LindaJohansson81 skrev 2009-03-04 11:45:05 följande:
Om du märker trådarna härinne, så är det alldeles för MÅNGA som gnäller o berättar hur de gör med sina bonusbarn som jag tycker är alldeles skrämmande.Tänk om jag skrivit;Jag doppade MIN sons hand i kiss.Jag hatar MIN son och behandlar honom som luft.Jag STÄDAR bara min yngste sons rum men den äldstes rum skiter jag i.Jag avskyr min son och vill inte vistas i samma rum som honom.Jag tycker att min yngsta son är dum, elak ouppfostrad, helst hade jag velat att han flyttade på hltid till sin far, men jag får väl stå ut med honom varannan helg. OSV OSV.Det är helt accepterat att ni som bonusföräldrar skriver sådana saker, men tänk om JAG som bio hade skrivit så om mina egna ungar? Kan du tänka dig vilket ramaskri.INGET barn ska bli behandlad som ovanstående exempel, oavsett om det är bio, eller bonusbarn.
Självklart ska inget barn behandlas illa, och det är för bedrövligt att det finns familjer där det inträffar. Men med tanke på hur många splittrade familjer det finns i förhållande till några trådar på fl så tror jag att även de flesta bonusföräldrar vill sina bonusars bästa.
Och sina egna barn älskar man oavsett, det ifrågasätts inte om jag älskar min dotter och om jag skriver att hon är fruktansvärt jobbig just nu och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Då får jag uppmuntran, råd och stöd. Men om jag skulle skriva samma sak om en bonus så får jag bara höra att jag ska dra om det inte passar, för jag har själv valt. Rättvist? Nej! Jag har själv valt min dotter också, i högre grad än vad jag valt min bonus, det var hans föräldrar som valde honom.
Och om man tas för given hela tiden och aldrig får nån uppskattning och bara gnäll och skäll från bonusbarnet och biomamman så förstår jag om man ledsnar till sist och slutar anstränga sig. Det skulle jag också göra.
Och jag håller med skruttan, det är lättare att ta hand om min dotter än om bonusen. För genast allt inte kretsar runt honom och vi har massa aktiviteter inplanerade (helst dyra) så vill han åka hem. Vår dotter är inte alls lika krävande fastän hon är en trotsig 2-åring och bonusen är 13.