNA tråden STÄNGS på Måndag, någon som vll starta upp en ny??

Svar på tråden Pergopinglorna del 16