LindaJohansson81 skrev 2009-03-09 10:11:04 följande:
Det är ju mer synd om dig faktiskt. Och sedan undrar jag F_O_R_T_F_A_R_A_N_D_E_ hur man kan vara så att man inte tror att barnet känne4r av det?Man vet som sagt inte vilka men det kommer att ge när barnet växer upp. man vet ej heller hur det kommer att drabba kontakten mellan hans far och honom, man vet helt enkelt inte. Det kanske inte blir några påföljder eller så blir det det.Men JAG skulle inte VÅGA chansa när det gäller MINA barn, hade jag haft en ny som känt som dig, då hade jag LÄTT blivit ensam, och jag hade definitivt INTE skaffat nbarn med en sådan
man.Nu menar jag INTE att man ska TVINGA fram känslor som inte finns, och jag ser att ni gör det bästa för att få det att fungera. MEN för mig personligen hade jag inte accepterat det, det hade varit för lite.Jag som sagt har idag ett skitkass kontakt med min far (valt det själv) pga hans val, och jag vill INTE riskera att få samma situation med mina barn.
Ja, det är synd om oss alla faktiskt, fast det vet vi redan så det behöver du inte berätta för oss då det som jag skrev innan vi som lever vårat liv, inte du.
Kan mycket väl vara så att barnet känner av att han är jobbig, hade varit märkligt ifall han INTE förstod att han är annorlunda då han går i skola med jämnåriga som inte alls är som han är.
Vilka men hans uppväxt kommer skapa kan ingen veta, precis som det gäller allas uppväxt, man lever i sin egen verklighet.
Men att BUP samt specialinstans från skolan är inblandade visar att han är ett problembarn sedan kan det finnas en mängd olika orsaker till att det blivit som det blivit men det ändrar inte nutiden.
Sedan att du tror att du kan förebygga problem som du själv haft är lite väl sent att tänka på.
Du borde acceptera din uppväxt och sluta se dig som ett offer, alla har haft motgångar och alla kan hitta mängder med fel i sin uppväxt ifall man bara letar.
Nu har du en solklar bild att världen inte är större än det du själv upplevt men jag tror du hade mått bättre av att sluta döma andras känslor när det endast grundar sig i att du själv har problem.
Självklart är det bra att använda sig av egna erfarenheter när det gäller att skapa framtid men att tro att du skulle må bättre inuti dig bara genom att försöka bädda så mycket du orkar för dina avkommor anser jag vara en felaktig väg att gå.
Självklart ska de ha det bra, men det är inte samma sak som att de är en minikopia av dig utan egna individer med egna känslor.
Du borde förlåta din pappa och dig själv, ta ett djupt andetag och leva i nuet och anpassa din uppfostran efter idag och imorgon istället för dået.
Lycka till