• Svar på tråden Aprilmammor 2005, tråd 17
  • Bessie

    Jas: Grattis på födelsedagen!!!!

    Jojja: Grattis i efterskott ! Ska vi sikta in oss på måndag?

    Nu håller de på att rulla ut gräs på tomten ! Otroligt vad lite grönt kan göra - så mysigt att kolla ut och ha gräset utanför dörren . Och häckar som ramar in tomten . Nu ska bara maken få klart altanen någon gång, så kan vi sitta ute och njuta av "nya" tomten sen . Blir ju lättare för honom att snickra när han får semester nästa vecka.

  • jasminen

    Tack,tack kära vänner
    Jag hade en toppendag med min kära familj,fick en ny mobil,blev bjuden på räksallad ute i skärgården sen på kvällen var jag på klassträff med god mat och dryck och hade jätteskoj!
    Tycker att det var så häftigt att det inte blev stelt för 5cent på träffen med tanke på att ytterst få träffat varandra under de 20 åren

    Igår kväll kom så äntligen solen och sommarvärmen tillbaks och den har hållit i sig också idag*glad* Hoppas ni också fått mera av den varan!*kram på er*

  • jojja

    jas--> Vilken toppendag!
    Här har det också varit soligt och varmt idag, skönt! Vi har njutit av dagen och fått massvis gjort utan att ha planerat nåt direkt... Avslutade dagen med en spontan fikastund med ett par vänner - så otroligt härligt att bo såpass nära att man bara kan slinka in!

    Nu ska jag fortsätta redigera lite bilder...

  • tinna

    Hej på er!

    Inne och visar mig en liten sväng, har gjort bortåt 60 timmars arbete den här veckan så jag är lite mör... Lär bli en masa timmar veckan som kommer också, om jag ska kunna gå på semester i lugn och ro sen.

    jojja & jas: Grattis i efterskott till er båda! Har inte hunnit med att komma i håg sånt alls tyvärr

    Nu ska jag sova, våra barn sover inte mycket alls nuförtiden så det är väl bäst att passa på... 


  • jojja

    Morrn morrn!

    Här är det skurar idag, jag som precis tänkte gå ut och fixa i trädgården möttes av en rejäl skur när jag öppnade dörren. Hmm... Kanske klarnar upp så småningom iaf!

    Vaknade av att jag hade rejäl jobbågren imorse. Skitfånigt eftersom det är flera dar kvar innan jag börjar jobba. Och dessutom tycker jag jobbet är skoj... Men, det är ju skönt att vara ledig också

    Maken och sonen är iväg på kalas, funderar vad jag och dotra ska hitta på. Tänkte ju vi skulle cykla till plantskolan och se om de hade nåt skoj, men jag är inte så ambitiös att jag gör det i regnet *haha*

  • jasminen

    Halloja!

    Tinna:
    Hoppas du får en riktigt skön semester sen då du blir ledig!!

    Tinna & Jojja:
    Det fåniga är ju att vi eg kunde ha verställt våra sommarplaner som vi hade i våras eftersom vi ju har semester på samma gång..synd
    Men maken har väl kanske bara en vecka tillsammans med mig så det är rätt skönt att inte stressa iväg någonstans vi ska bara ta det lugnt!
    Bara 2 veckor kvar i jobb nu så får jag också "vila" litet

    Här började det regna sen igårkväll...och det har hållit i sig ,men just nu verkar det börja hålla upp..hoppas det gör det då jag går hem från jobbet...litet värme skulle inte heller skada

  • jojja

    jas--> fast vi är ju inte lediga samtidigt - eller? Jag börjar jobba på torsdag, tinna jobbar i veckan och du har några dagar ledigt? Men, vi får ta det en annan gång! Kanske kan få arschlet ur och göra pass åt ungarna

    Soffdags! Seg idag...

  • jasminen

    Morning alla sovande själar!

    En annan sitter på jobbet,just nu skulle verkligen sängen kännas skön ska ni veta har snart gjort min första natt av 4 *gäsp*
    Men det är en vacker morgon och nu är det snart bara 3 nätter kvar
    Har nu innan varit ledig några dar och de tillbringades på sommarstugan,så härligt att vara där,fiska och bara umgås jag förstår pojkarna då de säger att det bästa de vet är att vara där,för där har de verkligen maken och min uppmärksamhet hela tiden,vi umgås på ett helt annat sätt där,ingen tvätt,disk eller annat göromål som "kräver" vår tid.Ingen tv eller dator eller något ärende till någon affär som vi "måste" göra/se...utan där är det bara vi,mat när vi vill,disk när vi känner för det och kläder som det inte gör något med och så gör alla vad den känner för har nog aldrig förstått hur bra vi egentligen har det och hur lyxigt det är med sommarstuga förrän pojkarna började påpeka det
    Nää,nu ska jag sluta sitta här och filosofera och istället läsa tidningen
    *kram på er alla* och ha en riktigt bra dag!!

  • jojja

    jas--> Samma sak känner vi när vi är ute med husvagnen, så jag förstår känslan
    Sov så gott!

    Så var det slut på semestern för den här gången. Jobbar bara i tre veckor så har jag lite semester till som tur är. Idag är det kortdag - skönt att börja lite lugnt!

    Bessie--> Tack för igår Enda fördelen med myrbett kontra myggbett är att myrbetten inte kliar lika mycket

    Dags att åka! *kram* på er!

  • Malin K F

    Jas känner igen känslan, samma har ju vi när vi är i båten. Ännu bättre har vi upptäckt att det är när vi inte har med kompisar med sina båtar, som man ska få i hop sin dag med. Vi märker framför allt på Whilma att hon blir mycket mer lugn av att bara vara vi familjen. Inget pinka revir hela tiden.


    Njuter av semester med maken, nästa vecka ¨så jobbar han och jag funderar på att ta med barnen till tjörn och mammas stuga. Thomas ska ju ändå till sthlm 2 dagar. så kan jag få lite sällskap under tiden. Men det är skönt att vara hemma själv också. Funderar vidare. 
    Ha en fortsatt skön helg alla!!!
    Mamma till mina hjärtegryn, Whilma o5o5o9 & Carl o8o226
Svar på tråden Aprilmammor 2005, tråd 17