• Smetis

    Nu är vi gravida med tredje barnet

    Nu är vu äntligen gravida med tredje barnet!
    En del av oss har fått kämpa länge medans det för andra gick snabbare.
    Här kan vi diskutera graviditeten och allt annat mellan himmel och jord.

    Modertåden: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m41061071.html

  • Svar på tråden Nu är vi gravida med tredje barnet
  • SmBacke

    vi ville, men bara om dom sa de på rul, vilket dom inte gjorde.. så vi valde att vänta. ville inte betala de priset just nu som de kostar att ta reda på de. nu e de ju inte så lång tid kvar nu så får man otoligt vänta

  • Smetis

    Vi vill inte vet innan, det är ju så spännande när lill*n kommer ut och BM säger om det är en kille eller tjej. Men ibland blir jag så nyfiken..

    Vi fick höra hjärtljuden när vi gjorde cub, det är sååå häftigt!

    Min mage är svullen (som vanligt..) men nu förjar det bli gravidmage. Går in i v 16 idag så det börjar bli dags. Än kan jag ha jeansen, ett par, de andra har jag fått lägga undan för ett tag sedan.

    Murranmutt: Hur har det gått idag. Det var väl idag du skulle iväg?

  • murranmutt

    idag har vi varit på tidigt ultraljud.. en vilding var det =) hehe.. och allt var perfekt.. så nu är man lättad!! sprattlade och hade sig som bara den.. vill veta könet nu nu nu =) hehe..

  • My family and I
    murranmutt skrev 2009-05-12 12:18:53 följande:
    idag har vi varit på tidigt ultraljud.. en vilding var det =) hehe.. och allt var perfekt.. så nu är man lättad!! sprattlade och hade sig som bara den.. vill veta könet nu nu nu =) hehe..
    Gu vad härligt att allt var bra med den lill*!!
    Bra inte bara jag som är nyfiken på vad det blir..tihi Själv får jag vänta till den 22/6 innan jag får göra ul...
    Stolt mamma till Leon född 001124 och Wyatt född 070114, Bf 091130
  • murranmutt

    My family and I skrev 2009-05-12 13:29:17 följande:


    Gu vad härligt att allt var bra med den lill*!! Bra inte bara jag som är nyfiken på vad det blir..tihi Själv får jag vänta till den 22/6 innan jag får göra ul...
    Ja man går ju och oroar sig.. vi har ju rul den 18/6 och jag HOPPAS HOPPAS dom säger könet då.. annars får vi vänta till i augusti.. jättelångt dit :(
    vilken vecka är du i?
  • My family and I
    murranmutt skrev 2009-05-12 14:48:24 följande:
    My family and I skrev 2009-05-12 13:29:17 följande: Ja man går ju och oroar sig.. vi har ju rul den 18/6 och jag HOPPAS HOPPAS dom säger könet då.. annars får vi vänta till i augusti.. jättelångt dit :(vilken vecka är du i?
    ja jag längtar tills man känner av bebisen buffar och knuffar där inne så man känner det! Jag går in i v. 12 idag! Känns bra att ha kommit "så här långt".

    får jag ställa en fräck fråga? Nån som rä intresserad av ett par mammabyxor i stl 42/44 ? Köpte de på tradera, men såg inte stl då det inte stod någonstans utan bara om man kikade under vilken grupp de låg....knepigt.
    Har hittat massor med fina tröjor där....I love tradera..haha
    Stolt mamma till Leon född 001124 och Wyatt född 070114, Bf 091130
  • Smetis

    Tradera har jag inte tänkt på att titta efter kläder, kanske skulle ta en kik där..
    Tyvärr behöver jag inga byxor..

    Murranmutt: kul att allt var bra! Jag har 2 v kvar till rul. Jag har ju redan gjort 2 ul men det ska bli spännande ändå!
    Längtar oxå efter att känna buffar och knuffar, förhoppningsvis kommer de snart!

    Jag har börjat bli så där sjukt trött igen.. Inte kul alls när jag sitter på nya jobbet och bara gäspar och gäspar. Sen kommer jag hem som ett vrak och bara slänger mig på soffan eller i sängen. Köpte järntabletter igår men vill inte gärna börja med dem. Mådde så dåligt av det sist.. Hon rekommenderade brustabletter, någon som provat det??

  • murranmutt

    My family and I skrev 2009-05-12 20:39:23 följande:


    ja jag längtar tills man känner av bebisen buffar och knuffar där inne så man känner det! Jag går in i v. 12 idag! Känns bra att ha kommit "så här långt". får jag ställa en fräck fråga? Nån som rä intresserad av ett par mammabyxor i stl 42/44 ? Köpte de på tradera, men såg inte stl då det inte stod någonstans utan bara om man kikade under vilken grupp de låg....knepigt. Har hittat massor med fina tröjor där....I love tradera..haha
    jo det känns skönt att ha nått den gränsen =) jaa mys o känna alla buffar där inne. man vill bara att tiden går!!
  • My family and I

    jag har inte sagt nått innan, men jag har varit supernojig i flera dagar nu att det skulle vara nått fel i magen, som att lill*n inte levde eller nått. Blev olidligt idag så jag var tvungen att prata med en läkare som gjorde ett ul idag.
    Allt såg jättebra ut och han (ja jag tror att det är en kille) sprattlade som bara den..tihi härligt att se!!
    Lägger in bilden i morgon kanske om jag orkar och sitter vid rätt dator..


    Stolt mamma till Leon född 001124 och Wyatt född 070114, Bf 091130
  • Smetis
    murranmutt skrev 2009-05-14 11:30:18 följande:
    vill ni se så har jag lagt upp ultraljudsbild på min blogg (skittråkig).. Skriver aldrig =/ men där finns det bild på min bebis..funneloflove.blogg.se/
    Var in och tittade lite, vilken fin klänning du ska ha på bröllopet! När gifter ni er?
  • murranmutt
    Smetis skrev 2009-05-14 19:54:29 följande:
    Var in och tittade lite, vilken fin klänning du ska ha på bröllopet! När gifter ni er?
    Tack.. Det är inte försen den 6/6-2010 så det e ett tag kvar :)
  • Smetis

    Hoppas ni får en trevlig helg! Här blir det fullt upp med orienteringstävling, kalas och Lilla Göteborgsvarvet. Hoppas vädret håller i sig!

  • My family and I

    Går in i v. 13 i morgon, helt underbart!! Känns bra att allt är bra och att pyret växer dag för dag.


    Stolt mamma till Leon född 001124 och Wyatt född 070114, Bf 091130
  • Smetis

    My family and I skrev 2009-05-18 22:33:55 följande:


    Går in i v. 13 i morgon, helt underbart!! Känns bra att allt är bra och att pyret växer dag för dag.
    Vad härligt!
    Har varit hemma i två dagar med dottern som varit sjuk, tyvärr har datorn varit ockuperad av Sims.. Imorgon är det dags för jobbet igen!
  • murranmutt

    går in i vecka 15 idag :D

    MEN MITT J***VLA ILLAMÅENDE GÅR AAALDRIG ÖVER =((

    hoppas ni andra mår bra!!
    Kramar

  • Smetis

    Oj, vad länge sedan jag var inne här.. Har ju börjat mitt nya jobb och det är svårt att sitta och surfa lite. Sedan är vår dator hemma alldeles skum, den kan vara var igång en kort stund sedan blir den så varm att vi inte vågar ha igång den mer.

    Murranmutt: Synd att illamåendet inte gått över ännu.. Fast det kanske har det nu, det var ju några dagar sedan du skrev.. För mig har det alla tre gånger tagit till v 17-18 innan det släppt helt. Kanske blir en flicka till nu då..

    Hur är det med er andra?? Nu är jag nyfiken på hur alla har det!

Svar på tråden Nu är vi gravida med tredje barnet