• Etolie

    Idag börjar jag med naturdiet dal 2

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-26 08:22
    hmmm, dal 2?. Del 2 ska det ju vara så klart och sen åkte rubriken iväg utan någon text..

    Men vår gamla tråd är nu stängd, jag hoppas att ni alla roliga, glada och goa tjejer från förra tråden hittar hit nu!!

    Ni vill väl inte missa alla fredagsfester vi anordnar??

    För er som inte varit med i den gamla tråden så kan jag berätta att vi är ett halvgalet , men ack så trevligt gäng som i jakten mot den perfekta kroppen, peppar och stöttar varandra. Välkommen!!

  • Svar på tråden Idag börjar jag med naturdiet dal 2
  • fonzie 81

    ja vet banana det är skittråkit att inte få äta som man är van vid" man är ju sugen på precis allt i alla fall så är jag det! och det tråkiga vädret gör ju inte en muntrare men det är ju kortvecka så då kanske det går bättre på matfronten denna vecka,det är fasiken inte lätt att banta ,men vi ska klara det ! tänk på tjuren! höres i morgon kramis

  • Etolie

    Hej alla fina!

    Alltså jag tror ni vet att jag är en positiv människa ?

    Men jag ska säga att nu ger jag snart upp detta. Vågen rör sig inte ett skit och jadå, jag fuskar visst ibland men vad fan...
    Alltså om man ska leva på vatten o vatten o vatten o ibland då isvatten, är det verkligen värt det? Jag pallar ine, om jag ska dricka shakarna så får det ju hända något annars är det ju inte värt detta.
    Hjälp mig nu lite, vad ska jag göra...

  • banana81

    Asså, jag vet inte om ja är rätt person att ge råd just i detta ämne men... ja kan ju få säga nåt som låter bra i alla fall!

    Okej, men först är ju rådet att öka motionen... dötråkit att ge det rådet!
    Sen tror jag att kroppen vänjer sig vid den maten man ger den, därför går man ner en massa i början då kroppen inte är van. Men sen stannar det upp och man klarar sig på mindre kalorier. Tror jag asså....
    Eller så kan det kanske vara att du äter FÖR lite? Testa med lite extra kalorier och se vad som händer! Lite oliver, ost, nötter!

    Hoppas att du inte blir arg på mig om detta inte funkar nu.. Som sagt, jag är INTE rätt person att fråga!

    Så va fasen skulle jag ens svara på detta för då..?!

  • Etolie

    asg...

    Ha ha, du är rolig du!
    Tack för fina tips och råd, jag tar med mig dem när jag vandrar vidare på min vingliga bantarfärd..

  • fonzie 81

    hej etolie! förstår att dt är skit om ens jobb inte visar sig på vågen ,men jag har ju klarat det och så här gjorde jag morgon te med mjölk sedan på förmiddagen shake och sallad med ägg eller tonfisk tog jag efter min motionsrunda ,om du inte vill springa så kan du alltid cykla tex om du springer 5 km ska du cykla 10 km osv.. och på kvällen shake eller en egengjord smothie på bär och naturell yoghurt ibland bytte jag ut min sallad till soppa ,nu äter jag till frukost fil med cornflakes supersurt sedan äpple till elva fikat middag till lunch och när jag kommer hem shake och på helgen äter jag som vanligt ,testa detta på måndag till fredag och e om du märker skillnad sen på helgen skiter du i det och lever sedan ny vecka med skittråkig mat och helg .... ja du fattar prova detta ! på mig funkade det kilona rasa av mig kramis

  • Etolie

    Hello girls!

    Vet ni ?
    Äsch vad dum jag är, så klart ni inte gör! Vem skulle någonsin kunna förseställa sig vad som försegår i min vimsiga hjärna.

    Det kan vara så att jag har fått världens bästa motivationsgrej!!

    Jag är ju en helstörd, aldrig tillfrisknande och totalt hängiven hästgalning...

    Min dotter ska byta ponny nu, sorgliga tanke. Men - den ponny vi eventuellt ska byta till är världens snyging och alldeles perfekt förutom - ( ja allt har ju en baksida), det är en liten bestämd herre som tror sig styra och ställa lite som han vill när han inte vill arbeta.
    Det är bara det att han kommer snart möta sin överman, asg. Min plan är att dottern ska få rida den i skogen där ponnyn är idiotsäker, jag ska rida den på banan. OM JAG LYCKAS GÅ NER I VIKT!! Annars kommer den stackaren att bryta ryggen, och det skulle ju inte vara meningen med hela projektet.

    Så ni inser ju själva att om den ponnyn blir vår så jäklar plockar jag fram silvertejpen och virar 1000 varv om munnen. Ha ha.

    Allt kan hända och detta kan ju bli lika spännande som George, wow.... Håll i hatten tjejer

  • fonzie 81

    HEJ HEJ! fredag i dag och vägdag för några av oss,och i dag när jg ställde mig på vågen visade den 600 g ner inte mkt med något hade hoppats på att komma under 67 kg men inte då utan vågen stanna på 67,3 ,magen blev 3 cm minus nu är det helg med godis härligt är så less på all motion och pulver så denna helg ska jag njuta kram på er alla

  • Etolie

    HALLÅ ...... hallå,hallå.
    HALLÅ....... hallå,hallå.

    Nä men ni, nu är det ju så tomt så det ekar härinne!
    Vad har hänt?

    Har vi alla dukat under av bantardepressioner elller ännu värre - har alla svultit ihjäl!! Oh my god, hemska tanke!

    Eller, näe det finns väl ingen risk att Georg har dängt av hela högen så ni sitter med gipsade armar o inte kan skriva?!
    Shit, det finns ju hur mkt som helst som kan ha hänt ju jag blir alldeles nervös nu

    Känner fantasin skenar iväg nu med fasansfulla scenarion som kan ha inträffat ( o det ska ju mycket till innan min fantasi skenar iväg, ha ha).

    Kom tillbaka, JAG SAKNAR ER ALLIHOPA!!!

    Kramar

  • fonzie 81

    jag är kvar etolie!! men visst ekar det här ,och du denna vecka har vågen stått still har visserligen fyllt år och en och annan tårtbit slnak nr och god mat ,min helg är räddad klassfotboll hela helgen hörs i morgon kramis

  • Etolie

    Åh, grattis vännen!!

    Varför har du inte sagt till, vi skulle ju haft kalas ju!

    Jag har ägnat veckan åt att köra land och rike runt i jakten efter den perfekta ponnyn, inte särskilt bra för kroppen heller att sitta i bilen och bara stanna o äta på snabbmatställen. .

  • fonzie 81

    hej alla här inne ,hoh ho hemskt vad det ekar här vad har hänt har alla gett upp? själv har jag inte vareit här på ett tag då datorn paja men är nu på g igen,har nu stannat på 66 kg fan vad gött men motionera hinner jag inte varje dag nu när jag jobbar utan jag kör varana dag,och hur går det för min idol etolie? saknar dig kramis

  • Etolie

    Åh Fonzie!!
    Hej vännen
    Saknar? Vem saknar vem egentligen? Jag har ju saknat dig jättemycket!!

    Ja du hur går det för mig? Skit kan jag säga
    Jag försöker vara duktig det gör jag. Men motion hinner jag överhuvudtaget inte med, eller jo jag promenerar vår konvalecenta ponny varje dag förvisso. Annars sysselsätter jag mig på lediga stunder efter att sitta vid datorn och leta ponny eller sitta i bilen för att kolla på ngn.. Så motion är nästan obefintlig...

    Vad duktig du är då, jag är dödligt stolt över dig!!

    Hur ska vi rycka upp oss här då??

    KRAMAR

  • fonzie 81

    hej hej vännen etolie! ja du hur rycker man upp tråden här inne vet ej men jag ska prova med att vråållaa HALLÅ !!!!!!!!!!!!!!!!! HO HO !!!!!!!!!!!!! hjälpte det tror du? ja du den motione du tar är ju bättre än inget ,och jag vet att det är skitsvårt att motionera när man jobbar när så mkt annat ska göras efter jobbet ,själv föröker jag få in 2-3 dagar spring i veckan men motion känns blää just nu!! tack för att du peppar mig det är mkt värt ,köpte nya kläder förra veckan stl 36 på byxorna och m på tröjorna vad skönt det var!! vågen stog i dag på 66,3 kg snart nere på 65 kg under 65 kg är jag nöjd ,,ska nu sova vi höres bruden kramis på dig kompis

  • Etolie

    STORLEK 36!!!! wow, jag smäller av. Shit, du är så jävla duktig min vän , jag önskar du smittar mig.
    Fatta att du strax når 65 o det är SKITBRA gjort..
    Skriver mer imorgon, kram och tack för du finns här

  • fonzie 81

    hej etolie! du är min pärla ! jag är jäkligt trött på banting nu men är super rädd för att gå upp igen vill verkligen inte det! jag hoppas verkligen jag smittar av mig på dig men du ska se i höst när sommaraktiviterterna lagt sig så ska jag peppa dig till ett fantastiks resultat ska du se!! jag hoppas verkligen att jag kommer nå 65 kg till helgen ,vi höres i morgon kramis på dig min vän

  • Etolie

    Hej vännen!

    Det är ju helt sjukt ju, 65 kilo! Började du inte på 80 någonting? Jag är full av beundran och väldigt ödmjuk inför det du gjort, vet hur jä**a svårt det är!

    Vet du vad jag gjort förresten, jag höll på att elda upp vågen häromdagen.. Eller jag och jag, yngsta sonen lekte med den så jag satte upp den på diskbänken och råkade sätta en hörnan så den kom åt en platta. Sen skulle jag fixa lite käk och råkade vrida på fel platta, just den där vågen stod. Jösses vilken rökeffekt det blev.

    Tänkte att det kaske var ett tecken att inte jag skulle äta ngt, där stod vågen o rök

    Idag ska jag göra ett försök att komma igång med mina shakes igen, känner att det kunde va läge nu.
    För övrigt hoppas jag snart vi hittar ny ponny så detta bilkörande tar slut, det är ju hur lätt som helst att slinka inom McD o äta lite när magen kurrar... Ska ta en rejäl tripp nästa vecka och leta , sen hoppas jag det är klart.

    Kramar

  • fonzie 81

    ha ha etolie! vad tokigt med vågen men erkänn den är ett jäkla gisel visar aldrig det man vill se! jag startade på 85 kg nästan så visst är det en del som försvunnit ,men som sagt jag säger bara klarar jag det så klarar du det med ,gör som jag håll in på veckorna och lev på helgen fredag lördag funkar för mig,läste i går i metro att all mat med mkt vatten är jättebra viktmiskning så som soppor shakes gurka meloner ja allt med mkt vatten kanske vore något att prova eller? ha nu en underbar midsommar så höres vi efter helgen,ps denna vecka hade jag bara minskat 300 g alltid nåt! många soliga kramar till dig min kompis

  • Etolie

    En stor midsommarkram till dig min vän! Sköt om dig så hörs vi snart igen, hoppas jag.

  • Etolie

    Nu du Fonzievännen är jag på g!!
    Har klarat sen i måndags med bara shakearna. Nja, lite småfusk, men då snackar vi småfusk så jag är nöjd och känner att jag är på rätt väg nu.
    Ska köra och köpa mig en ny våg idag eller imorgon, den gamla dog ju där på spisen du vet?
    Kanske jag också lyckas innan sommaren är helt slut?
    Heja mig, heja mig , heja mig!!!

Svar på tråden Idag börjar jag med naturdiet dal 2