• LuPeRo

Pergopinglorna del 17

Pergopinglorna del 17 Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

--------------------------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m40353878.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:02
    Ny list tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:05
    När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:25
    Ny plus tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 14:19
    NY TRÅD!!!

Pergopinglorna del 18

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m44930708.html

(bortse från den totalt utflippade texten i TS )

• Svar på tråden Pergopinglorna del 17
  • timmisen

Behöver lätta mina tankar för min kropp verkar ha hakat upp sig. Jag har väl varit bortskämd med ägglossning då jag "alltid" brukar få i alla fall stegring på äl-testen. Men hade ingen äl förra månaden och nu verkar jag inte heller få nå´n. Fast jag vet inte, vet bara att de här äl-testen stressar upp mig för mycket numera. Och jag börjar testa tidigt med dem fast jag brukar få stegring dag 15 eller 16, är på 14 idag och inget ännu. Haft lite flytningar men inte mycket, däremot ont i magen. Kör varannan dag ändå men känns jobbigt. Behöver jag börja med pergo igen? Om ägglossningen strular alltså. Och funderar starkt på att sluta med äl-testen, alternativt köpa de billiga på nätet. Hur känner du dig Pumanprinsen? Testade du med äl-testen när du brukar få utslag? Jag känner att jag måste väl testa nå´n dag till.

• Pumanprinsen
    timmisen skrev 2009-06-18 10:01:23 följande:
    Behöver lätta mina tankar för min kropp verkar ha hakat upp sig. Jag har väl varit bortskämd med ägglossning då jag "alltid" brukar få i alla fall stegring på äl-testen. Men hade ingen äl förra månaden och nu verkar jag inte heller få nå´n. Fast jag vet inte, vet bara att de här äl-testen stressar upp mig för mycket numera. Och jag börjar testa tidigt med dem fast jag brukar få stegring dag 15 eller 16, är på 14 idag och inget ännu. Haft lite flytningar men inte mycket, däremot ont i magen. Kör varannan dag ändå men känns jobbigt. Behöver jag börja med pergo igen? Om ägglossningen strular alltså. Och funderar starkt på att sluta med äl-testen, alternativt köpa de billiga på nätet. Hur känner du dig Pumanprinsen? Testade du med äl-testen när du brukar få utslag? Jag känner att jag måste väl testa nå´n dag till.
    Man undrar om det inte är Pergo som rör till det.
    jag testade på dag 12 och 13 utan utslag sen slutade jag testa, kändes som om det inte var någon idé att testa mer då jag hade åkt från maken. Mitt hopp är väl att spermien levde till äl kom (Inte så stor chans)

Tycker du ska testa 1-2 dagar till.
    och absolut köpa billigare test på nätet. Blir himla dyrt om man kör på dom från apoteket.
  • Viktoria5

Hej hej!
    Vet någon hur länge pergon brukar "sitta i" ? Om man tagit det en månad så kan man väl få "normal" ÄL nästa? Ska inte äta pergo förrän augusti nästa gång. Känns som en evighet! Är på vår semester, åh vad jag LÄNGAR dit!!! Idag öser det ner här på västkusten, känns inte alls som sommar....

• Pumanprinsen
    Viktoria5 skrev 2009-06-18 10:11:13 följande:
    Hej hej!Vet någon hur länge pergon brukar "sitta i" ? Om man tagit det en månad så kan man väl få "normal" ÄL nästa? Ska inte äta pergo förrän augusti nästa gång. Känns som en evighet! Är på vår semester, åh vad jag LÄNGAR dit!!! Idag öser det ner här på västkusten, känns inte alls som sommar....
    Hej Viktoria5, hur mår du?

Hört att det brukar sitta i en månad efter.
    Nä verkligen inget fint väder... Hoppas det blir bättre till helgen.
  • timmisen

Jo, men det sista jag vill inse är att åldern förstås påverkar. Har hela våren haft vad jag förstått äl, men nu plötsligt ska det strula (är 35). Och jag har inte ätit pergo på flera månader. Å andra sidan kan man ju inte göra mer än att "försöka" (mysa alltså).

• Vårflickan84
    Viktoria5 skrev 2009-06-18 10:11:13 följande:
    Hej hej!Vet någon hur länge pergon brukar "sitta i" ? Om man tagit det en månad så kan man väl få "normal" ÄL nästa? Ska inte äta pergo förrän augusti nästa gång. Känns som en evighet! Är på vår semester, åh vad jag LÄNGAR dit!!! Idag öser det ner här på västkusten, känns inte alls som sommar....
    min gyn sa att pergon sitter i flera månader efter. kan det stämma?
    jag har idag bröjat med min tredje kur... och sen blir det uppehåll i juli då det är stängt.
    sen i augusti får vi se vad som händer om det inte tagit sig!
  • Viktoria5

Pumaprinsen: Jag mår bättre, tror jag Det jobbiga är att jag fortfarande blöder rätt mycket och man får inte använda ob utan måste ha binda som inte alltid känns helfräsht...

Många säger att jag i vart fall kan bli gravid och jovisst. Men de kanske dröjer LÄNGE tills nästa gång och tänk om det blir missfall igen. Vill bara börja försöka igen bara nu blödningen slutar som sagt.

GLAD MIDSOMMAR allihop!! Nu kom solen här!!

• Pumanprinsen
    Viktoria5 skrev 2009-06-18 12:10:26 följande:
    Pumaprinsen: Jag mår bättre, tror jag Det jobbiga är att jag fortfarande blöder rätt mycket och man får inte använda ob utan måste ha binda som inte alltid känns helfräsht... Många säger att jag i vart fall kan bli gravid och jovisst. Men de kanske dröjer LÄNGE tills nästa gång och tänk om det blir missfall igen. Vill bara börja försöka igen bara nu blödningen slutar som sagt.GLAD MIDSOMMAR allihop!! Nu kom solen här!!
    Skönt att höra..
    Hoppas att du slutar blöda snart så ni kan bli gravida igen..
    Glad midsommar på dig med
  • LuPeRo

Denna tråden går ut nu på måndag, 22 juni!!!

Jag är fortfarande Pergopingla men jag skriver inte så mycket här.
    Så, är där någon annan som vill ta på sig att starta en ny är det fritt fram för mig. Annars gör jag det då denna tråden har varit ett stort stöd för många

• Pumanprinsen
    LuPeRo skrev 2009-06-18 13:18:43 följande:
    Denna tråden går ut nu på måndag, 22 juni!!!Jag är fortfarande Pergopingla men jag skriver inte så mycket här.Så, är där någon annan som vill ta på sig att starta en ny är det fritt fram för mig. Annars gör jag det då denna tråden har varit ett stort stöd för många
    Ååå nej!! Dem måste leva vidare...
  • kiwi81

Viktoria5, vad är det jag läser? Har du fått missfall? När fick du det? Vad ledsen jag är för din skull!!

• LuPeRo
    Pumanprinsen skrev 2009-06-18 13:32:25 följande:
    Ååå nej!! Dem måste leva vidare...
    Ja det tycker jag också

Så är det ingen annan som vill ta på sig att starta en ny så gör jag det, för som sagt, många har fått massa tips och råd i dessa trådarna...
  • LuPeRo
    Viktoria5 skrev 2009-06-18 12:10:26 följande:
    Pumaprinsen: Jag mår bättre, tror jag Det jobbiga är att jag fortfarande blöder rätt mycket och man får inte använda ob utan måste ha binda som inte alltid känns helfräsht... Många säger att jag i vart fall kan bli gravid och jovisst. Men de kanske dröjer LÄNGE tills nästa gång och tänk om det blir missfall igen. Vill bara börja försöka igen bara nu blödningen slutar som sagt. GLAD MIDSOMMAR allihop!! Nu kom solen här!!
    Jag beklagar verkligen ditt MF
  • Pumanprinsen
    LuPeRo skrev 2009-06-18 13:33:48 följande:
    Ja det tycker jag också Så är det ingen annan som vill ta på sig att starta en ny så gör jag det, för som sagt, många har fått massa tips och råd i dessa trådarna...
    Ja känner du att du vill så...
  • xxJessikaxx

Viktoria5, beklagar verkligen missfallet, jättetrist

Pergo sitter i i två månader eller nåt sånt tror jag, kan vara 3 till och med men effekten torde bli mindre och mindre för varje månad gissar jag.

Svar på tråden Pergopinglorna del 17