• Anonym (syrran)

min bror är bisexuell! :(

Jag fick ett tag sedan höra rykten att min storebror var bög och blev jätteledsen. Jag frågade honom men han sa att han inte är bög men är bisexuell, han tror inte på att man blir kär i könet. Vilket egentligen är ganska sunt tänkande. Men någonstans på vägen inbillade jag väl mig själv att det är en tjej han kommer falla för ändå. Och nu har han träffat en kille, som är ett år yngre än mig och jag mår så dåligt :(

• Svar på tråden min bror är bisexuell! :(
  • Queen70

Haha...gifta sig med en gullviva...

nä, TS,förstår inte alls varför du mår dåligt över din brors kärleksliv? Verkar han olycklig?

MissOsbourne skrev 2009-04-10 00:39:00 följande:
    Jag har väldigt svårt för att FÖRSTÅ problemet då det inte EXISTERAR något problem.Vad spelar det för roll? Min syrra får gifta sig med en gullviva om hon vill bara den gör henne lycklig.Tänk på din bror istället som får leva och kämpa mot andras fördomar VARJE DAG.Det minsta man kan begära är väl ändå att ens egen familj finns där för en?....Han ska inte ens behöva försvara sin sexuella läggning och definitivt inte inför dig.
  • Cerasus

Anonym (OHOY) skrev 2009-04-15 15:15:54 följande:

Men hallå i tråden! Vissa tar längre tid på sig att acceptera bi/homo i sin närhet. Sluta hacka så på henne, hon måste ju få tid att smälta allt. Till TS; klarar du inte av att smälta det så bör du dock hålla det för dig själv. Han är bi och glad, då ska du också vara glad.
    Vad är det hon ska acceptera? Jag tycker definitivt att hennes reaktion är något att hacka på, alla gånger. Det är väl inte hennes sak att smälta eller inte smälta vem hennes bror ligger med eller?
  • Anonym

spelar det någon roll om han är bisexuell?`han är ju normal ändå..

• Anonym (hålan)

Äntligen någon som tycker som jag, och jag menar din bror! Man blir ju inte kär i könet utan i personen. Om det då är en man eller kvinna spelar ingen roll. Var glad över att du har en bror som inte är fast i det tradionella tänkandet om att kärlek är mellan olika kön, och som vågar visa sin kärlek till en av samma kön. Modig din bror är!!!
    Har än inte blivit kär i någon av samma kön, det kan fortfarande hända eftersom jag inte är så gammal. Har dock bara läst inledningen av ts.

• Anonym (vanligt)

Anonym (syrran) skrev 2009-02-25 23:44:45 följande:

Jag fick ett tag sedan höra rykten att min storebror var bög och blev jätteledsen. Jag frågade honom men han sa att han inte är bög men är bisexuell, han tror inte på att man blir kär i könet. Vilket egentligen är ganska sunt tänkande. Men någonstans på vägen inbillade jag väl mig själv att det är en tjej han kommer falla för ändå. Och nu har han träffat en kille, som är ett år yngre än mig och jag mår så dåligt :(
    Av de homosexuella jag känt/känner har de flesta först kommit ut som bisexuella. Det är liksom lättare så. Du kände ju själv att -puh, då KAN det ju vara en tjej som han bestämmer sig för i slutändan.

Varför mår du dåligt? Hur påverkar det dig om han skulle vara homosexuell?
  • Anonym

Anonym (hålan) skrev 2009-05-10 01:25:08 följande:

Äntligen någon som tycker som jag, och jag menar din bror! Man blir ju inte kär i könet utan i personen. Om det då är en man eller kvinna spelar ingen roll. Var glad över att du har en bror som inte är fast i det tradionella tänkandet om att kärlek är mellan olika kön, och som vågar visa sin kärlek till en av samma kön. Modig din bror är!!!Har än inte blivit kär i någon av samma kön, det kan fortfarande hända eftersom jag inte är så gammal. Har dock bara läst inledningen av ts.
    Jag kan hålla med om att man blir kär i en person. Skillnaden i sexualitet tror jag ändå finns. Att bli fascinerad/ kär/ betuttad i en person är en sak. Att tända sexuellt kan vara en annan. Jag kan nog säga att jag blivit som nästan kär i en av samma kön och som jag sedan också kysst. Min kropp reagerade inte alls på samma sätt som om jag kysser en av motsatt kön. Då pratar jag om de reaktionerna i kroppen som är automatiska och som man inte kan styra över.
  • Anonym

Men vadå ?????

Alla föds som bi sen vågar inte alla utveckal det bara!

• LyckligtSlut

Har bara läst ts, men varför är du ledsen? Blir han misshandlad av sin pojkvän eller? Får väl läsa tråden...

• Jungblom

Har läst delar av tråden tills TS övergav den eftersom hon inte har skrivit trots många inlägg. Kanske för att alla inlägg pekar i samma riktning. Att hon inte har någon rätt att känna sig ledsen pga att hennes bror är bi. Det har hon förvisso inte heller, men hennes drömmar om framtiden och saker som hon trodde sig veta har gått om intet. Det är vad TS är ledsen över egentligen, det har hon också all rätt att vara. Jag tycket att hon ska prata med en kurator när hon ingen annanstans har att vända sig. Hennes reaktion är helt naturlig, hon är orolig för hennes föräldrars reaktion när och om de får veta att deras son har en pojkvän.

TS du har rätt till dina känslor och gå och prata med någon utomstående om du vill lätta på trycket. Du är välkommen att pm mig om du vill, även om jag inte har någon direkt erfarenhet. Ha det gott!

• linjes
    Anonym skrev 2009-05-13 03:12:50 följande:
    Men vadå ????? Alla föds som bi sen vågar inte alla utveckal det bara!
    Hur vet du det?
  • Cerasus
    Anonym skrev 2009-05-13 03:12:50 följande:
    Men vadå ????? Alla föds som bi sen vågar inte alla utveckal det bara!
    Vilket kvalificerat skitsnack! Varför skulle det vara så?
  • papercut

(Palla läsa alla sidor i tråden..)

Men TS, jag förstår inte varför du är ledsen för att din bror är bi? Det är ju ganska vanligt och i min mening helt normalt att vara bi. Han kanske kommer presentera sin presumtiva kille för dig en dag. So what? Nä, knip igen!

• Anonym (but why)

Men varför vara ledsen?
    Det handlar ju faktiskt bara om vem han väljer att ligga med och vad har du med det att göra?????

• Thaleya

Har bara läst TS. Va? är du ledsen för att han är bi? Eller att han anser att alla är bi även om man av en slump faller för just en tjej eller kille, oftast är det kanske normen som gör att man bara ser tjejer som blivande fruar om man är man. Jag vet inte vad jag tror, antingen så är alla bisexuella eller så är vi olika, men vem bryr sig. Vad skadar det dig?!

• Rebecka81
    Anonym skrev 2009-05-10 01:12:23 följande:
    spelar det någon roll om han är bisexuell?`han är ju normal ändå..
    Haha kunde inte sagt det bättre själv :)
  • WhiskeyRiver

Haha, lever denna tråden än?

Trodde faktiskt TS vid det här laget skulle insett att broderns lycka är det primära- so what om lyckan kommer i form av en man eller kvinna! TS, helt ärligt, det är 2009 nu och både luften och kärleken är fri

• bubele

Mår din bror bra och är lycklig så kan det ju vara på plats att försöka glädjas med och åt honom - att försöka flytta fokus dit. På vilket sätt påverkar hans leverne dig i negativ riktning? Jag tänker att så länge mina familjemedlemmar mår bra, inte skadar sig själv eller andra, så är jag glad för deras skull. Det innebär inte att de lever på samma sätt som jag. Sedan kan såklart en förändring i familjen alltid innebära en kris, även för den som bara är indirekt berörd (som du). I så fall kanske det är viktigt att fundera över varför du känner som du gör, kan det bero på något annat etc. Funderat på att prata med någon professionell?

Angående det där med att alla skulle vara bisexuella från början, så finns det teoeretiker i ämnet som hävdar att det är en glidande skala. Om man tänker sig en kvadrat, med en sned linje i mitten, så att man får två rektanglar, så har man skalan där. På ena sidan finns de som är 100 proc hetero, på andra sidan de som är 100 proc homosexuella. Allt däremellan är bisexualitet, om det så innebär att man är 99 proc hetero eller 67 homosexuell eller något annat. I att vara bisexuell på den här glidande skalan ingår inte att man behöver ha haft någon sexuell kontakt med någon av samma kön eller ens vara medveten om de där t ex 2 procenten som inte är heterosexuella. Nu är det många år sedan jag läste sexolgi, så jag kommer tyvärr inte ihåg vem denna teori härstammar ifrån. Gissar dock att det är denne person många refererar till (medvetet eller omedvetet för att man för sådant man hört sägas vidare) när de pratar om att alla är bisexuella i grunden. OT kanske men en liten förklaring

Svar på tråden min bror är bisexuell! :(