• Gosevännen

    Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 13

    Hej vänner, både gamla och nya!
    Välkommen till vår trettonde tråd!

    Den här tråden är för alla kristna som är eller varit ofrivilligt barnlösa. Här stöttar, peppar och uppmuntrar vi varandra. Vi ber för och tillsammans med varandra. Alla kristna och ofrivilligt barnlösa är välkomna oavsett om man gör utredning, är under behandling och/eller gör IVF. Välkommna är självklart även kristna som funderar på och/eller är inne i en adoptionsprocess.

    Här hittar man också de som hängt med på tidigare trådar, men som nu väntar barn eller är nyblivna föräldrar. Det är roligt att ni tittar in och ger oss uppmuntrande ord på vägen!

    Här är de föregående trådarna:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m9948902.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m12270855.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m15142571.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m18066559.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m21440965.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m24497105.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m27432452.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m29968919.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m32783257.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m35389640.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m38176637.html
    Tråd 12: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m41238783.html

    Obs!
    Denna tråd är främst till för oss som är kristna samt barnlösa och vill stötta, uppmuntra och be för varandra. Diskussioner om kristen tro finns det andra trådar för.

  • Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 13
  • Mrs S E

    Lilloppan: Vad skönt att det gick bra! Lycka till nu med IVFet. Sommaren kommer att gå fort!
    Jesus var med den nyblivna änkan som lilloppan känner. Styrk henne och trösta henne!

  • Gosevännen

    Lilloppan: Så skönt att det gick bra, det får vi tacka Gud för!
    Aha, okej, då förstår jag varför p-pillren ska ätas! Smart! Lycka till med allt!
    Ber också för din "släkting"!

    Själv skulle jag gärna vilja ha lite förböner också, känns som att jag börjar ha nog av prövningar nu... Fick i onsdags veta att jag mister mitt jobb, som jag verkligen trivts otroligt bra med, till hösten! Får nog ett nytt, blir omplacerad, men det är inget jag vill ha, och det känns väldigt jobbigt!
    Så, inom en månad har jag mist båda våra "bebisar", vår katt och mitt jobb... Orkar inte med mer nu...!

    Kram!

  • Mrs S E

    Gosevännen: Men hjärtat! Fy vad jobbigt! Jag förstår att det känns som prövningar.. och prövningar över ens förmåga!
    Ska komma ihåg er i böner!

    Glad midsommar på er alla!

  • Skrippo

    Mrs S E skrev 2009-07-20 19:56:57 följande:


    Här verkar det vara semester! Hur är det för er alla i sommarvärmen (!) ?
    Hej hej..

    Här är det bara regn och åter regn.
    Lilltjejjen växer som hon ska
    men jag år inge vidare men det är psykiskt.

    hoppas ni andra har det bra.

    Kram
  • Gosevännen

    Hej!

    Har länge tänkt att alla bara njuter av sommaren, så bra Mrs S E att du skrev, för det har varit så dött här i tråden!

    Jag har det bra, vi håller på och bygger en tillfällig bostad åt oss på vår tomt, i vilken vi ska bo tills vårt hus är klart. Mycket jobb, och all ledig tid spenderas vid bygget. Skönt samtidigt, för det ger oss inte tid att tänka på något annat än just byggandet..!

    Om ni orkar och vill får ni gärna be för min man, har har ingen semester i sommar, och då han inte är på jobbet så är han vid bygget, och nu börjar han bli hel-slut. Är lite orolig för att han ska bli utbränd, han har slutat sova på nätterna nu... Så be gärna för honom/oss!

    Skrippo: Ska komma ihåg dig i mina böner också, och hoppas du ska få börja må bättre och bara kunna njuta av sommaren/lillan/familjen och livet!

    Många kramar till er alla!

  • Lilloppan

    Oj, ja, det har varit liiite aktivitet i tråden. {#lang_emotions_flower} Alla njuter av sin semester och det är väl positivt att man inte spenderar den framför datorn.. {#lang_emotions_dreamer}

    Själv har jag varit på tältmöte ikväll.. Det är så, så, lantligt... Mysigt! Känner mig så glad att jag har Jesus och att jag en dag kommer att få vara med honom i himlen! Jag tog mod till mig och talade med svägerskan som är Jehovas vittne. Vi hade en intressant diskussion. Jag hoppas att Anden planterat ett frö i henne att hon kan nå Jesus när hon vill.. hon måste bara öppna sitt hjärta.. Hon har handtaget på insidan och har därmed möjigheten att öppna dörren. Ber av hela mitt hjärta att hon ska glänta lite så att Jesu ljus kan sippra in! Väl där kan hon inte gå oberörd!

    Skrippo och Gosevännen: ni/era böneämnen finns med i mina förböner!

    Med all guds rika kärlek till er alla!


    Tack Jesus att du dog på korset för mig!
  • Frostflinga

    Glad sommar alla vänner!

    Har precis landat efter en vecka i Sälen med min man och mina svärföräldrar. Roligt och avslappnande. Har gått halvvägs i min graviditet nu. Var på ultraljud förra fredagen och allt är bra med det lilla pyret. Så tacksam till Gud för detta! Nytt beräknat datum för förlossning är den 13 december. En liten lucia eller stjärngosse!? Barnmorskan kunde inte se något kön eftersom den lille *a* inte kände sig villig att medverka till detta (låg med ansiktet mot min rygg). Spännande...vi längtar så efter detta lilla mirakel som Gud i sin nåd givit oss. Helt fantastiskt underbart!

    Jesusfestivalen i Älmhult hela veckan!

    Jag ber för er alla!

    Guds rika välsignelser!
    /Frostflinga

  • Gosevännen

    Lilloppan: Mysigt med tältmöte! Vi har också varit på ett i helgen, och ska ikväll också! Lantligt? Ja det kanske det är, har inte tänkt på det, då jag själv bor på landet och många gånger tar det "för givet", men det stämmer nog! En bra beskrivning!
    Spännande med din svägerska, ska be för henne!

    Frostflinga: Härligt att du redan är halvvägs, och så mysigt med en liten julbebis!

    Guds frid och välsignelse till er allihopa!

  • Blåklocka

    Idag när jag gick på stan tänkte jag på att det var länge sedan det var aktivitet i den här tråden. Men så när jag kom hem och tittade så såg jag att det var flera som hade skrivit de senaste dagarna
    Jag hoppas att alla har det skönt och förhoppningsvis njuter av sommar och semester. Gosevännen, jag ber för din man som inte får vara ledig. Du får hålla honom hemma någon kväll eller bjuda ut honom på restaurang så att han får vila lite
    Skrippo, ber för att du ska få må bättre.
    Frostflinga, tänk att du redan är halvvägs!
    Vår lilla dotter växer och utvecklas, det är härligt att se.
    Stor kram till er alla!

  • Lilloppan

    Gosevännen: jag bor också lantligt och hela tältmötesandan förstärkte verkligen den lantliga idyllen.. *skratt*

    Igår började jag med p-piller. Det första steget i vår IVF-resa. Be gärna för oss att allt ska gå bra. Jag har lagt hela vår resa i guds händer. Han som helar och fyller oss med nåd. Känner mig lycklig att jag har Gud och att han alltid finns oss nära. Tack vilken fantastisk Gud vi har!

  • Frostflinga

    Härligt väder idag!

    Håller som bäst på att renovera vårt gästrum. Mycket slit! Varvar detta med ett biprojekt: att rusta upp en gammal gungstol som vi hittat på second hand. Fin, men sliten. Den ska få en gammelgråvit färg och en plats i det kommande barnrummet. Har hittat en fin fårpälskappa (också på second hand) som jag "massakerat"och ska lägga på sitsen. Kommer att bli finfint. Funderar på om jag ska ha en skrift på ryggstödet. Någon som vet något citat ur Bibeln som passar i ett barnrum?

    Ska iväg och handla fika nu. Min mans släktingar kommer hit om en stund. Mysigt!

    Kram på er alla och Guds rika välsignelser till ER!

    /Frostflinga

Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 13