Mår din bror bra och är lycklig så kan det ju vara på plats att försöka glädjas med och åt honom - att försöka flytta fokus dit. På vilket sätt påverkar hans leverne dig i negativ riktning? Jag tänker att så länge mina familjemedlemmar mår bra, inte skadar sig själv eller andra, så är jag glad för deras skull. Det innebär inte att de lever på samma sätt som jag. Sedan kan såklart en förändring i familjen alltid innebära en kris, även för den som bara är indirekt berörd (som du). I så fall kanske det är viktigt att fundera över varför du känner som du gör, kan det bero på något annat etc. Funderat på att prata med någon professionell?
Angående det där med att alla skulle vara bisexuella från början, så finns det teoeretiker i ämnet som hävdar att det är en glidande skala. Om man tänker sig en kvadrat, med en sned linje i mitten, så att man får två rektanglar, så har man skalan där. På ena sidan finns de som är 100 proc hetero, på andra sidan de som är 100 proc homosexuella. Allt däremellan är bisexualitet, om det så innebär att man är 99 proc hetero eller 67 homosexuell eller något annat. I att vara bisexuell på den här glidande skalan ingår inte att man behöver ha haft någon sexuell kontakt med någon av samma kön eller ens vara medveten om de där t ex 2 procenten som inte är heterosexuella. Nu är det många år sedan jag läste sexolgi, så jag kommer tyvärr inte ihåg vem denna teori härstammar ifrån. Gissar dock att det är denne person många refererar till (medvetet eller omedvetet för att man för sådant man hört sägas vidare) när de pratar om att alla är bisexuella i grunden. OT kanske men en liten förklaring