• rosen77

Mollusker - thuja D6?

Min dotter har fått mollusker utspridda över kroppen. Är det någon som provat eller vet något om ett naturläkemedel som heter Thuja D6 som ska vara bra mot mollusker? Dessa klia så mycket på min dotter så vill gärna snabba på utläkningen som tydligen kan ta väldigt lång tid.

• Svar på tråden Mollusker - thuja D6?
  • Didden

Hej!

Vår 1-åring har mängder av mollusker, de blir bara fler och fler och jag funderar på om vi inte behöver försöka göra något för att förhindra att fler dyker upp! Han har på halsen, bröstkorgen, på armarna och ut mot nacken. De senaste dagarna är det som att det exploderat, han har en hel kolloni under hakan ner på halsen {#lang_emotions_frown}

Snova: Hans storebror hade i knävecket och de blev värre, sprack sönder och blödde strax innan de försvann. Det känns ju inget vidare om det ska bli så på lillebror som har så många....

Mamma till fem söner. Tre på jorden och två i himlen.
  • Snova

Didden
    Smittade dina barn varandra tror du? Men blev storebrors mollusker större alternativt fler innan de försvann?

Ska få ett till barn i höst och skulle gärna vilja att dottern var av med dem tills dess...

• Didden
    Snova skrev 2009-07-12 01:32:11 följande:
    DiddenSmittade dina barn varandra tror du? Men blev storebrors mollusker större alternativt fler innan de försvann?Ska få ett till barn i höst och skulle gärna vilja att dottern var av med dem tills dess...
    Nej de smittade inte varandra då det var ett par år sedan storebror hade sina. Lillebror fick sin första redan när han var några månader, begriper inte var han fått de ifrån...men det är ju ett virus.
    -Ja molluskerna blev större och irriterade innan de försvann. De kliade och han rev sönder dem så de blödde. Tror inte de blev fler, men han hade inte så många kanske ett 20-tal allt som allt. Lillebror har nog närmare hundra {#lang_emotions_frown} Såg idag att han har ett par små vid näsan nu, vill inte att han får dem i ansiktet!

Ni som haft/har barn med mååånga mollusker, har ni fått hjälp från sjukvården?
    Mamma till fem söner. Tre på jorden och två i himlen.
  • MillaGirly
    MillaGirly skrev 2009-07-11 18:12:26 följande:
    Min son hade mollusker i ansiktet och på kroppen. Vi var till läkare som lade på Emla kräm och tog sedan bort dem med pincett. Det är nu ca 2 år sedan och några mollusker har dykt upp på nytt men inte alls lika många som innan

Hmm...det där lät lockande. Hur tog han det? Hur gammal var han? Ungefär hur många mollusker rörde det sig om?

Han var 7 år då. och hade haft i flera år och jag hade väntat att de skulle försvinna av sig själv. Det gick riktigt bra, han trodde att det skulle ta jätte sjukt men det kändes knappt. Han hade runt en 10-15 st i ansiktet (olika storlekar) och ca 10 st på kroppen. Lite blödde det när läkaren tog bort dem och en röd prick blev det efteråt, men de försvann efter en vecka ungefär. Nu har han fått 2 i ansiktet (väldigt små) och 3 på kroppen (också små) tillbaka. Får han många till igen så kommer jag att göra samma sak på nytt med honom.
  • MillaGirly
    Didden skrev 2009-07-12 12:32:17 följande:
    Nej de smittade inte varandra då det var ett par år sedan storebror hade sina. Lillebror fick sin första redan när han var några månader, begriper inte var han fått de ifrån...men det är ju ett virus.-Ja molluskerna blev större och irriterade innan de försvann. De kliade och han rev sönder dem så de blödde. Tror inte de blev fler, men han hade inte så många kanske ett 20-tal allt som allt. Lillebror har nog närmare hundra  Såg idag att han har ett par små vid näsan nu, vill inte att han får dem i ansiktet!Ni som haft/har barn med mååånga mollusker, har ni fått hjälp från sjukvården?
    jag fick hjälp av sjukvården när det gällde min son. När vi var till läkaren tyckte hon att jag inte skulle försöka pilla på dem själv utan fick en tid att ta bort dem och då hade han inte så många som din son utan 25-30 st.
  • Maggis Nervis

Jag har idag varit och hämtat prover på rapsodines Kunzea kräm (svensk hudvård baserad på ekologisk rapsolja).Jag har läst på ett annat forum att det skulle hjälpa. Gick ner till vanliga hälsokosten, hon hade haft många föräldrar som köpt den krämen mot mollusker. Här finns mer info http://rapsodine.e-butiken.se/

Jag hoppas det skall funka på dottern för hon börjar få många nu, innan var det bara två

Fuck Google, ask me
  • Snova

Maggis Nervis skrev 2009-07-13 18:50:02 följande:

Jag har idag varit och hämtat prover på rapsodines Kunzea kräm (svensk hudvård baserad på ekologisk rapsolja).Jag har läst på ett annat forum att det skulle hjälpa. Gick ner till vanliga hälsokosten, hon hade haft många föräldrar som köpt den krämen mot mollusker. Här finns mer info rapsodine.e-butiken.se/ Jag hoppas det skall funka på dottern för hon börjar få många nu, innan var det bara två
    rapportera sen!
  • Maggis Nervis
    Snova skrev 2009-07-13 19:03:25 följande:
    Maggis Nervis skrev 2009-07-13 18:50:02 följande: rapportera sen!
    Jepp det ska jag!
    Fuck Google, ask me
  • snuttP

Det brukar bli värre innan dom försvinner.

• Snova
    snuttP skrev 2009-07-18 10:16:39 följande:
    Det brukar bli värre innan dom försvinner.
    Låter bra!
  • Malena123
    rosen77 skrev 2009-05-14 13:31:52 följande:

Min dotter har fått mollusker utspridda över kroppen. Är det någon som provat eller vet något om ett naturläkemedel som heter Thuja D6 som ska vara bra mot mollusker? Dessa klia så mycket på min dotter så vill gärna snabba på utläkningen som tydligen kan ta väldigt lång tid.

Pleurocaps
  • Linda1000

Hej!

Jag vet att frågan om thuja d6 är gammal, men jag vill bara meddela att jag har provat med bra resultat. Jag har varit helt förtvivlad gällande båda barnens mollusker och googlat för att sedan hitta tips om thuja d6. Vi kör behandling just nu genom att badda molluskerna. Fatta vilken lättnad när jag ser att molluskerna börjar bli röda, sjunka in och försvinna. För första gången är jag riktigt besviken på det man kan läsa på vårdguiden. Vilket skämt!

• Themis

Alsolsprit är mitt universalmedel på röda plippar, inklusive mollusker. Badda morgon och kväll och torka ut de rackarna.

Skratta aldrig åt din partners livsval. Du är ett av dem. /RottenE-cards
Svar på tråden Mollusker - thuja D6?