• nevadita

    Vi som går på Öresundskliniken #4

    Välkomna alla Öresundare!
    Här babblar vi....

    De som blir gravida fortsätter gravid-pratet här: www.familjeliv.se/Forum-7-139/m42504372.html
    men är i övrigt välkomna att finnas kvar också här med råd, stöd osv. för de som kämpar.... hoppas det känns ok för alla.

  • Svar på tråden Vi som går på Öresundskliniken #4
  • hinderbana
    smultronkyss skrev 2009-07-07 13:57:26 följande:
    Tack för alla tips.... Jag har förstått det som att många tar rektalt oxå, men på något sätt inbillar jag mig att vaginalt är det bästa.Ska på semester nästa vecka, vi har hyrt en stuga i Valdemarsvik, vi ska bla gå på kolmården osv, så jag får helt enkelt göra det bästa av det.Jag får bosätta mig inne på en toalett i en kvart eller något och utöva några akrobatik ställningar, tills det värsta har smältit bort Hur många dagar efter insättandet fäster embryot??
    De säger lite olika på kliniken, Annika sa till mig att det kunde fästa ända till dag 10. Men jag har också hört det samma som du Nevadita, ifrån Leif.

    Ett tips, sätt klockan och gå upp typ en timme tidigare än du ska och peta in morgonvagitoriet, så är det klart när du ska upp "på riktigt" sen. Kvällen är ju inget konstigt och då är det "bara" dag-omgången kvar som du måste leta upp ngt ställe att ligga en stund.
  • J H

    Är på ruvardag 14 idag och har TD på lördag. Har inte minsta symptom eller känner av några hormoner denna gång så jag har inte så stora förhoppningar om ett positivt resultat. Därför vill jag bara ha besked nu så man kan gå vidare!! Någon som vet hur säkert/osäkert det är att tjuvtesta, typ i morgon på ruvardag 15 vid FET? Kanske är säkrast att vänta till lördag ändå?

  • Jenni80
    J H skrev 2009-07-08 15:09:42 följande:
    Är på ruvardag 14 idag och har TD på lördag. Har inte minsta symptom eller känner av några hormoner denna gång så jag har inte så stora förhoppningar om ett positivt resultat. Därför vill jag bara ha besked nu så man kan gå vidare!! Någon som vet hur säkert/osäkert det är att tjuvtesta, typ i morgon på ruvardag 15 vid FET? Kanske är säkrast att vänta till lördag ändå?
    Altid säkrast att vänta till td, men jag har aldrig gjort det.Alltid testat rd13.
  • Virriga V

    J H skrev 2009-07-08 15:09:42 följande:


    Är på ruvardag 14 idag och har TD på lördag. Har inte minsta symptom eller känner av några hormoner denna gång så jag har inte så stora förhoppningar om ett positivt resultat. Därför vill jag bara ha besked nu så man kan gå vidare!! Någon som vet hur säkert/osäkert det är att tjuvtesta, typ i morgon på ruvardag 15 vid FET? Kanske är säkrast att vänta till lördag ändå?
    Det är ju säkrast att vänta till TD, personligen fick jag alltid mens runt ruvardag 12 och har den som BIM-dag och har då testat (även tidigare med korrekt resultat) Men detta är ju högst individuellt!
  • hinderbana

    Jag hade inte ett enda symptom när vi plussade, det hänger inte på det! Jag tjuvtestade dag 11, 12 13 och sen på TD hahaha. Mitt första plus ever så där gick några stickor. plus på alla.

  • smultronkyss

    Är det fullt normalt med dessa spänningar man har över magen? Satte in ägg i Måndags och magen är så svullen och hård....

  • smultronkyss

    Jag har kommit på världens bästa ställe att ligga på under semestern då jag ska ta dagsvaggisen....
    jag får helt enkelt gåin i bilen och lägga mig i baksätet!
    ett tips bara!

  • smultronkyss

    nä inte mår illa än, lite ont till och från, men lägger jag mig och vilar så blir det bättre.

  • nevadita
    smultronkyss skrev 2009-07-09 22:48:01 följande:
    nä inte mår illa än, lite ont till och från, men lägger jag mig och vilar så blir det bättre.
    Ta det så lugnt du kan och drick mycket så ska du se det snart går om.
  • J H

    Stort minus idag på ruvardag 16

    Trodde inte att det skulle kännas lika jobbigt med ett minus vid syskonförsök men jag känner mig precis lika ledsen och besviken som vid tidigare misslyckanden. Skillnaden nu är att jag har en 2-åring som inte ger mig tid att grubbla så mycket, han piggar upp mig vilket gör att jag säkert kommer över nederlaget snabbare. Får intala mig att det säkert finns någon mening med allt som sker.

    Vi får ta nya tag i höst!

    Lycka till alla andra som kämpar och ha en bra sommar!

  • nevadita
    JH: beklagar ditt minus Hoppas din sommar blir fin ändå med mycket bus och mys med din son Lycka till igen sen i höst!

    Nån som startar en ny tråd förresten, denna stängs ner i början av veckan!!

    Kram till er alla
  • smultronkyss

    Satte in ägg i Måndags som var ett jättefint ägg.
    Idag har jag haft väldiga mensvärksliknande värkar och öm och spänd i magen, klart man är orolig, men det lugnade ner sig nu till kvällen...
    fler som känt så här?

  • nevadita
    smultronkyss skrev 2009-07-10 22:54:01 följande:
    Satte in ägg i Måndags som var ett jättefint ägg.Idag har jag haft väldiga mensvärksliknande värkar och öm och spänd i magen, klart man är orolig, men det lugnade ner sig nu till kvällen...fler som känt så här?
    Ja tänk vad de har rotat runt därinne!
    Försök ta det lugnt bara, lyssna på kroppen...
    och svullnar du upp så håll dig stilla och drick mycket

    Håller tummarna för plus KRAM!
  • smultronkyss

    Nevadita: Känns så otroligt lugnande med alla dina svar, TACK!
    Lycka till !

    KRAMAR

  • nevadita

    Klart man oroar sig, det är så mycket nya konstiga saker i kroppen ju.
    Tror på att det går vägen för dig smultronkyss

    Sov gott!

    Kram kram

Svar på tråden Vi som går på Öresundskliniken #4